דונלד טראמפ מאושפז מיום שישי בבית החולים אחרי שנדבק בקורונה, ופיתח תסמינים של המחלה. הנשיא ה-45 של ארה"ב הוא לא הראשון שחולה במהלך כהונתו, ואף לא הראשון שנדבק במגפה עולמית.
5 צפייה בגלריה
ארה"ב גזענות נשיא ארה"ב ה 28 וודרו ווילסון שמו יוסר מ בית ספר ב אוניברסיטת פרינסטון
ארה"ב גזענות נשיא ארה"ב ה 28 וודרו ווילסון שמו יוסר מ בית ספר ב אוניברסיטת פרינסטון
וודרו ווילסון. נדבק בשפעת הספרדית
(צילום: AP)

הקולונוסקופיה של בוש

התיקון ה-25 לחוקת ארה"ב מאפשר לנשיא למסור זמנית את סמכויותיו לסגנו כשהוא לא כשיר לכהן בתפקיד. ג'ורג' בוש הפעיל את התיקון ה-25 לחוקה ב-2002, וב-2007, כשעבר בדיקות קולונוסקופיה שגרתיות. במשך כמה שעות כיהן סגנו, דיק צ'ייני, כנשיא.
למרות שהתיקון נכנס לתוקף ב-1967, רונלד רייגן ציין ב-1985 שהוא לא מאמין שרשמית הוא הפעיל את התיקון כשהרופאים הסירו פוליפ סרטני מהמעי הגס שלו. מי שהיה אז סגנו הוא ג'ורג' בוש האב. רייגן אמר שפרק הזמן שבו נעדר היה קצר מדי להפעלת התיקון.

הניתוח הסודי ביאכטה

ב-1893, במטרה לחמוק מעין הציבור, יצא הנשיא גרובר קליבלנד לשיט ביאכטה של חבר. כשאמריקה הייתה על סף שפל כלכלי, קליבלנד ניסה להסתיר את הגידול הסרטני שהיה לו בפנים ולמנוע פאניקה. נראה שהוא הצליח במשימה. הגידול הוסר בניתוח בלב ים מול חופי ניו יורק, יחד עם חמש שיניים וחלק מעצם הלסת השמאלית של קליבלנד.
5 צפייה בגלריה
גרובר קליבלנד
גרובר קליבלנד
גרובר קליבלנד
(צילום מסך)

השפעת הספרדית

טראמפ הוא לא הנשיא האמריקני הראשון שמואשם בזלזול במגפה עולמית – ונדבק בנגיף. וודרו ווילסון נדבק בשפעת הספרדית באפריל 1919 כשהיה בצרפת, בשיחות השלום שנועדו לסיים את מלחמת העולם הראשונה. למרות מצבו הבריאותי הממשל האמריקני השקיע מאמצים גדולים לא לחשוף את מחלתו בפני הציבור.
5 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
טראמפ. לא הראשון שנדבק במגפה עולמית
( צילום:AFP)
(צילום: רויטרס)

השפעת של וושינגטון

ב-1790 ג'ורג' וושינגטון חלה בשפעת קשה שסיכנה את עתידה של האומה הצעירה. החשש היא שאם הנשיא ימות, גם ארה"ב הצעירה תסיים את דרכה. הרחוב מחוץ לאחוזה הנשיאותית, שאז הייתה בבירה הזמנית ניו יורק, נסגר ואף כוסה בחציר כדי להפחית את עוצמת הרעש ולא להפריע למנוחתו של הנשיא, שהתאושש במשכנו כשנה בלבד אחרי שנכנס לתפקיד.
הנשיא הראשון של ארה"ב לא נכנע לשפעת. בביוגרפיה על הנשיא כתב רון צ'רנו שוושינגטון סבל משיהוקים והשמיע "גרגורים מוזרים שהתפרשו כחרחורי גסיסה".
5 צפייה בגלריה
ארה"ב בוחרת 2020 נשיא ארה"ב הראשון ג'ורג' וושינגטון
ארה"ב בוחרת 2020 נשיא ארה"ב הראשון ג'ורג' וושינגטון
נשיא ארה"ב הראשון ג'ורג' וושינגטון

ולהבדיל - הנשיאים שנרצחו

בית פטרסן, הבית הפרטי שבו מת אברהם לינקולן בוושינגטון, הוא כיום אתר שפתוח למבקרים. הם יכולים לראות היכן שהה הנשיא ה-16 של ארה"ב בשעות האחרונות של חייו. לינקולן נורה בראשו בתיאטרון פורד הסמוך. בבוקר שאחרי ההתנקשות הלך לעולמו במיטה באחד החדרים בבית.
לינקולן הוא אחד מארבעה נשיאים אמריקנים שנרצחו במהלך כהונתם, כולם ביריות. ג'יימס גרפילד מת מזיהום כחודשיים אחרי שנורה ב-1881 על ידי מתנקש שהיה חבר המפלגה הרפובליקנית. האנרכיסט ליאון צ'ולגוש רצח ב-1901 את הנשיא וויליאם מקינלי. ב-1963 נורה למוות ג'ון קנדי כשהוא נוסע במכונית פתוחה ברחובות דאלאס. הנשיא רונלד רייגן, שסיים את כהונתו ומת ב-2004, נפצע קשה בניסיון התנקשות ב-1981 מחוץ למלון בוושינגטון.

החלב הקפוא שהרג את הנשיא

ב-1850, אחרי חגיגות יום העצמאות, הנשיא זכארי טיילור חש ברע אחרי ששתה חלב קפוא ואכל כמות גדולה של דובדבנים. כמה ימים אחר כך הלך לעולמו. לצד ההערכה שהסיבה למותו היא דלקת מעיים, היו היסטוריונים שטענו שמדובר בהרעלה מכוונת. בדיקת שרידי גופתו הראתה שהוא לא הורעל.
5 צפייה בגלריה
רוזוולט עם צ'רצ'יל וסטאלין. אחד משלושה נשיאים אמריקנים שמתו באמצע הכהונה
רוזוולט עם צ'רצ'יל וסטאלין. אחד משלושה נשיאים אמריקנים שמתו באמצע הכהונה
רוזוולט עם צ'רצ'יל וסטאלין. אחד משלושה נשיאים אמריקנים שמתו באמצע הכהונה
(צילום: AP)
עוד שלושה נשיאים אמריקנים מתו בנסיבות טבעיות כשהיו בתפקיד: וויליאם הנרי הריסון, וורן הרדינג ופרנקלין רוזוולט. הריסון מת מדלקת ריאות כחודש אחרי שנכנס לתפקיד, הרדינג הלך לעולמו בגלל התקף לב ורוזוולט מת מדימום תוך-גולגלתי.
נשיאים אחרים סבלו מבעיות בריאותיות נפוצות - שלעיתים עלולות להיות קטלניות. דווייט אייזנהאוור סבל מהתקף לב ולקה בשבץ במהלך כהונתו. וודרו ווילסון לקה באוקטובר 1919 בשבץ קשה, אחרי שנאבק בשפעת הספרדית. לאחר מכן רעייתו, אדית, שימשה בחשאי כמנהיגה בפועל של הממשל ב-17 החודשים שנותרו לסוף כהונתו.