2 צפייה בגלריה
נערי גבעות יידו אבנים לעבר רכב משמר הגבול במאחז ליד יצהר
נערי גבעות יידו אבנים לעבר רכב משמר הגבול במאחז ליד יצהר
הג'יפ שנרגם במאחז ליד יצהר
(צילום: דוברות המשטרה)
נערי גבעות באזור יצהר שבשומרון יידו אמש (יום ג') אבנים לעבר ג'יפ של לוחמי משמר הגבול בעת שיצא מהיישוב. נזק נגרם לשמשת הרכב שנופצה ולא היו נפגעים.
האירוע התרחש בעת החלפת משמרת הצהריים שמאיישת את גבעת קומי אורי הסמוכה. הגבעה נמצאת זמן רב תחת צו שטח צבאי סגור ולוחמי מג"ב נמצאים בה דרך קבע. במקרה נוסף, נוקבו צמיגי ניידת משטרה של המחוז בזמן שהשוטרים עסקו באכיפה של צו מנהלי.
למרות השקט ששרר בגבעה בשבועות האחרונים מותקפים שם לוחמי מג"ב מדי פעם. לפני כמה חודשים אף הושלך בקבוק תבערה לעבר רכב הלוחמים ובנס לא היו נפגעים. הלוחמים זיהו אז כמה נערים נמלטים מהמקום.
2 צפייה בגלריה
יצהר: שוטרים הבחינו כי צמיגי הרכב נוקבו באמצעות כלי חד
יצהר: שוטרים הבחינו כי צמיגי הרכב נוקבו באמצעות כלי חד
הניידת שהושחתה בלילה
(צילום: דוברות המשטרה)
ממג"ב נמסר כי במהלך חילופי משמרת בגזרת יצהר, הושלכו אבנים לעבר רכב שהסיע לוחמים וכתוצאה מכך נופץ אחד מחלונות הרכב. עוד נמסר כי "פעילות משמר הגבול באזור יצהר תימשך למרות הניסיונות של גורמים קיצונים לפגוע בה. הלוחמים ימשיכו לאכוף את החוק והסדר בגזרה ויפעלו להביא למעצרם של הפורעים".
בשעות הבוקר גילו שוטרים ממחוז ש"י שהיו בפעילות באזור כי צמיגי הניידת שעימה באו נוקבו. "שוב אנו עדים לניסיונות של פורעי חוק לפגוע בכוחות הביטחון שפועלים לאכיפת החוק והסדר במקום", ציינו במשטרה. "משטרת ישראל יחד עם יתר כוחות הביטחון ימשיכו באכיפה ויפעלו לאיתור הפורעים והבאתם לדין".
פורסם לראשונה: 00:03, 23.09.20