הבן החשוד בבית המשפט
(צילום: ליהי קרופניק)

כשהוא ממרר בבכי מול אביו שנכנס אל אולם בית המשפט, הוארך הערב (שבת) בשישה ימים מעצרו של הצעיר בן ה-21 מרחובות, החשוד שרצח אמש את אמו. צו איסור פרסום הוטל על זהותו. הבן, שגר בשנים האחרונות עם אביו, טען בחקירתו כי אמו התעללה בו.
מחקירת המשטרה עלה כי הוא הגיע לבית כשאחותו לא הייתה במקום. בשלב מסוים שלף סכין יפנית וניסה לפגוע באמו. היא ניסתה להימלט, רצה לחדר האמבטיה וניסתה לנעול את הדלת, אבל הוא גבר עליה ושיסף את גרונה.
2 צפייה בגלריה
הארכת המעצר לחשוד ברצח אמו ברחובות
הארכת המעצר לחשוד ברצח אמו ברחובות
החשוד בהארכת מעצרו
(צילום: יריב כץ)
2 צפייה בגלריה
הארכת המעצר לחשוד ברצח אמו ברחובות
הארכת המעצר לחשוד ברצח אמו ברחובות
מירר בבכי מול אביו. החשוד בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
במשטרה מעריכים כי הבן החשוד תכנן להימלט, אך השכנים, ששמעו את צעקותיה של האם, הזעיקו את המשטרה והוא נעצר. לאחר המעשה הוא שטף את ידיו ואמר לשכנים כי הצעקות נבעו מ"מעשה קונדס" שביצעה אחותו. בשלב הזה יצאו השוטרים מהמעלית. הם נכנסו לדירה ומצאו את כתמי הדם ואת גופת האם מוטלת באמבטיה.
בדיון נאמר כי החשוד עבר בדיקה פסיכיאטרית הבוקר. נציג המשטרה אמר כי "מדובר באירוע חמור ואכזרי של רצח של בן את אמו, רצח שהתגלה למשטרה בדרך אגב. אנו רק בראשית החקירה". במשטרה טענו בדיון כי החשוד משתף פעולה וגילו: "הגענו עם החשוד לחקירה שבה הוא ציין את המניע ואמר כי תכנן את המעשה במשך זמן רב".
זירת הרצח
(צילום: נדב אבס)

עו"ד בן מעוז, שמייצג את החשוד, אמר במהלך הדיון כי מרשו בעל רקע פסיכיאטרי עוד מילדות וכי הוא נוטל תרופות. "ישנה הסכמה שיש לשלוח אותו להסתכלות פסיכיאטרית לנוכח הדפוסים ההתנהגותיים שלו. אני מבקש מעצר בתנאי אשפוז להמשך בדיקה".
השופט דב גוטליב אמר בהחלטתו כי "קיים חשד סביר ברמה גבוהה הקושר את החשוד למעשים המיוחסים לו. נוכח טיב המעשים, לא ניתן לשקול חלופת מעצר והוא צריך לשהות במעצר".
בתום הדיון אמר עו"ד מעוז: ״מטבע הדברים אני לא יכול להגיד הרבה, רק שמדובר בצעיר בעל רקע פסיכיאטרי עשיר ונטיות אובדניות. בכל הנוגע למצבו הנפשי במהלך האירוע - רב הנסתר על הגלוי".