כלי תקשורת באירופה מדווחים על סיפורו המדהים של נער בן 16 מקניה, שהצליח להסתנן לכן הנסע של מטוס מטען שהמריא מארצו, נחת לעצירות ביניים בטורקיה ובבריטניה, ולבסוף הגיע להולנד. הנער צלח את המסע למרות טמפרטורות מקפיאות של הרבה מתחת לאפס, ובחלק מזמן הטיסה הגיע המטוס עד לגובה של יותר מ-11 קילומטרים.
1 צפייה בגלריה
מטוס טורקיש איירליינס
מטוס טורקיש איירליינס
מטוס "טורקיש איירליינס". שתי עצירות ונחיתה
הנער התגלה בנמל התעופה אאכן במסטריכט שבהולנד בסוף השבוע שעבר, ותחילה סברו החוקרים כי הוא הסתנן למטוס, של חברת "טורקיש איירליינס", רק לפני שזה המריא מבריטניה. אלא שכעת מדווח "הטיימס" הלונדוני כי מתברר שהמסע שלו היה ארוך בהרבה.
לפי העיתון, הנער עלה למטוס ביום רביעי שעבר, 3 בפברואר, בנמל התעופה ג'ומו קנייתה שבניירובי, בירת קניה. היה בתוכו גם כשעצר באותו היום באיסטנבול ובנמל התעופה סטנסטד בלונדון, וכשנחת ב-4 בפברואר בהולנד. לפי המשטרה ההולנדית, כעת מבקש הנער מקלט במדינה.
לאורך השנים התפרסמו סיפורים רבים של נוסעים סמויים שהסתננו לכן הנסע של מטוסי נוסעים ומטוסי מטען, ובחלק מהמקרים היו אלה מהגרים מאפריקה שקיוו להגיע כך לחיים טובים יותר באירופה.
רוב המנסים להסתנן בדרך זו מתים בדרך כלל – משום שהם קופאים למוות, נחנקים, נמחצים על-ידי גלגלי המטוס או נופלים אל מותם. למסתנן מקניה שסיפורו נחשף השבוע היה מזל גדול: הוא סבל רק מסימנים קלים של היפותרמיה ונמצא בהכרה.
בשנת 2015 הצליח צעיר שהתגנב לטיסת "בריטיש איירווייס" מדרום אפריקה ללונדון לשרוד 11 שעות טיסה בכן הנסע, עד שהגיע לאנגליה. חבר שהיה איתו מת. באפריל 2014 הצליח נער בן 16 שברח מהבית להסתנן לטיסה שהמריאה מקליפורניה להוואי, ושרד חמש וחצי שעות טיסה בכן הנסע.