2 צפייה בגלריה
שרה מל
שרה מל
שרה מל. "הייתה גם בשלנית מדהימה"
(צילום: הסתדרות הרוקחים בישראל)
מגר' (מג'יסטר) שרה מל שהייתה מוכרת כ"רוקחת העברייה הראשונה בארץ ישראל", נפטרה בתחילת השבוע בשיבה טובה כשהיא בת 94 במותה. הלווייתה התקיימה אתמול בהשתתפות בני משפחתה במגבלות הקורונה.
עד להתפשטות המגפה, נהגה מל להגיע חמש פעמים בשבוע לבית המרקחת המשפחתי "שלאין" ברחוב אלנבי בתל אביב, אולם מאחר שלא רצתה לסכן את עצמה בשהייה לצד מבקרים צמצמה את ביקוריה בחודשים האחרונים לפעמיים בשבוע.
מל הייתה האישה הראשונה שקיבלה תואר בוגרת בית הספר לרוקחות באוניברסיטה העברית בירושלים, ובשנת 2011 קיבלה תעודת הוקרה מיוחדת מטעם הסתדרות הרוקחים, על היותה ותיקת הרוקחים הקהילתיים בישראל. בתעודה נכתב כי מל זכתה בה "על פועלה רב השנים ועל התמדתה לשרת את הציבור במשך עשרות שנים כרוקחת אחראית מוערכת".
2 צפייה בגלריה
שרה מל והמשפחה
שרה מל והמשפחה
שרה (במרכז) עם בני משפחתה
(באדיבות המשפחה )
בתה של מל, נעה גרינברג שכיום מנהלת את בית המרקחת ברחוב אלנבי, סיפרה ל-ynet כי אמה נולדה בארץ, וכשסיימה את בית הספר היסודי הלכה ללמוד הוראה בסמינר לוינסקי, ולאחר מכן שימשה במשך כמה שנים מורה. "כשפתחו את בית הספר הראשון לרוקחות בירושלים, אבא והיא החליטו שהיא תיסע ואבא נשאר בתל אביב לגדל שני ילדים", היא אמרה. "זו הייתה החלטה לא מקובלת באותם ימים".
נעה הוסיפה כי אחרי לימודי התואר הראשון של אמה, היא המשיכה ללימודי מאסטר ברוקחות, ובמשך שנים ארוכות – עד גיל 80 – עוד השתתפה בהשתלמויות של רוקחים. לאורך שנים ארוכות שימשה מל הרוקחת האחראית בבית המרקחת המשפחתי "שלאין" ברחוב אלנבי בתל אביב, במקביל להיותה אשת משפחה.
"אלו היו זמנים אחרים", אמרה הבת גרינברג. "לא היה מקובל שאישה גם מנהלת קריירה וגם מגדלת ארבעה ילדים. באותם הימים לא ידעו מה זה פמיניזם כך שהיא נתנה השראה לכל המשפחה שלנו. גם אנחנו הילדים שלה וגם הנכדים הלכו בדרך הזאת של ניהול קריירה לצד גידול ילדים וחיי משפחה".
בזמנה הפנוי נהגה מל לקרוא ספרים, לשמוע קונצרטים ולבשל. "עד לפני שלוש שנים כל שישי היינו מגיעים כל המשפחה לאכול אצלה כי היא הייתה בשלנית מדהימה", סיפרה הבת. ביום ראשון האחרון, נפטרה מל בביתה ברמת גן, והותירה אחריה ארבעה ילדים ונכדים.