אדלשטיין: "אני אחראי, אין לי זמן לפוליטיקה"
(צילום: אלכס גמבורג)

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס לדרישת שר הביטחון בני גנץ להעביר למערכת הביטחון סמכויות לניהול משבר הקורונה. "למרות הוותק הרב בכנסת ובממשלה, כרגע אין לי זמן לפוליטיקה, מבחינתי כולם נכנסים מתחת לאלונקה".
הוא הוסיף: "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף, יש הנחיות של משרד הביטחון וסגן הרמטכ"ל לשתף פעולה, לתת כתף, ואני מקווה שכך זה יימשך. אם אנחנו חיים בחירום, כולנו צריכים להיות בחירום".
1 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
אדלשטיין. "אין לי זמן לפוליטיקה, מבחינתי כולם מתחת לאלונקה"
(צילום: אלי מנדלבאום)
אדלשטיין התייחס לשאלה מי הגורם שמנהל את משבר הקורונה. "אני שומע לצערי בימים האחרונים שאלה שפשוט בעיניי מעלה גיחוף על השפתיים שלי. מי בעצם אחראי? מי הממונה? מי מנהל את האירוע?", אמר. "אני רוצה לומר לכם בצורה הכי פשוטה והכי ברורה - אני אחראי על אירוע אני בעל הסמכות ואני לוקח על עצמי את כל האחריות".
הוא הוסיף: "אני לא לבד בעניין הזה, החל מראש הממשלה, המל"ל, צה"ל, פיקוד העורף ומשרדי ממשלה נוספים נכנסים כולם מתחת לאלונקה. האחריות נשארת שלי, של המנכ"ל שלי ושל צוות משרד הבריאות. כך אנחנו רואים את זה".
שר הבריאות התייחס לאפשרות של הטלת הגבלות חדשות בקרוב: "אם נשב באפס מעשה בימים הקרובים המציאות תביא אותנו לסגר. נשארו לנו שלושה ארבעה ימים לעשות צעדים מינימליים, הרבה פחות ממה שרצינו לעשות בשבוע שעבר. אם יקרה לנו נס, שינוי מגמה, אז אולי גם לא נגיע". הוא הוסיף כי ייתכן שצעדי הביניים יגיעו לאישור הממשלה עוד לפני סוף השבוע הקרוב.
"למה כל פעם כשרוצים להגביל התקהלויות, לא משנה אם זה בריכות או מסעדות, אנחנו נתקלים במאבק הרואי למען אותם תחומים?", שאל אדלשטיין. "מה, אני לא מבין שבעלי העסקים נפגעים? מה, אני לא דורש שיינתן פיצוי הולם?".