נתניהו "מאבק בין אלימות לחוק וסדר"
(צילום: משרד העלייה והקליטה )

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין השתתפו בצהריים (שני) בטקס האזכרה הממלכתי ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל, והתייחסו למהומות בהר הבית בזמן חגיגות יום ירושלים.
"מאבק ניטש עכשיו על ליבה של ירושלים", אמר נתניהו בטקס בהר הרצל. "זה איננו מאבק חדש, זה מאבק בין חוסר הסבלנות לסובלנות, בין אלימות פורעת חוק לבין סדר וחוק". ראש הממשלה הדגיש כי "המאבק הזה איננו חדש משום שהוא למעשה ניטש על ירושלים ועל ליבה של ירושלים מזה מאות בשנים, מאז עליית שלוש הדתות המונותאיסטיות. לפעמים צד אחד שלט ואז נידה את השניים האחרים, ולפעמים הם התחלפו ואותו הדבר קרה. אפשר לומר בהיסטוריה הארוכה של ירושלים, שרק תחת ריבונות ישראל מאז 1967, אנחנו עדים לתקופה ממושכת, יציבה ובטוחה שבה אנו פועלים להבטיח את חופש הפולחן ואת הסובלנות לכל".

חגיגות ומהומות ביום ירושלים - כתבות נוספות

3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו וריבלין בטקס הממלכתי בהר הרצל
(צילום: מארק ישראל סלם)
נתניהו הוסיף כי "זו איננה משימה שאנחנו יכולים לבצעה ללא התעמתות מעת לעת באותם כוחות של חוסר סובלנות שרוצים להפקיע קודם כל את הזכויות שלנו, אבל לא רק אותן, מהר הבית ובמקומות הקדושים האחרים. אנחנו מתעקשים להבטיח את זכויותיהם של כולם והדבר הזה מחייב מעת לעת את ההתייצבות והעמידה האיתנה כפי שעושים כרגע שוטרי ישראל וכוחות הביטחון שלנו. אנחנו מגבים אותם במאבק הצודק הזה. יש לדברים הללו כמובן ביטוי מוטעה, שגוי ומטעה בכלי התקשורת העולמיים. סופה של אמת לנצח אבל עלינו להתמיד ולחזור ולומר אותה".
הנשיא ריבלין: "להבטיח שירושלים זוכה לכבוד מכל אוהביה"

נשיא המדינה ראובן ריבלין נאם גם הוא בטקס והתייחס למהומות תוך מתן גיבוי למשטרה. "על רקע העימותים הקשים המתרחשים בשעה זו בהר הבית אני מבקש להודות לשוטרי משטרת ישראל ושוטרי משמר הגבול על המאמצים לשמירת הביטחון בכל ירושלים יחד עם כוחות הביטחון", אמר הנשיא. "היום יותר מתמיד מדינת ישראל מכבדת את חופש הפולחן וכך תמשיך מול הפרות הסדר, פעולות חבלניות ותמיכה בטרור. ירושלים יקרה לנו מכל. עיר שכולה קודש שהשלום הוא שמה. זו השעה להבטיח שירושלים זוכה לכבוד מכל אוהביה, כעיר של אמונה, עיר של תפילה. מדינת ישראל תמשיך לשמור על ירושלים ולטפח אותה מתוך כבוד ואמונה כי ביצי בית תפילה יקרא לכל העמים".
3 צפייה בגלריה
עימותים על הר הבית
עימותים על הר הבית
עימותים על הר הבית
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
עימותים על הר הבית
עימותים על הר הבית
רימוני הלם בעיר העתיקה
(צילום: רויטרס)
בינתיים, חמישה בני אדם פונו לבית החולים הדסה הר הצופים לאחר שנפגעו במהומות, כולם במצב קל. בין הנפגעים גם תינוקת בת שבעה חודשים, שנפצעה בראשה מאבן. בנוסף אליה פונה גם אחד מיושבי הרכב שהותקף בשער האריות, איש כוחות הביטחון שנפגע בידו מאבן, שני גברים שנפגעו מגז מדמיע ובן 16 שנפגע מכדור גומי. הפלסטינים מדווחים כאמור על 13 פצועים, בהם אחד באורח קשה, עם פגיעות ישירות, כנראה מירי של כדורי גומי. דובר המשטרה אמר לאולפן ynet: "פרצנו וניקינו את רחבת הר הבית".