חסן שעלאן מספר על הירי: "כמעט רצחו את הילדים שלי"
(צילום: משה מזרחי)

"ניסיון להלך אימים ולהשתיק קול משמעותי": אישים וארגונים פרסמו גינויים בעקבות הירי הלילה (יום ה') לעבר ביתו ומכוניתו של כתב ynet לענייני ערבים חסן שעלאן בטייבה.
ביוזמות אברהם, ארגון לקידום, שילוב ושוויון בין יהודים וערבים אזרחי ישראל, אמרו כי "הירי לביתו של עיתונאי המסקר במסירות את האלימות בחברה הערבית הוא חציה חמורה של קו אדום", נמסר. "מדובר בניסיון להלך אימים ולהשתיק קול משמעותי המדווח על אירועי האלימות והפשיעה ללא מורא, ואנו מחזקים את ידיו של חסן שעלאן ומשפחתו".
4 צפייה בגלריה
חסן שעלאן
חסן שעלאן
"עליית מדרגה באלימות שמופנית כלפי עיתונאים". שעלאן ורכבו שנורה הלילה
(צילום: יריב כץ )
גם במרכז "אעלאם", המרכז הערבי לחירות המדיה, פיתוח ומחקר, גינו את הירי ותקפו את המשטרה. "אנו מחזקים את שעלאן, עיתונאי מסור שעושה את עבודתו בצורה נאמנה ומקצועית. האירוע הוא עוד סממן לחומרת המצב בחברה הערבית ולאוזלת יד המשטרה בטיפול באלימות ופשיעה", נמסר.
"זאת אותה משטרה שיזמה לפני שבוע מבצע רחב היקף, 'חוק וסדר', ועצרה מאות צעירים שהביעו את מחאתם. אותם הצליחה לאתר, אך לא לטפל בפשיעה", נמסר עוד. "אנו מקווים כי הפעם תיק החקירה בעניין של שעלאן לא יתויק על המדף כרגיל עד שיעצרו הפושעים. הירי על שעלאן מזכיר לנו את המצב שבמקסיקו. מעניין אם נחכה לרצח של עיתונאי או אחד מבני משפחתו בכדי שהמשטרה תיקח את העניינים ברצינות".
4 צפייה בגלריה
הבית של חסן בטייבה
הבית של חסן בטייבה
"כמעט רצחו את הילדים שלי". נזק מהירי בביתו של שעלאן
4 צפייה בגלריה
חסן שעלאן
חסן שעלאן
ביתו של שעלאן בטייבה
(צילום: יריב כץ )
יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, אמר כי "אנחנו מזועזעים מהירי על ביתו של כתב ynet חסן שעלאן. מדובר בחצייה של קו אדום ועליית מדרגה באלימות שמופנית כלפי עיתונאים בישראל. אנו רואים בכך לא רק פגיעה בחסן ומשפחתו, אלא ניסיון להלך אימים על עיתונאים ולפגוע ביכולתם לשרת את הציבור ולדווח על המתרחש בתוך החברה הערבית ובכלל. אנו דורשים ממשטרת ישראל לנקוט את כל האמצעים כדי להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם היורים".
יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, ביקש "לחזק את העיתונאי חסן שעלאן אחרי שאלמונים ירו הלילה על ביתו ורכבו בטייבה. אחרי הזנחה משטרתית וממשלתית של עשור, ארגוני הפשיעה לא מפחדים מהשלכות, ואלה התוצאות - ירי לעבר עיתונאים ונבחרי ציבור ברשויות המקומיות ומאות אזרחים הרוגים ומשפחות קרועות. הפעם, רק במזל לא היו נפגעים".
אחד הכדורים שנורו אל ביתו של שעלאן פגע במרחק של 10 ס"מ בלבד מראשם של ילדיו, בת 13 ובן ארבע. הם לא נפגעו, נזק נגרם לרכוש. היורים שהו מחוץ לבית כשעה לפני הירי ושאלו שכנים היכן נמצא ביתו של שעלאן. לאחר שירו את צרורות הירי בסביבות 01:50 בלילה, נקב אחד מהם בשמו של חסן וקילל: "יא אחו אל-שרמוטה".
4 צפייה בגלריה
חסן שעלאן
חסן שעלאן
"ניסיון להלך אימים על עיתונאים ולפגוע ביכולתם לשרת את הציבור". שעלאן ליד רכבו שנפגע מהירי
(צילום: יריב כץ )
שעלאן אמר כי הוא אינו מסוכסך עם איש וכי הרקע קשור לעבודתו העיתונאית. שעלאן מסקר במסגרת עבודתו ב-ynet בין היתר את גל האלימות הקשה במגזר הערבי שגבה בשנים האחרונות את חייהם של עשרות בני אדם. הוא גם השתתף בסיקור גל המהומות שפרץ ביישובים המעורבים וביישובים ערביים שליווה את מבצע "שומר החומות" ברצועת עזה.
"אנחנו במצב נפשי לא נעים", אמר היום שעלאן באולפן ynet. "זה מאוד קשה וחמור. הייתי באמצע הכנת כתבה ופתאום שמעתי יריות. חשבתי שהם יורים בחוץ, כבר התרגלנו לזה. כשהרגשתי שהירי מתקרב אליי זחלתי וברחתי לכיוון אחת הגדרות. אחרי שהיורים סיימו הם אפילו אמרו 'חסן שעלאן' והתחילו לקלל אותי, כדי להבהיר שזו לא טעות בזיהוי – כלומר, 'התכוונו לירות עליך'".
שעלאן סיפר כי ירו עשרות כדורים לעבר רכבו ולעבר הבית, והקליעים חדרו לחדרם של בנו ובתו. "יש לי ילדה בת 13 וילד בן ארבע עם צרכים מיוחדים, שאוהב לישון ליד אחותו", אמר. "כדור אחד עבר 10 ס"מ מהראש. כמעט רצחו את הבן והבת שלי".