2 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: shutterstock)
המשטרה עצרה היום (רביעי) תושב באר שבע (46), מתמודד נפש, בחשד לעבירות של איומים ושימוש פחזני באש או בחומר דליק. הסיבה: איים להתאבד בכך שיצית את עצמו במשרדי השיטור העירוני.
נציג המשטרה הסביר כי המעצר, שהתרחש בשעות הצהריים, התקיים לאחר שהתקבל דיווח על אודות גבר שנמצא במבנה בעיר העתיקה ומאיים להצית את עצמו תוך שהוא אוחז בבקבוק סולר ומצית. במשטרה טענו כי איים להצית גם את הסובבים אותו. מהחקירה עלה כי העצור הוא זה שהזעיק את המשטרה, ושוטרים שהגיעו למקום הצליחו לשכנע אותו שלא לעשות זאת. לאחר מכן, כפי שצוין, הוא נעצר והוחלט להביאו בפני שופטת בבית משפט השלום בבאר שבע.
בבדיקה פסיכיאטרית שעבר בבית החולים סורוקה נמצא הגבר כשיר לעמוד לדין. סנגורו של האיש, אבי בנבנישתי מהסנגוריה הציבורית, הביע תמיהה ושאל כיצד ניתן לייחס לאדם שמאיים להתאבד עבירת איומים. על כך השיב נציג המשטרה: "במקרה הזה הוא היה במבנה ציבורי, עם מצת ספוג בדלק ומאיים להצית את עצמו. ניתן להבין שמדובר באירוע של מסוכנות גם לציבור וגם לרכוש".
2 צפייה בגלריה
עיריית באר שבע אור אדום הזדהות מאבק אלימות כלפי נשים
עיריית באר שבע אור אדום הזדהות מאבק אלימות כלפי נשים
עיריית באר שבע
(צילום: דיאגו מיטלברג)
הסנגור ענה: "אני לא חושב שמקומו של החשוד להיות כאן ומאחורי סורג ובריח. גם אם הוא מאיים בהתאבדות - יש להפנות אותו לגורמי רווחה וגורמי טיפול. אני לא רואה שהחשוד ביצע כל עבירה פלילית. לא מדובר באיום ובטח שלא בשימוש פוחזני באש. הוא לא אמור להיות עצור. יש להפנותו לגורמי טיפול, תוך הרחקתו מגורמי העירייה שעמם הוא מסוכסך".
השופטת רחל טיקטין-עדולם קבעה כי עילת המעצר של החשוד היא מסוכנות. עם זאת, היא לא התייחסה לטענה שהעלה הסנגור שתהה אם איום בהתאבדות מהווה עבירה פלילית וכן לטיפול שעליו לקבל, שכן הוא בעל עבר פסיכיאטרי.
"קיימת עילת מסוכנות כשאדם מבקש להצית את עצמו במבנה שבו יש אנשים נוספים", קבעה השופטת - והורתה להאריך את מעצרו בשלושה ימים. היא ציינה כי על שירות בתי הסוהר לבחון אם יקבל השגחה מרבית בשל החשש לאובדנות.
הסנגוריה הציבורית הגישה ערר על ההחלטה להאריך את מעצרו של החשוד. השופט גיל דניאל מבית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה את הערר, וציין כי העובדה שהחשוד בחר לבצע את המעשים במשרדים של העירייה מעלים כי הוא מסוכן לסביבתו. "האירוע היה כרוך בסיכון ממשי של הציבור", קבע.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי מדובר באדם אשר לפי החשד סיכן את עצמו ואת שלום הציבור בהתנהלותו. "בית משפט השלום ובית המשפט המחוזי קיבלו את עמדת המשטרה בנוגע לחומרת מעשיו תוך סיכון שלום הציבור בצד פעולות משטרת ישראל למיצוי הדין עם החשוד, בכוונת משטרת ישראל להעביר דיווח גם לגורמי הרווחה אך יש לזכור כי אלו לא חלק מההליך הפלילי שבו מצוי החשוד כעת".