השבוע: מאות ממתינים לוועדת חריגים בנתב"ג

מאות עובדי רשות שדות התעופה החלו להתחסן נגד קורונה הבוקר (יום ה') למרות שאינם עומדים בקריטריונים שהציב משרד הבריאות. מדובר בכ-400 עובדים, מתחת לגיל 60, שעובדים ברשות ובנתב"ג כמאבטחים, פקחי טיסה, סבלים, כבאים, שירות לנסוע ועוד. הם קיבלו מהמדינה את האישור להתחסן בעקבות דרישתו של יו"ר ועד העובדים, פנחס עידן.
עידן דרש מהמדינה לחסנם מאחר שלדבריו מדובר בעובדים חיוניים. האישור המיוחל ניתן אתמול, והבוקר כאמור החלו העובדים להתחסן במרפאות.
2 צפייה בגלריה
תורי ענק בנתב"ג
תורי ענק בנתב"ג
תורי ענק בנתב"ג. העובדים יתחסנו: "נמצאים בחזית"
2 צפייה בגלריה
ראיון עם פנחס עידן בעקבות הפריימריז של מפלגת הליכוד
ראיון עם פנחס עידן בעקבות הפריימריז של מפלגת הליכוד
יו"ר ועד העובדים פנחס עידן
(צילום: מוטי קמחי)
חלק מהם העלו תמונות לרשתות החברתיות והודו לעידן. במקביל מתחסנים עובדים מעל גיל 60, בהתאם לקריטריונים. בשיחה עם ynet אמר עידן: "רדפנו אחרי החיסונים משבוע שעבר ואת האישור קיבלנו אתמול". הוא הסביר מדוע חשוב היה לחסן את העובדים: "הם פוגשים מדי יום מאות ישראלים שמגיעים מחו"ל ולכן נמצאים בחזית".
בשבוע שעבר דרש מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, ממשרד הבריאות לחסן את עובדיו ואת שותפי הפעילות הפועלים בנמל. "עובדי נמל התעופה נמצאים במגע קרוב עם האלפים השבים והיוצאים מישראל מידי יום מאז ראשית המשבר", אמר גנות. הוא ציין אז כי "נושא חיסון העובדים יסוכם בימים הקרובים".
גם שרת התחבורה מירי רגב העלתה את הנושא בישיבת הקבינט. היא ביקשה לאשר חיסונים לענף, בהם נהגי התחבורה הציבורית, רשות שדות התעופה ונמלי הים. במהלך השבוע האחרון התקיימו דיונים מקצועיים בין מנכ"לי משרד התחבורה והבריאות בהם סוכם לאפשר חיסונים לכלל עובדי ענף התחבורה.