ראש העיר קלנסווה: "חייבים את הסגר"
(צילום: דוברות המשטרה)

בעיר קלנסווה ובכפר אכסאל החל הבוקר (שלישי) סגר מלא שיימשך עד יום ראשון, לאחר שוועדת השרים לאזורים מוגבלים הכריזה עליהם אמש כ"יישובים אדומים" בעקבות העלייה בתחלואת נגיף הקורונה. בתי ספר ובתי עסק נסגרו, המשטרה הציבה מחסומים ומותר לצאת אך ורק לשם צורך חיוני.
למרות הקשיים הרבים שבסגר, ראש העיר קלנסווה, עבד אלבאסט סלאמה, לא מתנגד לו. "חייב להיות סגר בגלל הרשלנות של התושבים שהפרו את הנחיות משרד הבריאות. זה המחיר והעונש", אמר סלאמה. "לצערי הרב אנחנו לא יודעים לשמור על הבריאות שלנו. מזלזלים, לוקחים את העניין בקלות, ממשיכים לקיים חתונות והתקהלויות וזאת התוצאה. עברנו תקופה כזו והגענו לכמעט 800 נדבקים, אבל דרך הסברה הצלחנו להוריד את המספר עד שהגיע ל-35 חולים בלבד".
3 צפייה בגלריה
קלנסווה
קלנסווה
מותר לצאת רק לשם צורך חיוני. קלנסווה
לפי נתוני משרד הבריאות, בקלנסווה יש כיום 91 חולים פעילים, בהם 54 שאובחנו בשבוע האחרון. בשבעת הימים האחרונים נערכו בעיר 629 בדיקות קורונה ושיעור החולים הפעילים ל-10,000 איש עומד שם על 39. רק אתמול בערב המשטרה חילקה שני דו"חות על סך 5,000 ש"ח לבעלי שני חדרי כושר שונים שפעלו בעיר או סמוך לה בניגוד להנחיות הקורונה. שניהם גם זומנו לשימוע אצל מפקד תחנת המשטרה.
"לצערי, תוך שבוע התקיימו חמש חתונות שהעלו את אחוז התחלואה עד שהגענו ל-90 חולים. אני שוקל להכריז על כך שאין חתונות בכלל ונבקש מהמוזמנים לא להגיע", אמר ראש העיר. "בסוף נצליח, אבל זה לא פשוט. זו פגיעה כלכלית, משפחתית וחינוכית. היום 8,000 תלמידים לא הלכו לבתי הספר, זה מחיר כבד. לסגר יש תוצאות חיוביות, אבל גם תוצאות שליליות. אפשר לנצח את המחלה רק אם שומרים על הכללים, ומדובר בפשע ובעבירה פלילית לא לשמור עליהם. אני מבקש להגביר את האכיפה".
3 צפייה בגלריה
ראש עיריית קלנסווה עבד אלבאסט סלאמה
ראש עיריית קלנסווה עבד אלבאסט סלאמה
"לצערי הרב אנחנו לא יודעים לשמור על הבריאות שלנו". ראש העיר קלנסווה
תושבים רבים בקלנסווה הופתעו לגלות שהעיר שוב הפכה לאדומה. "הופתעתי מאוד שחזרנו להיות עיר אדומה ושהוטל עלינו סגר. עכשיו אני לא יכולה ללכת לעבודה כי אני צריכה לשמור על הילדים. כואב לי שנשארתי בלי פרנסה - והילדים בלי מסגרות", סיפרה מרים סלאמה, תושבת העיר.
גם בעלי העסקים הביעו את זעמם על ההחלטה. "אנחנו במצוקה לא פשוטה", סיפר בעל חנות בגדים בעיר. "אלה שלא שומרים על ההוראות צריכים להיות אחראים ולהפסיק עם הזלזול. לא צריך לקיים חתונות בתקופה הזאת, אבל לצערי יש אנשים שלא מעניינת אותם הבריאות - העיקר שהחתונה תתקיים".
3 צפייה בגלריה
קלנסווה
קלנסווה
"יש אנשים שלא מעניינת אותם הבריאות - העיקר שהחתונה תתקיים". קלנסווה
ראמי חטיב, גם הוא תושב קלנסווה, סיפר על הקשיים: "רק עכשיו חזרתי לעבודה אחרי שישבתי חודשים בבית בגלל הקורונה. היום אני לבד עם הילדים שלי ושוב לא יכול לעבוד. מקווה שנעבור את התקופה הזו כמה שיותר מהר, אחרת לא יהיה לנו כסף לאוכל".
גם בכפר אכסאל נרשמה עלייה משמעותית בחולי הקורונה. לפי נתוני משרד הבריאות, באכסאל יש כיום 40 חולים פעילים, בהם בין 11 ל-14 שאובחנו בשבוע האחרון. לצד זאת, בשבוע האחרון נערכו שם מעט מאוד בדיקות - 298. שיעור החולים הפעילים ל-10,000 איש עומד על 27.
"מאתמול אני מקבל הרבה שיחות מהורים, שרובם התעצבנו על כך שסוגרים את בתי הספר", סיפר מורה בבית ספר באכסאל. "אני יכול להבין אותם ואת המצב הקשה שהם נמצאים בו, אבל חייבים לציית להנחיות, אחרת לא נחזור ללימודים בכלל".