3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון. ארכיון
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון. ארכיון
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון. ארכיון
(צילום: AFP)
בדו"ח אמ"ן מזהירים מפני הגעתה לישראל של המוטציה החדשה - שמקורה בניו יורק. הזן התפשט בה במהירות לאחרונה ונושא מוטציה שקושרה להדבקה חוזרת של מחלימים. באמ"ן כתבו כי לנוכח קשרי האוכלוסיות והתעופה הענפים בין ישראל לניו יורק קיים סיכון ממוקד לכניסת הזן לישראל, ומומלץ לפעול לצמצומו.
3,774 נדבקים חדשים בנגיף קורונה אובחנו אתמול (יום ה') בישראל - הנתון הנמוך זה כמה שבועות. עם זאת מקדם ההדבקה עולה ומתקרב ל-1 (עומד על 0.97). אתמול בוצעו כ-74 אלף בדיקות. שיעור החיוביים עומד על 5.6%. 78.6% מהמאומתים אתמול הם בני פחות מ-40. לעומת זאת, 5.5% בני יותר מ-60.
3 צפייה בגלריה
נתב"ג בזמן הסגר השלישי
נתב"ג בזמן הסגר השלישי
נתב"ג בזמן הסגר השלישי
(צילום: שמוליק דודפור)
בדו"ח אמ"ן נכתב כי מקדם ההדבקה ממשיך לעלות ומתקרב ל-1, סימן לעצירת הירידה בתחלואה. גם שיעור החיוביים הארצי ממשיך להיות גבוה יחסית, סימן נוסף להיקף הדבקה נרחב באוכלוסייה. עוד נכתב בדו"ח כי לנוכח מגמת העלייה במקדם ההדבקה כבר ביממות הבודדות הקרובות, צפויה עלייה מחודשת בתחלואה. העלייה במקדם נובעת כנראה מהשפעת הווריאנט הבריטי שהפך זה מכבר לדומיננטי בישראל - והוא מדבק יותר ולנוכח הסרת מגבלות.
אחד הקישורים בדו"ח אמ"ן לא מוביל למחקר, אלא לשיר "למה לי פוליטיקה עכשיו" של משינה. בשיר שכתב שלומי ברכה נכתב בין היתר: "ובניו יורק המציאו זן חדש של מחלה, ואיש אחד טוען שהוא אחי, אהה אחי, אהה אחי".
הבוקר דווח כי צעירה בת 21 בשבוע ה-36 להריונה מטבריה הועברה אתמול לניתוח קיסרי דחוף בבית החולים פוריה שבעיר בשל החמברה במצבה. הניתוח עבר בהצלחה והפג הועבר לפגיה ונעזר בחמצן. במהלך הלילה חל שיפור במצב היולדת והיא לא מונשמת עוד. מצבה מוגדר קשה. בבית החולים ציינו כי היא לא התחסנה מפני קורונה.
אתמול התרחשו שני מקרי מוות חריגים: שני צעירים חולי קורונה ממזרח ירושלים ומנצרת התמוטטו ומתו. תחילה היה זה רמזי אבו-מיאלה (26) משכונת ראס אל-עמוד. הוא התמוטט בביתו והובהל לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נלחמו הרופאים על חייו ולאחר מכן נאלצו לקבוע את מותו.
גולשי ynet - פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש עונה
(צילום: אורי דוידוביץ)

לפי המשפחה, הצעיר לא סבל ממחלות רקע וכנראה לא חוסן. "בשעות הבוקר הוא חש כאבים בחזה ופונה לבית חולים", אמרו קרוביו. בבית החולים נודע כי המשפחה כולה בבידוד ובבדיקה מיידית שנערכה הוא נמצא חיובי לקורונה. בשני המקרים, סיבת המוות עדיין אינה ידועה.
שעות לאחר מכן נקבע מותו של בן 23 מנצרת בבית החולים האנגלי שבעיר, לאחר שהתמוטט בפתאומיות בביתו והגיע לבית החולים לאחר מאמצי החייאה של מד"א כשמצבו אנוש.
בבית החולים אמרו כי המשיכו במאמצי ההחייאה, אולם נאלצו לקבוע את מותו. מנהל המוסד הרפואי, פרופ' פהד חכים, אמר כי "המטופל לא סבל ממחלות רקע והיה צעיר. זו תזכורת כואבת נוספת לכך שנגיף הקורונה פוגע קשות גם בצעירים ובבריאים. אני וכל צוות בית החולים האנגלי כואבים את כאב המשפחה ומחזקים את ידיה".
כבר שבועות ארוכים שמומחי הבריאות מתריעים מכך שהתחלואה בקרב צעירים הולכת וגוברת, בין היתר בעקבות התפשטות הווריאנט הבריטי של הנגיף, שמידבק הרבה יותר מהזן הרגיל והפך לדומיננטי בישראל.
גם מבצע החיסונים השפיע והביא לירידה בשיעור של בני ה-60 ומעלה מבין החולים שמצבם קשה. לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו אתמול, 38 ילדים ונערים עד גיל 18 מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 4 במצב אנוש ומונשמים. נער נוסף במצב קשה. בנוסף, 48 נשים בהריון מאושפזות. שש מהן במצב אנוש, שתיים מחוברות ל"אקמו".
השתתפו בהכנת הכתבה: אחיה ראב"ד