2 צפייה בגלריה
אורן אברהם
אורן אברהם
אורן אברהם
(צילום: מוטי קמחי)
הנוכל הסדרתי אורן אברהם (47), הצית את עצמו הבוקר (יום חמישי) בסניף קופת חולים ברחוב ההגנה ברמלה. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא במצב קשה, בהכרה וסובל מכוויות רבות. ארבעה צוותים של כיבוי אש פעלו במבנה אפוף העשן כדי לאתר לכודים ולכבות את האש.
אחד מעדי הראייה סיפר כי אברהם "נכנס לסניף וצעק: 'אני הולך להצית את עצמי'". לאחר מכן שפך על עצמו חומר דליק וביצע את המעשה.
אחד מלוחמי האש שהגיעו לזירה שחזר: "כשהגענו למקום ראינו אותו שרוע מחוץ למבנה לאחר שהצית את עצמו פעלנו לחילוץ לכודים ושחרור העשן. ראינו בקומת המרתף שלוש נשים מבוגרות וחילצנו אותן".
זו הפעם השנייה שבה אברהם, שזכה לכינוי גדול עברייני ההונאה בישראל והשתחרר מהכלא רק בשנה שעברה לאחר שריצה עונש מאסר בשל מעשי נוכלות שביצע, מנסה לשים קץ לחייו: גם בפברואר האחרון הוא ניסה לשלוח יד בנפשו.
2 צפייה בגלריה
אסיר משוחרר ניסה להצית את עצמו בפתח סניף קופת חולים ברמלה
אסיר משוחרר ניסה להצית את עצמו בפתח סניף קופת חולים ברמלה
זירת האירוע
(צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה)
העיתונאי בוקי נאה סיפר בצהריים ל-ynet כי אברהם דיבר עמו הבוקר, זמן קצר לפני האירוע. ״הוא התקשר להיפרד, להתנצל על כספים שהלוויתי לו כדי שיוכל לשכור דירה אחרי השחרור ולא החזיר", אמר. "אני מנסה לעזור לו כל החיים והיה לי עוד כישלון הבוקר".
"הוא ניסה לעבוד כשוטף כלים ובתור מנקה רחובות באילת והוא לא הצליח, אז הוא הלך ושרף את עצמו. שילמתי לו שכר דירה באילת בכדי שהוא ישתקם. הוא בכה על כך שמאז שהשתחרר המדינה לא עוזרת לו להשתקם ולא מוצאת לו מסגרת חוץ מאשפוז בבית החולים הפסיכיאטרי בבאר יעקב".
מהרשות לשיקום האסיר נמסר: "אורן אברהם הוכר על-ידי משרד הבריאות וגובשה לו תוכנית שיקומית מקיפה עם יציאתו מהכלא. שיתוף הפעולה שלו כל העת היה לקוי ביותר בלשון המעטה, ומסיבה זאת נפלט מתוכניות השיקום ומסגרות המגורים בהן שהה. לנוכח האמור, אנו מציעים להפנות שאלות לגבי הטיפול באורן למשרד הבריאות. מקווים להחלמתו המהירה של אורן".