8 צפייה בגלריה
ציון רמזור ביג נתניה תל אביב ביתר עילית עפולה
ציון רמזור ביג נתניה תל אביב ביתר עילית עפולה
(צילום: עידו ארז, ניצן דרור, אלי מנדלבאום)
אחרי חודשים ארוכים בזום חזרו כל התלמידים לבתי הספר, לפחות ללימודים חלקיים. אבל אחרי חופש חנוכה ייתכן שביישובים לא מעטים הם שוב יחזרו ללמוד מרחוק. בשבוע שעבר אושר השינוי שעל פיו תלמידי ה' עד י"ב בערים כתומות ואדומות לא יגיעו לבית הספר למשך שבוע לפחות, ובעקבות זאת במשרד הבריאות החליטו סוף-סוף להציג לציבור את ציוני הרמזור בכל הערים.
במסד נתוני הקורונה של משרד הבריאות מופיע מהבוקר (יום שלישי) גם ציון הרמזור, והנתונים הרלוונטיים לו. ניתן לראות שם שלמעלה עירון יש את ציון הרמזור הגבוה ביותר (9.5), בזמן שעפולה ומעלות-תרשיחא הפכו לערים אדומות עקב העלייה המשמעותית בשיעור הנדבקים בשבוע האחרון. בדקו כאן את ציון הרמזור והצבע בעיר שלכם (בחלק התחתון של אותו מסד נתונים, תחת הכותרת "תוכנית הרמזור"). מחר, ומעתה מדי שבוע ביום רביעי, ייקבע ציון הרמזור השבועי של כל יישוב.
עפולה אדומה: ריאיון עם ראש העיר
(צילום: שחר גולדשטיין)

הנתונים באתר מעודכנים לאתמול. על פי העדכון מהבוקר נתניה – שציון הרמזור שלה אתמול היה 5.5, הגבוה ביותר בצבע הצהוב – הפכה בינתיים לעיר כתומה. גם אריאל, בענה, מעלה אדומים, עילוט, עראבה ופקיעין הצטרפו היום לרשימה הכתומה. בני ברק, שבמשך חודשים ארוכים הייתה מוקד המגפה ולאחרונה נחשבה לעיר ירוקה, הפכה לצהובה ביחד עם גבעתיים, אור עקיבא, קריית גת, קריית מוצקין, שדרות ומבשרת ציון.
ובחזרה לנתוני הדשבורד. אחרי מעלה עירון, היישובים היחידים עם ציון רמזור גבוה מ-9 הם כפר מצר (9.2) ומג'דל שמס (9.1). ביישוב הדרוזי שבצפון רמת הגולן 204 חולים פעילים ושיעור החיוביים הוא 11%. בעיר טמרה שבגליל התחתון (ציון רמזור של 8.9) 191 חולים פעילים ושיעור הבדיקות החיוביות שם הוא הגבוה ביותר מבין הערים האדומות (13%). ביחס לשבוע שעבר, העלייה במספר הנדבקים בטמרה היא הגבוהה ביותר מבין כל היישובים בארץ – קפיצה מדאיגה של 543%.
8 צפייה בגלריה
הלוויתו של השייח הדרוזי חסן חלבי שמת מקורונה
הלוויתו של השייח הדרוזי חסן חלבי שמת מקורונה
הלוויית שייח שמת מקורונה במג'דל שמס. שיעור החיוביים שם - 13%
(צילום: פאדי אמון )
גם נצרת, העיר הערבית הגדולה בישראל, היא עיר אדומה. ציון הרמזור שם הוא 7.3, בעיר 516 חולים ושיעור הבדיקות החיוביות – 11%. בעפולה ומעלות-תרשיחא, שהפכו שתיהן לערים אדומות אתמול, ציון הרמזור מעט גבוה יותר, 7.5. הסיבה העיקרית היא הזינוק ביחס לשבוע שעבר בנדבקים - יותר מ-200%. שיעור החיוביים בשתי הערים הוא 4%, לא גבוה בהרבה מהממוצע הארצי.
עלייה מדאיגה במספר הנדבקים בקורונה נראית גם ביישובי מפרץ חיפה. קריית ביאליק (ציון רמזור של 5.9) וקריית ים (5.8) הן ערים כתומות (ערים שציון הרמזור שלהן בין 5.6 ל-7), וכך גם נשר הסמוכה (5.8). שיעור החיוביים בהן הוא 3 עד 4 אחוזים, אבל בכולן – ובמיוחד בקריית ביאליק - חל זינוק במספר הנדבקים.
8 צפייה בגלריה
ציון רמזור דשבורד קורונה של משרד הבריאות
ציון רמזור דשבורד קורונה של משרד הבריאות
התוספת החדשה באתר משרד הבריאות: ציוני הרמזור
8 צפייה בגלריה
עומסים ברכבת הקלה בירושלים
עומסים ברכבת הקלה בירושלים
עומסים ברכבת הקלה בירושלים. בבירה 2,192 חולים פעילים
(צילום: אלכס גמבורג)
ירושלים, שם כרגיל מספר החולים הפעילים הוא הגבוה ביותר (2,192 כעת), שיעור החיוביים הוא 4% וציון הרמזור הוא 6 – עיר כתומה. חיפה (ציון 5.3, 3% חיוביים), באר שבע (ציון 4.4%, 2% חיוביים) תל אביב (ציון 4.3, 2% חיוביים) וגם אילת (ציון 4.1, 1% חיוביים) הן ערים צהובות, כמו גם פתח תקווה (ציון רמזור 5), רחובות (ציון 4.9), ראשון לציון (4.6) ואשדוד (4.6).
רשימת הערים הירוקות, ערים שבהן ציון הרמזור אינו גבוה מ-4, כוללת בין היתר את נהריה, קריית אונו, מודיעין-מכבים-רעות, הרצליה, נס ציונה, חדרה, טבריה, עכו, קריית מלאכי, גבעת שמואל וגם את ביתר עילית, שבמשך חודשים ארוכים נחשבה לאחד ממוקדי הקורונה.
ביישובים כמו שלומי, יבנאל ומעגן מיכאל ציון הרמזור הוא 2, משמע – אין כלל נדבקים בקורונה בשבועיים האחרונים. בארבעה יישובים נוספים הציון אף נמוך יותר, בעקבות ירידה במספר הנדבקים, שגם כך היה נמוך מאוד: בנימינה-גבעת עדה, פרדס חנה-כרכור, גדרה וגני תקווה.
8 צפייה בגלריה
פתיחת איי התיירות באי אילת
פתיחת איי התיירות באי אילת
הכניסה ל"אי הירוק", אילת. שיעור החיוביים - 1% בלבד
(צילום: מאיר אוחיון)
8 צפייה בגלריה
פעילות פיקוד העורף בבני ברק
פעילות פיקוד העורף בבני ברק
פעילות פיקוד העורף בבני ברק. הפכה היום מעיר ירוקה לצהובה
(צילום: דובר צה"ל )
לפני שבוע החליט קבינט הקורונה כי פתיחת מערכת החינוך עבור שכבות הגיל מכיתה ה' עד י"ב תבוצע בהתאמה לצבעי הרמזור כך ששכבות אלה יוכלו להיפתח רק ביישובים בצבע ירוק וצהוב. נתוני הרמזור ייגזרו באופן קבוע ביום רביעי בשבוע, ויובאו לאישור בקבינט הקורונה. הנתונים הנגזרים ביום רביעי ישמשו כציון הקובע לסיווג הרשות עבור פתיחת החינוך ברשות למשך כלל השבוע העוקב.
המשמעות: רשות שנקבעה כירוקה או צהובה תוכל לפתוח שכבות אלה ביום ראשון העוקב למשך שבוע, רשות שנקבעה ככתומה או אדומה לא תוכל לפתוח למשך שבוע. במהלך תקופה זו אם הרשות תשנה את צבעה, לא יחול שינוי בהנחיות אלא במקרים חריגים בלבד של התפרצות תחלואה. לגבי מסגרות חינוכיות בגיל הרך ובכיתות א'-ד' הפתיחה תישאר בינתיים פתיחה ארצית, ללא קשר לצבעי הרמזור - אך אתמול, לצד ההכרעה על סגר לילי ממחר, החליט קבינט הקורונה שמ-20 בדצמבר גם בשכבות אלו לא ילמדו בערים אדומות וכתומות.