הפגנה בפתח בית המשפט בבאר שבע: "דורשות צדק"
(צילום: רועי עידן )

קורבן ניסיון הרצח התעוררה מהרדמה, מעצרו של בעלה החשוד הוארך: בבית החולים סורוקה בבאר שבע חל אתמול (א') שיפור במצבה של האישה בת ה-31, שנדקרה בכל חלקי גופה במצפה רמון, על פי החשד על ידי בעלה. האישה, שפונתה במצב קשה מאוד לחדר הטראומה בסורוקה, נותחה עם הגעתה לבית החולים והועברה להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ כללי, כשהיא מורדמת ומונשמת.
בסורוקה אמרו כי במהלך היממה האחרונה חל שיפור במצבה של האישה, שמוגדר כעת יציב. היא נגמלה מהנשמה, התעוררה ומתקשרת עם סביבתה. אל בית החולים הגיעו שכנות שסייעו להציל את חיי האישה, שנדקרה לעיני בנה הפעוט, בן שנה וחצי בלבד - שאותר מכוסה דם באמבטיה. "תודה רבה, הצלתם לי את החיים", אמרה להם אמה של האישה.
פרקליט החשוד: "רב הנסתר על הגלוי"
(צילום: רועי עידן )

3 צפייה בגלריה
הפגנה בבאר שבע
הפגנה בבאר שבע
ההפגנה בבאר שבע
(צילום: חיים הורנשטיין )
כשהתעוררה האישה היא סימנה בידיים למשפחה ולחוקר כיצד בעלה דקר אותה, דקות לפני כניסת החג, ושאלה: "למה הוא עשה לי את זה?". הבעל, בן 45, חשוד שדקר אותה מספר רב של פעמים, בעיקר בפלג גופה העליון. נגרמו לה חתכים וחבלות חמורים. בית המשפט בבאר שבע האריך את מעצרו עד יום שישי.
ברחבת בית המשפט מחו כמאה מפגינים ומפגינות נגד האלימות נגד נשים, יומיים אחרי הדקירה במצפה רמון. בין היתר צעקו המפגינים "לא תישארי לבד, אנחנו פה לתת לך יד", "אמיר אוחנה כאן נרדם וזה עולה לנו בדם", ו"הנשים לא שקופות". הם הקריאו את שמות הנרצחות בשנה האחרונה ואחרי כל שם קראו - "צדק".
3 צפייה בגלריה
החשוד בניסיון רצח והקורבן
החשוד בניסיון רצח והקורבן
החשוד בניסיון רצח והקורבן
3 צפייה בגלריה
חשד לניסיון רצח במצפה רמון
חשד לניסיון רצח במצפה רמון
זירת ניסיון הדקירה במצפה רמון
(צילום: רועי עידן)
מאיה ממצפה רמון, שחברה בתנועת "דרור ישראל" אמרה: "אני מזועזעת מאוד מהמקרה הנוראי. נהיה פה גם מחר ונפגין גם במצפה רמון". חנה רדו, פעילה פמיניסטית ואקטיביסטית, הבטיחה: "נלווה את המשפט הזה ולא נרפה מהאדם שניסה לרצוח את אשתו באכזריות".
ממארגנות הפגנת התמיכה בנפגעת נמסר: "אנחנו כאן, ביחד, בסולידריות עם הנפגעת. המקרה הזה היה יכול להימנע. סגר וחג הם הצטלבות של שתי נקודות תורפה קשות ביותר לנשים כשהאלימות במשפחה נמצאת בשיאה והממשלה לא עושה מספיק כדי למנוע את הרצח הבא. אנחנו חוזרות וקוראות לממשלה - שחררו את הכספים שהובטחו כבר בשנת 2017 והוסיפו עוד תקנים, סיוע ומסגרות טיפול לגברים אלימים עד שנגיע ליעד של אפס נרצחות בשנה".
עו"ד עידן שני, המייצג את החשוד, אמר כי "מדובר באירוע טרגי. זה אדם בלי עבר פלילי, ורב הנסתר על הגלוי. לא רק המשטרה, יש פה גם גורמים נוספים שצריכים להבין מה היה באירוע הזה, מה היה לפניו ומה היה תוך כדי. הוא נחקר רק פעם אחת והדברים צפויים להתבהר תוך כדי".
פורסם לראשונה: 22:57, 20.09.20