4 צפייה בגלריה
חיסוני קורונה בירושלים
חיסוני קורונה בירושלים
ארכיון
(צילום: AFP)
פרסום ראשון: בני נוער בגילים 18-16 יחוסנו מפני קורונה. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אימץ הערב (יום ה') את החלטת ועדת התעדופים של משרד הבריאות. ההמלצה לחסן תיכוניסטים בכיתות י"א-י"ב הגיעה על רקע חשש מהחמצת בחינות הבגרות. בשלב זה עוד לא ברור מתי בדיוק ייצא לדרך מבצע החיסונים שלהם. בינתיים, הוועדה לא אישרה לחסן מחלימים. רוב חבריה הצביעו בעד חיסון נשים שנמצאות בשליש האחרון להריון.
4 צפייה בגלריה
לירון מתתיהו מתחנסת
לירון מתתיהו מתחנסת
מתחסנת בקופת החולים לאומית
(צילום: דוברות לאומית )
במקביל, אצל גורמים במערכת הבריאות גוברות ההערכות שמבצע החיסונים ייפתח בקרוב לכל האוכלוסייה. הוועדה החליטה בשלב זה לא להמליץ על חיסון מחלימים מקורונה - כלומר להמשיך ולדבוק במדיניות הקיימת. ועדת התעדוף קיימה הערב דיון מומחים, בראשות ד"ר בעז לב. צוותי המקצוע של משרדי הבריאות והחינוך יחד עם קופות החולים יגבשו תוכנית לוגיסטית לקידום מבצע החיסון לתלמידים, כבר בשבוע הבא.
פרופ' דוד גרינברג, יו"ר החטיבה לרפואת ילדים במרכז הרפואי סורוקה וחבר הצוות לטיפול במגיפות וחבר בוועדת החיסונים של משרד הבריאות, בירך על ההחלטה. "זה בדיוק הכיוון שאנחנו מדברים עליו", אמר. "זה לא יביא לחיסון עדר אבל זה יגרום לילדים שיתחסנו לנוע יותר בחופשיות. עם זאת, אנחנו צריכים לראות מה יהיה אחוז ההתחסנות. מה יהיה הפתרון עבור אלו שלא יתחסנו? ילמדו בזום. אין לנו תשובה וזהו סוג של לקונה. אני חושב שצריך לעשות 'תו ירוק' למבוגרים. האם זה יגרום לכך שיהיה לחץ על התלמידים? בוודאי שזה מה שיקרה".
4 צפייה בגלריה
גליה רהב
גליה רהב
פרופ' גליה רהב
(צילום: דנה קופל)
פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בשיבא, הוסיפה: "אני חושבת שחייבים לחסן ילדים. על מנת להתגבר על מגפה, לא ניתן לעשות זאת בלי לחסן ילדים. עם זאת, אי אפשר לחסן כרגע מתחת לגיל 16 כי זה עדיין לא מאושר אך אני מעריכה שבקרוב כן ניתן יהיה כי פייזר עובדת על זה. אני מעריכה שתהיה היענות גבוהה ושלא תהיה בעיה בקרב ילדים שלא יתחסנו. מגיע לילדים האלו, שכל כך סבלו במשך התקופה הזו; צריך לתת להם לפחות לעבור את בחינות הבגרות. אנחנו צריכים להיות מודעים ומוכנים לכך שתופעות הלוואי עשויות להיות שכיחות יותר בקרב צעירים".
אתמול הודיעו קופות החולים כללית ומאוחדת כי הן מרחיבות את מבצע החיסונים לבני 35 עד 40, וזאת על אף שמשרד הבריאות לא הורה על כך. קופות החולים מכבי ולאומית הבהירו כי יפעלו על פי הנחיות המשרד ולא ירחיבו את המבצע בשלב זה.

(צילום: משי בן עמי)


4 צפייה בגלריה
עמדת החיסון של לאומית ב תל אביב
עמדת החיסון של לאומית ב תל אביב
עמדת חיסונים של קופת החולים לאומית בתל אביב
(צילום: שמוליק דודפור )
בהודעת משרד הבריאות לאחר מכן צוין כי "תכנון משטר החיסונים וקבוצות המחוסנים הוא תכנון מרכזי שנעשה על ידי משרד הבריאות, יחד עם הקופות, והוא נקבע על פי כמות החיסונים ויכולת החיסון. בשלב זה, ההוראה שניתנה לשטח היא לחיסון בני 40 ומעלה".
מנתונים שהוצגו הבוקר בהערכת המצב עולה כי עד כה התחסנו כ-2.4 מיליון בני אדם בישראל, וכמעט 200 אלף מהם כבר זכאים לקבלת "תו ירוק" בתום שבוע ממועד החיסון השני. יש להדגיש כי הדרכון הירוק טרם הונפק.
(צילום: בראל אפרים, ירון ברנר)

עוד עולה מהנתונים כי 77% מבני ה-60 ומעלה חוסנו, 69% מגיעים להתחסן כעבור 21 ימים ממועד החיסון הראשון ופחות מאחוז אחד לא מגיעים להתחסן במנה השנייה כעבור יותר מ-25 ימים ממועד קבלת המנה הראשונה.
פורסם לראשונה: 19:25, 21.01.21