הרופא שהזכיר לברקת כיצד הציל את חייו
(צילום: משה מזרחי, אבי חי)

ביקורת על התנהלות הממשלה בטיפול בקורונה מתוך הקואליציה: ח"כ ניר ברקת (הליכוד) אמר הבוקר (יום ג') לנוכח הנתונים שלפיהם מספר המאובחנים בקורונה הגיע לשיא של כמעט חודש כי הוא "לא מרוצה" מהטיפול במשבר. בריאיון לאולפן ynet ציין ח"כ ברקת כי "אני לא חושב שיש בן אדם אחד במדינה שמרוצה מהטיפול בפן הכלכלי שלוקח הרבה זמן ובתחום הבריאותי עם הפערים שיש".
ברקת נשאל האם הוא קורא להניח לאובססיה של ראש הממשלה נתניהו כלפי מערכת המשפט ולפעול בקואליציה בלי מלחמות אגו. על כך הוא השיב: "חד משמעית, אנחנו כולנו צריכים להירתם. יש לנו אויב אחד משותף וקוראים לו קורונה. בתחום הכלכלי הנחתי כמה תוכניות חדשות לראש הממשלה, איך מסבים 100 אלף עובדים ולא אלפים בודדים, איך רותמים את אנשי העסקים ויחד איתם מפילים עליהם יותר אחריות בנושא של העסקות ואיך אנחנו מתארגנים ליציאה מהקורונה".
- למה אתה לא נלחם בתוכניות של האוצר? "אני חבר כנסת בוועדת הכספים, ואני שם אומר את כל אשר ליבי. אני מציע חלופות כי מניסיוני כראש העיר ירושלים וכאיש עסקים שחושב מחוץ לקופסה אני חושב שאנחנו צריכים לנצל את הזמן שיש לנו, לשנות את הכיוונים של האוצר ואת החשיבה של אגף התקציבים. מהשבוע השני של הקורונה טענתי שצריך לסייע לעסקים כי עסק שפושט רגל - אין לעובדים לאן לחזור.
"עדיין יש לנו 80 אלף עסקים בסיכון שלא קיבלו סיוע. אנחנו מדברים על מספרים בלתי נקלטים של אנשים. אז עכשיו אני מקווה שבחלון ההזדמנויות, 120 הימים שקיבלנו, נוכל להתמקד במקומות שצריך לסייע להם. אתה תראה אותי שם, לא חושש, לתמוך בדברים הנכונים עניינית ולהציע חלופות בתוכניות שאני חושב שלא נכונות".
הריאיון המלא עם ח"כ ברקת
(צילום: משה מזרחי, אבי חי)

4 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
שר האוצר כץ. "אנחנו מדברים על מספרים בלתי נקלטים של אנשים"
(צילום: שלו שלום)
- ראש הממשלה מתפאר שבהשוואה למדינות ה-OECD המצב שלנו הרבה יותר טוב. פרשן "כלכליסט" אדריאן פילוט אומר שהקשר בין ההצהרות של נתניהו למציאות במקרה הטוב רופף. "אני חושב שיחסית לתחום הבינלאומי המצב שלנו לא הרבה יותר גרוע, אבל מבחינתי לא טוב מספיק. אנחנו צריכים לעשות יותר ביכולת שלנו לנצל את המשבר של הקורונה ולהפוך אותו להזדמנות. למשל לצעירים שכן יכולים להחליף מקצוע או לצעירים שמוכנים לשקול לעבור לפריפריה.
"יש הזדמנויות פז, נוכל לתת להם מענים אמיתיים ולנצל את מה שקורה לצעירים שהיום במצוקה ומשבר להפוך ליתרון. יש אנשים שמבינים שאין להם לאן לחזור, השוק התכווץ. חייבים יחד עם המגזר העסקי לעשות שיתוף פעולה חכם בין המגזר הציבורי והפרטי, אני יודע איך עושים את הדברים האלה. משרד האוצר צריך להבין שבכיוון שהוא הולך אנחנו לא נגיע לשום מקום. הממשלה לא יכולה לפתור את הבעיות לבד, היא צריכה להשתמש באנשי מקצוע מהמגזר הפרטי".
4 צפייה בגלריה
"הנחתי תוכניות חדשות לראש הממשלה". ברקת עם נתניהו
"הנחתי תוכניות חדשות לראש הממשלה". ברקת עם נתניהו
"הנחתי תוכניות חדשות לראש הממשלה". ברקת עם נתניהו
(צילום: EPA)
- השאלה למה ראש הממשלה נתניהו מסוגל, כי אתמול יצאו הכפשות ואמירות קשות וכאזרח זה מאכזב ומתסכל. "אני מבטיח לך שאין אחד היום מ-120 חברי הכנסת שלא הרגיש שעברנו תקופה לא פשוטה, אבל היתרון הוא שנשים את זה עכשיו מאחורינו. קל נורא להאשים, אבל זה לא הזמן. אני רוצה את כל האנרגיות שלנו עכשיו בפתרונות. זה מה שמצפה הציבור, בשביל זה קמה ממשלת החירום הזאת ואני תקווה שהיא תצליח לתפקד טוב יותר למען אזרחי ישראל".

"איתן היקר הגיע לטפל בי בשטח"

במהלך הריאיון התרחש רגע מרגש כשפרופ' איתן פרידמן, שהתארח באולפן, הזכיר לח"כ ברקת כיצד הציל את חייו ב"מבצע מוביל" של צה"ל ב-19 באוגוסט 1980 בדרום לבנון. "רציתי רק להזכיר לך שלפני 40 שנה נפגשנו יחד בדרום לבנון והיה לי הכבוד לטפל בך", סיפר פרופ' פרידמן ששירת כרופא צבאי בחטיבת הצנחנים.
ברקת, שנפצע בפשיטה בעת שהסתער על מחבל שהרג את מפקדו סרן מאיר-שלמה (מוקי) קנישבך ז"ל, הגיב: "הלכנו לפוצץ בתי מחבלים והמ"פ שלי לצערי נהרג לידי. מי שהגיע לטפל בי בשטח זה איתן היקר, שמאז אנחנו בקשר נפלא. אני רוצה לנצל את ההזדמנות איתן, להודות לך בשמי ובשם הפצועים האחרים שהיו שם על טיפול מסור".
4 צפייה בגלריה
תמונות מתקופתו במחנה של ניר ברקת
תמונות מתקופתו במחנה של ניר ברקת
ברקת בעת שירותו הצבאי
(צילום: מתוך האלבום פרטי)
4 צפייה בגלריה
איתן פרידמן
איתן פרידמן
פרופ' פרידמן
(צילום: אבי מועלם)
פרידמן: "בכל פעם זה מרגש אותי, ניר היה במצב לא טוב". ברקת: "אני זוכר כל שנייה שדיברת איתי בשטח. הייתי בהכרה, אני זוכר שביקשתי ממך ללכת לטפל במוקי שלא שרד. למי שלא יודע, איתן הוא רופא קרבי וגם נפצע בעצמו. הוא לא רק רופא שמבין עניין, הוא גם צנחן".