אישה בפקיסטן מתה אחרי שמאבטח לשעבר בבית חולים התחזה לרופא וניתח אותה. האישה בת ה-80, שמימה בגום, מתה ביום ראשון – שבועיים אחרי שהמתחזה מוחמד ווהיד בוט ניסה לטפל בפציעת הגב שלה בבית החולים בעיר לאהור שבמזרח המדינה.
1 צפייה בגלריה
הרופא המתחזה יצא גם לביקורי בית
הרופא המתחזה יצא גם לביקורי בית
הרופא המתחזה יצא גם לביקורי בית
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
ההסבר שסיפק לכלי התקשורת בפקיסטן גורם מנהלי בבית החולים מאיו בלאהור, שביקש להישאר בעילום שם, מדהים לא פחות מהסיפור עצמו: "אנחנו לא יכולים לעקוב אחרי מה שכל רופא וכל אחד עושה כל הזמן", אמר, "זה בית חולים גדול". הוא הוסיף שלא ברור איזה סוג של ניתוח ערך המתחזה, וציין כי גם טכנאי מוסמך נכח בניתוח.
בבתי החולים הציבוריים בפקיסטן, שבהם נדרשים מטופלים לשלם סכום כסף מסוים בתמורה לטיפול, שוררים לעתים קרובות כאוס והמולה, ורמת הטיפול בהם במקרים רבים אינה משביעת רצון. משפחתה של בגום שילמה על הניתוח שעברה ועל שני ביקורי בית שבהם נחבש הפצע שלה, אבל כשהדימום והכאב שמהם סבלה החלו להחמיר המשפחה החזירה אותה לבית החולים – ושם גילתה מה קרה.
גופתה של בגום מוחזקת כעת לצורך נתיחה שלאחר המוות, כדי לקבוע חד-משמעית אם מותה נגרם מסיבוכים של הניתוח הכושל. נגד המאבטח הוגש כתב אישום, והוא נמצא בחזקת המשטרה. לפי החוקרים, כעת מתברר שבוט כבר התחזה בעבר לרופא וערך ביקורי בית אצל מטופלים אחרים. לדברי בית החולים, הוא פוטר מהמוסד הרפואי לפני שנתיים, כשעבד כמאבטח, אחרי שניסה לסחוט כסף ממטופלים.
רק בחודש שעבר נעצר גבר שהתחזה לרופא בבית החולים הכללי של לאהור, והוא הואשם בין השאר בסחיטת כסף ממטופלים במחלקה הכירורגית. בשנת 2016 נחשף כי אישה התחזתה לנוירוכירורגית וביצעה ניתוחים במשך שמונה חודשים לצד רופאים מוסמכים בבית חולים אחר בלאהור, שהוא בית החולים השני בגודלו בפקיסטן.
פורסם לראשונה: 22:57, 07.06.21