3 צפייה בגלריה
גלעד ארדן
גלעד ארדן
ארדן. ימשיך באו"ם, יעזוב את וושינגטון
(צילום: EPA)
שגריר ישראל לארה"ב ולאו"ם גלעד ארדן ביקש הערב (א') מראש הממשלה נפתלי בנט לסיים את תפקידו כשגריר ישראל בוושינגטון, וסיכם עמו על המשך כהונתו כשגריר ישראל לאו"ם לעוד שלוש שנים.
ארדן יוחלף בוושינגטון מיד עם מינוי שגריר חדש מטעם ראש הממשלה, ובכל מקרה לא ימשיך בתפקיד לאחר חודש נובמבר, אז היה אמור לסיים בוושינגטון במסגרת ההסכם שנחתם בממשלה הקודמת בין בנימין נתניהו לבני גנץ, ולפיו ארדן יסיים את תפקידו בוושינגטון וימשיך לשמש שגריר באו"ם בלבד במועד הרוטציה בין נתניהו לגנץ.
ארדן באו"ם אחרי "שומר החומות": "צביעות שלא יודעת גבולות"
(צילום: רויטרס)

3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
החלו לראיין מועמדים. בנט ולפיד
(צילום: AFP)
בנט וראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד כבר החלו לראיין מועמדים להחלפתו של ארדן. לפי שעה יש בין שניים לשלושה מועמדים לתפקיד, למעט אלוף במילואים אליעזר שקדי שקיבל הצעה כזו וסירב מסיבות אישיות. הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל ורון פרושאור, ששמותיהם הוזכרו בימים האחרונים כמועמדים לתפקיד, לא נמנים על המועמדים מטעמו של בנט.
במקביל, בליכוד מתחו ביקורת על השר לביטחון פנים לשעבר, שהחליט להישאר באו"ם ולא לחזור לארץ. גורמים בליכוד טענו כי "ארדן נאחז בקרנות האו"ם ומתעקש להמשיך לייצג את מדיניות לפיד, בנט ומנסור עבאס". לארדן נותרו באו"ם עוד שנתיים וחודשיים על-פי החוזה שלו, זאת בנוסף לאופציה של הארכה בשנה נוספת. בהחלטתו על סיום התפקיד בוושינגטון עוד לפני המועד הקבוע בחוזהו - בעוד ארבעה חודשים - הוא מבקש לעשות הבחנה בין השגריר בוושינגטון שנחשב פוליטי שמייצג עמדת ממשלה, לבין זה שבאו"ם שתפקידו הסברתי יותר.
3 צפייה בגלריה
סירב לתפקיד. שקדי
סירב לתפקיד. שקדי
סירב לתפקיד. שקדי
(צילום: אוהד צויגנברג)
ארדן עצמו אמר: "אני גאה על הזכות לייצג את מדינת ישראל בפני החשובה שבבעלות בריתנו. מאז מינויי פעלתי כדי לבנות ולבסס את הקשר עם ממשל ביידן, לחזק את הברית בינינו ולשמר את התמיכה הדו-מפלגתית בישראל. הקשרים החזקים שנבנו עם הממשל הוכיחו את עצמם במבצע 'שומר החומות', במהלכו גיבה הממשל האמריקני את מדיניותה של ישראל, תוך כדי פעילות משותפת לבלימת יוזמות נגדנו במועצת הביטחון, וקבלת סיוע ביטחוני שיאפשר את חידוש מיירטי כיפת ברזל ושדרוגה.
"עם זאת, נכון בעיניי שמי שייצג את הממשלה אל מול הממשל האמריקני, ימונה על ידי הממשלה המכהנת ולכן הבעתי בפני ראש הממשלה את נכונותי לסיים את כהונתי מיד לאחר אישור שגריר מטעמו בממשלה. אמשיך להגן על ישראל באו"ם ולהילחם על צדקתנו בזירה הבינלאומית".