1 צפייה בגלריה
רבים יוצאים מנתב"ג
רבים יוצאים מנתב"ג
תקרית אלימה בנתב"ג (ארכיון)
ישראלי, שניסה לעזוב את הארץ עם דרכון זר, תקף בצהריים (יום ה') עובדות של רשות האוכלוסין בנמל התעופה בן גוריון. אחת מבקריות הגבולות שהותקפו פונתה לבדיקות בבית החולים קפלן ברחובות, התוקף עוכב לחקירה במשטרה.
מפרטי המקרה עולה כי האיש הגיע לדלפק הנפקת הדרכונים של רשות האוכלוסין בטרמינל 3, הציג לעובדת במקום דרכון זר וביקש אישור של ועדת החריגים לצאת את ישראל.
אחרי שהוסבר לתוקף כי אזרחים זרים לא צריכים אישור לצאת מהארץ, הוא שלף דרכון ישראלי. לפי תקנות הקורונה, אזרחי המדינה שיוצאים לחו"ל מחויבים להציג את דרכונם הישראלי.
נציגת הרשות לקחה את שני הדרכונים וביקשה לבדוק את הנושא. בתגובה לכך, האיש קפץ מעל הדלפק, נכנס למשרד ותקף את העובדות. אחת מהן פונתה כאמור לבדיקות בבית חולים.
בכירה במגן ישראל: פתיחת נתב"ג – לא המתווה שהיינו רוצים
(צילום: משי בן עמי)

ביום שלישי החליט קבינט הקורונה על צמצום משמעותי של פעילות ועדת החריגים - והגבלת פעילותה ליוצאים מישראל שאינם מחוסנים בשתי מנות בלבד.
בתום הערכת מצב, סיכמה שרת התחבורה מירי רגב כי בשלב הראשון של "פתיחת השמיים" ייכנסו מיום ראשון הקרוב לישראל לא יותר מאלף נוסעים ביום. במקביל יתאפשר לאלף עד 1,200 נוסעים לצאת מהארץ מדי יום. רגב הסבירה זאת ברצון לוודא את אפקטיביות האכיפה, לצד אספקה של מלאי הצמידים האלקטרוניים שיאפשרו פיקוח הדוק על הבידוד הביתי.