מפלגת השלטון של ארמניה, בראשותו של ניקול פשיניאן, תמשיך להנהיג את המדינה. המפלגה של ראש הממשלה, "ההסכם האזרחי", קיבלה את רוב קולות הבוחרים בבחירות המוקדמות לפרלמנט. פשיניאן יישאר בשלטון – למרות ההפסד לאזרבייג'ן במלחמה בחבל נגורנו-קרבאך. רבים האשימו את פשיניאן באחריות למפלה הצבאית בקווקז.
בבחירות הבזק קיבלה מפלגתו של פשיניאן 53.92% מהקולות. "ברית ארמניה", מפלגתו של הנשיא לשעבר רוברט קוצ'ריאן, קיבלה 21.04% מהקולות – ופקפקה בהגינות של מערכת הבחירות. פשיניאן כתב בטוויטר שהמפלגה שלו זכתה ב"רוב חוקתי" וקיבלה 71 מתוך 105 המושבים בפרלמנט. הוא הצהיר שהמפלגה תקים ממשלה חדשה, ושהוא יעמוד בראשה.
4 צפייה בגלריה
 פשיניאן מצביע בבחירות. מפלגתו קיבלה כמעט 54% מהקולות
 פשיניאן מצביע בבחירות. מפלגתו קיבלה כמעט 54% מהקולות
פשיניאן מצביע בבחירות. מפלגתו קיבלה כמעט 54% מהקולות
(צילום: רויטרס)
פשיניאן בן ה-46 עלה לשלטון ב-2018, אחרי שהוביל הפגנות גדולות וטיפח תדמית של לוחם בשחיתות. בסוף חודש מרץ הודיע פשיניאן שארמניה הולכת לבחירות – כדי לשים סוף למשבר הפוליטי. המשבר החל עם אובדן השטחים הארמניים במובלעת נגורנו-קרבאך – בתום שישה שבועות של מלחמה מול אזרבייג'ן. נגד פשיניאן נערכו הפגנות ענק אחרי ההפסד במלחמה. המפגינים דרשו את התפטרותו. פשיניאן האשים את הצבא הארמני ב"ניסיון הפיכה".
נגד פשיניאן נשמעה ביקורת חריפה בעקבות הסכם הפסקת האש שחתם עם אזרבייג'ן. במסגרת ההסכם קיבלה אזרבייג'ן בחזרה את השליטה על שטחים שאיבדה במלחמה בקווקז בראשית שנות התשעים. פשיניאן אמר שההסכם הוא אסון – אך הדגיש שהוא נאלץ לחתום עליו כדי למנוע נזק הומניטרי ואובדן של שטחים נוספים.
4 צפייה בגלריה
חיילים ארמנים נגורנו קרבאך אזרבייג'ן ארמניה
חיילים ארמנים נגורנו קרבאך אזרבייג'ן ארמניה
חיילים ארמנים בחבל נגורנו-קרבאך
(צילום: EPA)
ההסכם בין ארמניה לאזרבייג'ן הושג אחרי שרוסיה תיווכה בין הצדדים. מעצמה אזורית אחרת, טורקיה, תמכה באזרבייג'ן במלחמה אשתקד, ועוקבת בעניין אחרי ההתפתחויות בארמניה.
מוסקבה היא בעלת ברית חשובה של ארמניה, ובמדינה יש בסיס רוסי. היחסים בין המדינות נפגעו מעט מאז שפשיניאן עלה לשלטון, וראש הממשלה אמר שארמניה מתכוונת לחזק את הקשרים עם ארגונים צבאיים וכלכליים בראשותה של רוסיה. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הגיב לתוצאות הבחירות ואמר שפשיניאן זכה בניצחון "משכנע".