1 צפייה בגלריה
חוף גאולה בתל אביב
חוף גאולה בתל אביב
חוף גאולה בתל אביב, ארכיון
גבר כבן 80 טבע למוות הבוקר (ה') בחוף ארגמן בעכו. כשעתיים לאחר מכן, אישה בשנות ה-70 לחייה טבעה למוות בחוף גאולה בתל אביב. היום הים התיכון גלי, ולפי חברת "מטאו טק" גובה הגלים בין 50 ל-100 ס"מ.
הטביעה בעכו התרחשה מעט אחרי השעה 07:00 בבוקר, בחוף שמוגדר מוכרז - אולם לפני הגעת המצילים לעמדותיהם. לפי דיווחים, עוברי אורח משו את הגבר מהמים והחלו בפעולות הצלה עד להגעת צוותי הרפואה.
חובש בכיר במד"א במרחב אשר, פיראס רייס, סיפר: "אזרחים שהיו במקום זיהו את הגבר מחוסר הכרה במים, משו אותו לחוף והתחילו בפעולות החייאה בסיסיות בהנחיית מוקד מד"א. כשהגענו למקום המשכנו את הטיפול הרפואי, וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות, אבל מצבו היה קריטי. בסופו של דבר נאלצנו לקבוע את מותו".
בתל אביב, הדיווח על הטביעה התקבל בשעה 09:31 בבוקר במוקד 101 של מד"א. גם במקרה זה, מותה של האישה נקבע במקום. חובש רפואת חירום במד"א, אברהם ארנון, סיפר: כשהגענו למקום הובילו אותנו אל האישה שהייתה מחוסרת הכרה. מיד התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן טיפול תרופתי, אבל מצבה היה קריטי ובסופן נאלצנו לקבוע את מותה".
לפי נתוני מד"א, 22 בני אדם טבעו למוות מפתיחת עונת הרחצה בחודש מאי ועד כה - בים, בבריכות ובמקווי מים שונים.