פאדי מאלוק בבית המשפט
(צילום: ליהי קרופניק)

"באותו יום לא ראיתי כלום. אני לא יודע להגיד אם כן או לא, אבל הודיתי בזה ששתי אחיותיי מתו, שאני הרגתי אותן; אבל אני לא זוכר מה קרה באותו לילה". כך העיד אתמול (יום ב') פאדי מאלוק, בן 27, בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שנאשם ברצח שתי אחיותיו נורית (20) וחאית (22) בדקירות סכין בביתם המשותף ביפו ב-2018.
שתי האחיות נדקרו למוות ב-17 במאי באותה שנה. בדירה התגוררו עוד עשרה בני משפחתן. על-פי כתב האישום, בין האח פאדי לשתי אחיותיו התגלע סכסוך שנמשך שנים. הסיבה, לדבריו, היא ש"אורח חייהן והדרך שבה הן מגדלות את ילדיהן" לא היו לרוחו.
ב-05:00 באותו יום, לאחר שסעד עם אמו לפני תחילת צום הרמדאן, נטל פאדי על-פי האישום סכין ודקר את אחיותיו למוות בחדרן. באירוע נפצע אחיו הקטן שהצליח ליטול ממנו את הסכין. פאדי נעצר ולאחר מכן התברר כי הוא ריצה בעבר כמה חודשי מאסר בשל תקיפה ואיומים כלפי אחת מאחיותיו שנרצחה, אך למרות זאת הוא המשיך להתגורר בדירה.
אתמול, כפי שצוין, הוא העיד לראשונה במשפט והשיב לשאלות שהפנה אליו פרקליטו, עו"ד שמשון וייס מהסנגוריה הציבורית. הוא סיפר על הבית שבו גדל: "מגיל קטן אבא שלי היה בבית סוהר. גדלתי בשכונת מצוקה. אחי הגדול, שמת, הגן עלינו. אמי וסבתי אמרו שאני צריך לעבוד ולהגן על האחים שלי. התחלתי להרגיש מה זה לשמור על כולם. זה היה כיף, כי כולם כיבדו ואהבו את זה, ואחר כך זה הפך להיות בעייתי. לא כולם קיבלו את זה שאני האחראי. הייתי בן 14 והיינו שישה אחים ואימא".
2 צפייה בגלריה
פאדי מאלוק
פאדי מאלוק
"לא זוכר מה קרה". מאלוק בבית המשפט
(צילום: גלעד מורג)
לדברי הנאשם, הוא ואחיותיו שהו גם בפנימיות לאורך השנים ולאחר מכן שבו הביתה. "היו בינינו כמה פעמים צעקות", העיד, "אבל אף פעם לא הרמתי ידיים על אחותי; גם כשהיא שלחה אותי לכלא. לא הייתה בינינו שנאה, אבל גם לא הייתה תקשורת. לא ישבנו ודיברנו על הבעיות שלנו". יצוין כי בניגוד לטענותיו, מאלוק אכן נהג באלימות כלפי אחותו: ב-2015 הוא הורשע בתקיפה ואיומים של חאית ועמד נגדו אישום נוסף בגין איומים כלפיה.
כשחאית התחתנה, הוא סיפר כי התנגד למהלך: "אמרתי שאני לא מוכן שתתחתן עם אדם שלא מתאים לה. אם היא הולכת איתו - שתבין שאני לא יכול לעזור לה. הם הביאו ילד וסייעתי להם כספית, אבל יום אחד היא חשבה שאני מתכוון להרביץ לבעלה והזמינה לי משטרה. היא אמרה שניסיתי לדקור אותה ואני בכלל לא רציתי".
בהמשך, לדבריו, הוא הידרדר לשימוש בסמים: "הרגשתי שאני מידרדר, שאין לי אופק ועתיד. התחלתי לעשות שטויות. נמאס לי מהתיק של להיות האח הגדול. לכל מי שגדל איתי היו עסקים ומכוניות - ורק אני עם עבר פלילי. התחלתי להשתמש בסמים קשים כמו קריסטל, הרואין ועוד".
איציק אברג'יל עם עורך דינו, שמשון וייסעו"ד שמשון וייסצילום: מוטי קמחי


"השתמשתי בסמים והתעוררתי בתחנת המשטרה עם דם"

בעדותו התייחס הנאשם לאחותו המנוחה חאית: "היא הכניסה אותי לכלא סתם, אמרה שהרבצתי לה. היא הבינה שבכל טלפון היא יכולה לעצור אותי". הוא הוסיף כי כשהיה מכור לסמים, "שברתי את הכלים בבית והראיתי לכולם שאף אחד לא מעניין אותי". אז, לדבריו, התלוננה אחותו כי איים עליה. על כך אמר מאלוק: "אף פעם לא נקטתי אלימות כלפי אחיותיי, אבל אם הן היו רוצות משהו - הן היו מתקשרות למשטרה ומתלוננות על איומים".
2 צפייה בגלריה
חיאת מלוק ונורה
חיאת מלוק ונורה
חיאת ונורית מאלוק
הוא התבקש להתייחס ליום הרצח - ואמר כי הוא "לא זוכר כלום". הוא הוסיף: "השתמשתי בסמים שהיו לי במגירה והתעוררתי בתחנה המשטרה עם דם. ראיתי את עורך דיני שם. יש לי הבזקים ואני זוכר שראיתי את אחי הקטן עם הסכין. לא תכננתי את זה".
למרות גרסתו אתמול, בשיחה למוקד 100 של משטרת ישראל לאחר הרצח הוא הודה במעשה. בשיחה הוא נשמע אומר: "שלום, קוראים לי פאדי מאלוק ורצחתי את שתי האחיות שלי". לחוקר הסביר מאוחר יותר את המניע: "אני חנוק. לא יכול יותר. הן עושות לי דווקא, מנסות לעצבן אותי".
לאחר מכן העידו גם קרובי משפחתו על מעשיו. כך למשל, אמו סיפרה כיצד דקר את אחותו נורית תוך שהוא צועק: "תמותי, תמותי". בהמשך הוא צפוי לעבור חקירה נגדית בידי הפרקליטות.