יפה בן דויד: חייבים לחסן את עובדי ההוראה
(צילום: שחר גולדשטיין)

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד אמרה היום (ה') כי ההחלטה לאפשר פעילות חלקית של מערכת החינוך בסגר שגויה וקראה לחסן את המורים. "האם זה הגיוני שמשרד הבריאות אומר שאסור להתקהל ואת מערכת החינוך הוא פותח?", אמרה בריאיון באולפן ynet. בתוך כך, גורמים במשרד הבריאות מעריכים שבתוך שבוע יתחילו לחסן גם מורים.
"לא יעלה על הדעת שיפקירו את הבריאות של ציבור עובדי ההוראה", הוסיפה בן דויד. "אם רוצים לפתוח את מערכת החינוך כפי שהחליטו, מגנים עד ד' ובחינוך המיוחד, קודם כל חייבים לחסן את ציבור עובדי ההוראה מיידית".
2 צפייה בגלריה
יפה בן דוד
יפה בן דוד
"לא יעלה על הדעת שיפקירו את בריאות עובדי ההוראה". בן דויד
(צילום: הדר יואביאן)
בן דויד אמרה כי מערכת החינוך לא נערכה במלואה וכי לא בכל מקום עובדים בקפסולות. "חייבים ללכת על קבוצות קטנות", היא אמרה. "תראה מה קורה במדינות העולם – למה שם מערכת החינוך עובדת כסדרה? בגלל שיש להם כיתות קטנות. זה בשגרה. אנחנו בתקופת הקורונה רוצים לעשות את הכיתות קטנות, ראינו שבקבוצות הקטנות לא הייתה הדבקה ואפשר היה להמשיך להניע את המערכת".
- ההחלטה כרגע להשאיר את מערכת החינוך פתוחה, היא שגויה? "היא בניגוד לעמדת משרד הבריאות".
- מה את חושבת? "צריך להפסיק להסתכל כל הזמן על כמות השעות. אין מה לעשות, אנו נמצאים בשעה קשה בנושא הקורונה, עד שכולם יתחסנו. לכן לקצר לחמש שעות למידה זה בסדר. והקבוצות הקטנות – אם יתחילו לעשות את הקבוצות הקטנות בגנים, כיתות א'-ב', אפשר לפתוח את מערכת החינוך עד סוף השנה ולא יהיו סגרים".
- חיסון מיידי פלוס קבוצות קטנות ומערכת החינוך יכולה לעבוד חופשי? "חד וחלק".
2 צפייה בגלריה
תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
"לחסן את המורים מיד". תלמידים ומורים עם מסכות בבית ספר ברחובות
(צילום: רויטרס)
- מה את אומרת להורים שתופסים את הראש כששומעים שהגן ייסגר ב-13:00? "ומה אני אגיד לעובדי ההוראה שלא מתחסנים ועל אף הסגר הכללי והעלייה בתחלואה הם באים עדיין לכיתות של 35 ילדים? גם הם באים בחשש".
- בבתי הספר שאת אחראית עליהם הייתה תחלואה עודפת? "למשרד הבריאות יש נתונים והם מצביעים על עלייה. קח את החינוך המיוחד – גם שם יש עלייה בתחלואה, למה? כי עושים להם קפסולות, אבל מערבבים אותם בהסעות. ערים כתומות מתערבבות עם ערים ירוקות, נהגים וסייעות מתחלפות, מורות נדבקות".
בן דויד ציינה כי אין בידיה מידע בנוגע למספר המורים שנדבקו בקורונה וכי משרד החינוך לא מעביר את הנתונים. "בנגלה הקודמת, עם המנכ"ל הקודם, כל יום היו מפרסמים, כל מחוז היה מפרסם בכל בית ספר בכל מקום כמה מורים נדבקו וכמה ילדים נדבקו", היא אמרה. "עצם העובדה שאת המידע הזה לא נותנים מדי יום, אפילו מדי שבוע – כנראה למישהו יש עניין להסתיר את הדברים הללו".