בשבוע הבא היה אמור להתקיים עימות שני בין דונלד טראמפ לג'ו ביידן, פחות מחודש לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב. בעקבות אשפוזו של הנשיא, שנדבק בנגיף הקורונה ומתאושש כעת בבית הלבן, עדיין לא ברור אם העימות ייערך.
המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן אמר שהוא מחכה לקביעת המומחים, כדי לדעת אם ניתן יהיה לשמור על המרחק הנדרש ולקיים את העימות באופן בטוח וללא סכנת הידבקות. אם הדברים תלויים בטראמפ, העימות יתקיים כמתוכנן. הנשיא שקרא לאמריקנים "לא לפחד מהנגיף" כששוחרר מבית החולים צייץ הערב בטוויטר שהוא "מרגיש נהדר". עוד כתב: "אני מצפה לעימות בחמישי בערב, 15 באוקטובר, במיאמי. זה יהיה נהדר!".
הנשיא השתחרר מבית החולים
(צילום: רויטרס)

5 צפייה בגלריה
טראמפ זוקף אגודל ללא מסכה בבית הלבן
טראמפ זוקף אגודל ללא מסכה בבית הלבן
טראמפ, ללא מסכה, במרפסת בבית הלבן
(צילום: AP)
רופאיו של טראמפ אמרו הערב שבפגישה עם הנשיא הוא אמר להם שהוא לא סובל מתסמינים של המחלה. בהודעת הבית הלבן נמסר שלפי הרופאים טראמפ ממשיך להיות במצב "טוב מאוד". ד"ר שון קונלי ציין שהמדדים של טראמפ תקינים, כולל רמת החמצן בדם. טראמפ, נזכיר, פונה לבית החולים אחרי שפיתח תסמינים קלים של קורונה ובשני מקרים אף קיבל תוספת חמצן.
אליסה פראח, עוזרת הנשיא לענייני תקשורת, אמרה מוקדם יותר שמצבו של טראמפ משתפר במהירות ובצורה דרמטית - אך הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה. פראח ציינה שהבית הלבן ימשיך לנקוט צעדי זהירות כדי להגן על הצוות של הנשיא מהידבקות אפשרית בנגיף.
5 צפייה בגלריה
מחטאים את חדר התקשורת הבית הלבן ארה"ב אחרי שחרור דונלד טראמפ מבית החולים
מחטאים את חדר התקשורת הבית הלבן ארה"ב אחרי שחרור דונלד טראמפ מבית החולים
מחטאים את הבית הלבן אחרי חזרתו של טראמפ
(צילום: AP)
היום דיווחו כלי התקשורת בארה"ב על עובדים נוספים בסביבתו של טראמפ שנדבקו בנגיף. לפי הדיווחים מדובר בשני אנשי צבא שתפקידם הוא לשרת את הנשיא וללוות אותו. רשת NBC ציינה שבכך עלה מספר אנשי הבית הלבן והמקורבים שהיו בסביבת הנשיא ונדבקו בנגיף ל-15. אחת מהן היא הגברת הראשונה מלניה.
בתוך כך, הערב הודיע הפנטגון שגנרל מרק מילי, ראש המטות המשולבים, נמצא בבידוד אחרי שהיה במגע עם חולה מאומת – אדמירל במשמר החופים. הפנטגון מסר שעוד כמה מפקדים בכירים בצבא נמצאים בבידוד. דובר הפנטגון דיווח שהבכירים לא אובחנו כנשאי קורונה ולא פיתחו תסמינים.
טראמפ חזר הלילה לבית הלבן אחרי אשפוז של שלושה ימים בבית החולים הצבאי וולטר ריד הסמוך לוושינגטון. ביומיים האחרונים עורר טראמפ כעס - ואף תדהמה - בעקבות זלזול בהנחיות הבריאות. הלילה הוא תועד מוריד את המסכה ליד אנשיו בבית הלבן ולא מקפיד על שמירת מרחק. למרות שהנשיא מחלים מהנגיף הוא עדיין עלול להיות מדבק.
5 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
טראמפ מנופף לתומכיו מחוץ לבית החולים
( צילום:AFP)
מתנגדיו של הנשיא, רופאים ואמריקנים ששרדו את הקורונה, זעמו על הנשיא כשראו אותו יוצא במכוניתו לסיבוב קצר מחוץ לבית החולים כדי לנופף לתומכיו שהתאספו שם. טראמפ העמיד בסכנת הדבקה את סוכני השירות החשאי שליוו אותו במכונית המשוריינת, שהייתה עם חלונות סגורים. בבית הלבן הדגישו שננקטו צעדי בטיחות, ושנעשה שימוש בציוד מגן.
ג'ו ביידן הקפיד להימנע מביקורת על הטיפול של טראמפ במשבר הקורונה כשהנשיא אושפז בבית החולים. הלילה חזר למתוח ביקורת על התנהלותו של טראמפ, ורמז שהוא אשם בהידבקות שלו. ביידן הזכיר שהנשיא נמנע לרוב מעטיית מסכות ומשמירה על הנחיות הריחוק הפיזי.
"כל מי שנדבק בנגיף בכך שהוא אומר 'למסכות אין השפעה, לריחוק אין השפעה' – אני חושב שהוא אחראי למה שקרה לו", אמר ביידן באסיפת בוחרים טלוויזיונית ששודרה ברשת NBC. המועמד הדמוקרטי הניף את המסכה שלו ואמר: "אני חובש את המסכה הזו, לא ממש כדי להגן על עצמי, אלא כחלק מאחריות פטריוטית". ביידן התייחס לציוץ שפרסם טראמפ שבו אמר לאמריקנים "לא לפחד מהנגיף" ואמר: "יש לנו הרבה ממה לדאוג. 210,000 בני אדם מתו".
מישל אובמה, רעייתו של הנשיא לשעבר ברק אובמה, האשימה היום את טראמפ בניהול כושל של משבר הקורונה. בסרטון שפרסם הקמפיין של ביידן אמרה אובמה שיותר אמריקנים מתו מהקורונה מאשר במלחמות בעיראק, אפגניסטן, וייטנאם וקוריאה ביחד. לדבריה הטיפול של טראמפ במגפה הוא דוגמה נוספת לרשלנות שלו כנשיא. אובמה האשימה את טראמפ בגזענות, וקראה לבוחרים צעירים ושחורים לא "לבזבז" את קולם על הנשיא הרפובליקני.