4 צפייה בגלריה
החיפושים אחר רוצח אשתו ופאא עבאהרה
החיפושים אחר רוצח אשתו ופאא עבאהרה
(צילום: דוברות המשטרה)
סעיד בדראן, תושב עין אל סהלה שבוואדי ערה, זומן להפתעתו לתחנת משטרת אום אל פחם בעקבות תלונה שהגיש נגדו שופט בית הדין השרעי בתחנת משטרת משגב - בטענה שהוא מאוים בשל פוסט שפרסם בדראן בפייסבוק.
"שלשום פרסמתי פוסט בעקבות רצח האישה מעראבה, ושאלתי בו מדוע בית הדין השרעי לא נענה לבקשתה לפטור אותה מלהתייצב לדיון מחשש שהגרוש שלה יפגע בה", סיפר היום (רביעי) בדראן. "ביקשתי ממשרד המשפטים לחקור את התנהלות בית הדין, המשטרה ושירותי הרווחה ביישוב. בעקבות זאת, אתמול נקראתי להתייצב במשטרה". בין היתר כתב בדראן כי "הכתובת הייתה על הקיר. הגרוש של ופאא רצח אותה והשאלה כאן היא האם בית הדין השרעי היה יכול למנוע את הרצח?".
4 צפייה בגלריה
סעיד בדראן
סעיד בדראן
סעיד בדראן. "בעד חופש ביטוי, נגד סתימת פיות"
4 צפייה בגלריה
הפוסט
הפוסט
הפוסט של בדראן
(מתוך פייסבוק )
אמג'ד, אחיה של ופאא, מספר על אחותו
בהגיעו לתחנה, סיפר בדראן, הוא נשאל שאלות והתבקש למסור עדות על הפוסט שפרסם: "כי אני מאמין בחופש הביטוי ואני נגד סתימת פיות". במשטרה ביקשו ממנו להסיר את הפוסט המדובר - אך הוא סירב.
"מתברר ששופט התלונן נגדי", המשיך, "הצגתי בפניהם פוסט חריף יותר שמישהי כתבה נגד השופט זיאד סאלח, ששחרר את הרוצח. התלונה היא כאילו שאני מסית את משפחת הנרצחת נגד הרשויות, אבל הביקורת שלי הייתה בונה במטרה לתקן את העוול שנעשה וללמוד את הלקח לעתיד, כי לדעתי אם השופט היה נענה לבקשת הקורבן - והיא לא הייתה מתייצבת לדיון בבית הדין השרעי - זה היה יכול למנוע את הרצח. השופט היה יכול להפעיל שיקול דעת ולהשהות את יציאתו של הגרוש מהאולם, לאפשר לו לצאת 20 דקות אחריה".
הבוקר פרסם ליאור אל-חי ב"ידיעות אחרונות" על שופט השלום בעכו, שהסתפק בהרחקה של חמישה ימים לרביע כנאענה, שתקף את אשתו בנפרד ופאא - אף שהמשטרה דרשה 45 יום. כעבור חודש, הוא רצח אותה.
4 צפייה בגלריה
כתבה מתוך ידיעות אחרונות
כתבה מתוך ידיעות אחרונות
(מתוך ידיעות אחרונות )
בפוסט שהוביל לחקירה, בדראן כתב גם: "ופאא עבאהרה שהתגרשה מבעלה נאלצה לפנות לבית הדין השרעי כדי למצוא פתרונות לבעיות בינה לבין הגרוש שלה, במיוחד בעניין המשמורת של הילדים. כפי שידוע, הייתה תלונה במשטרה נגד החשוד ברצח, והמקרה מוכר לאגף הרווחה ולעיריית עראבה. גם נודע שופאא הייתה מאוימת וחששה על חייה. הדבר החשוב הוא שהיא ביקשה מבית הדין השרעי בסכנין לא להתייצב לדיונים כי היא חוששת שהגרוש יפגע בה, אבל הבקשה שלה לא התקבלה - למרות הבקשות המתמשכות שלה, עד שקרה מה שהיא הכי חששה ממנו.
"אחרי שיצאה מהדיון המשפטי, החשוד ברצח רדף אחריה עד שדקר אותה למוות", הוא המשיך, "אני לא רוצה לכתוב יותר על האסון, אבל על משרד המשפטים או על ועדת חקירה חיצונית לבדוק את התיק, ובמיוחד את התנהגות בית המשפט באופן אובייקטיבי וישר וכן את התנהגות המשטרה ואגף הרווחה בעראבה".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "שופט בית הדין השרעי הגיש תלונה בתחנת משגב על איומים בעקבות הפוסט שנכתב וביקש שהוא יימחק. בבדיקה התברר שלא היו משפטים שנכתבו בצורת איום. המשטרה ביקשה ממנו להסיר את הפוסט לאור המתיחות בעראבה. מבחינת המשטרה, האיש לא חייב להסיר את הפוסט".
ופאא בת ה-37 נרצחה בדקירות ביום שני האחרון בעראבה שבגליל, לאחר שבעלה החשוד במעשה התנגש במכוניתה עם רכבו בכניסה לעיר. לפני שרצח אותה לעיני עוברים ושבים, השניים התווכחו אצל מי יהיו הילדים, לנוכח הליכי הגירושים ביניהם. אז, שלף החשוד סכין ודקר אותה. עוברי אורח תועדו כשניסו להרחיקו ממנה. כעבור זמן קצר נמלט החשוד מהמקום במכוניתו.

תקציר הידיעה בערבית

قاضي محكمة شرعية يقدم شكوى في الشرطة طالباً بحذف منشور كتبه سعيد بدران حول التعامل مع جريمة مقتل وفاء عباهرة من عرابة، وادعى بان المنشور يسبب له تهديدات
من حسن شعلان
اعرب سعيد بدران من قرية عين السهلة عن استغرابه الشديد، بعد ان تلقى يوم امس اتصالاً هاتفياً من قبل شرطة ام الفحم للحضور الى المحطة، ذلك في اعقاب منشور كتبه قبل يومين حول جريمة مقتل وفاء عباهرة من عرابة، منتقدا فيه تعامل المحكمة الشرعية مع الضحية.
وقال سعيد بدران:" قبل يومين نشرت في صفحة الفيسبوك عن مقتل السيدة من عرابة، وقد وجهت تساؤلات عديدة منها لماذا المحكمة الشرعية لم تستجيب لمطلب الضحية بعدم بإعفائها من حضور الجلسات، خوفاً على حياتها من طليقها؟. وطالبت من وزارة القضاء التحقيق في تصرف المحكمة والشرطة وقسم الشؤون في بلدية عرابة، ويوم امس طُلب مني المثول في شرطة ام الفحم، وهناك وجهوا لي اسئلة، وكل ذلك بسبب انني اؤمن بحرية التعبير وضد سياسة كم الأفواه، كما طلبوا مني بحذف المنشور لكنني رفضت، وتبين لاحقاً بان قاضي قدم شكوى ضدي في شرطة مسجاف بسبب المنشور، وقد عرضت امامهم منشور يحمل انتقادات لاذعة ضد القاضي زياد صالح الذي اطلق سراح القاتل".
תיעוד מזירת הרצח, שלשום

وكان بدران قد نشر في صفحته ما يلي "العنوان كان على ام الحيطان!!!. وفاء قتلها طليقها والسؤال؛ هل كان بوسع المحكمة الشرعية منع مقتل وفاء عباهرة؟. وفاء عباهرة إمرأة من عرابة انفصلت عن زوجها وإضطرت للتوجه للمحكمة الشرعية لإيجاد حلول لمشاكل عالقة بينها وبين طليقها وخاصة حضانة الاولاد..
وكما علم، فإن شكوى في الشرطة ضد المتهم بالقتل، والحالة معروفة كذلك لقسم الشؤون في بلدية عرابة..وكما عُلم أن وفاء كانت مهددة بالإعتداء عليها وباتت تخشى على حياتها، وحتى انها، وهذا هو المهم، فإن الضحية طلبت من المحكمة الشرعية في سخنين، إعفائها من حضور جلسات المحكمة خوفًا من قيام طليقها بالإعتداء عليها، ولكن طلبها رفض جملة وتفصيلًا، ولم تستجب المحكمة لطلبها رغم الحاحها وتوجهها المرة تلو الأخرى..! اليوم حدث ما كانت تخشاه المرحومة، فمباشرة بعد خروجها من جلسة المحكمة، طاردها المتهم حتى تمكن منها وطعنها بأداة حادة مما أدى إلى مقتلها..!
لن اكتب الكثير عن المأساة ولكن على وزارة القضاء او لجنة تحقيق محايدة فحص هذا الملف وخاصة تصرف المحكمة، بموضوعية ونزاهة، وبالمقابل التحقيق بأداء الشرطة وقسم الشؤون في بلدية عرابة..؟!
(على فكرة اليوم كان جلسة بالمحكمة بخصوص حضانة الام لبناتها وامكانية استضافة الاب لبناته). كلمة هسه خطرت عبالي:" هل كانت وفاء ستقتل لو قام القاضي بإعفائها من حضور جلسات المحكمة؟! سعيد بدران 1905".