1 צפייה בגלריה
ישראלי שחזר לארץ מדובאי יצר שרשרת הדבקה של 180 חולים מאומתים
ישראלי שחזר לארץ מדובאי יצר שרשרת הדבקה של 180 חולים מאומתים
עץ ההדבקה הענק
חזר מדובאי, נדבק בקורונה - והדביק לפחות עוד 180 איש: ישראלי ששב מאיחוד האמירויות לפני שלושה שבועות ונדבק בקורונה, הדביק אחרים - ובסופו של דבר יצר שרשרת הדבקה של 180 חולים מאומתים. לדברי גורמים בפיקוד העורף, מדובר על אחד מעצי ההדבקה הגדולים ביותר ביותר שנחקרו אפידמיולוגיות.
בשלב זה דוגמים 14 בני אדם מהשרשרת לאור החשש כי הם נדבקו באחת המוטציות החדשות של הנגיף. תוצאות הבדיקות יתקבלו בימים הקרובים.
לאחר שאתמול משרד הבריאות הודיע כי שש מתוך שבע נשים הרות שאושפזו במצב קשה לאחר שחלו בקורונה אותרו עם המוטציה הבריטית, הערב נודע ל-ynet כי אותר בישראל מקרה ראשון של מוטציית הנגיף מקליפורניה.
מדובר על ישראלי תושב קליפורניה שהגיע לביקור ארצה לפני כחודש, ומאז הספיק לחזור לארצות הברית, ותוצאת הריצוף הגנטי שלו הגיעה בימים האחרונים. בהודעת משרד הבריאות נמסר כי הוא הדביק עוד ארבעה בני אדם במוטציה החדשה.
על רקע הגעתן של המוטציות לישראל, במפקדת "אלון" של פיקוד העורף הוקמו שני צוותי חקירה הפועלים במערך החקירות האפידמיולוגיות. אחד עוסק בהתפרצויות הנגיף בלבד, והשני - בווריאנטים. צוות החקירות המיוחד של זני הנגיף חוקר את מקרה הזן החדש מקליפורניה, ומתחקה אחר מגעיו של חולה זה.
נוסעים שחזרו מדובאי מסרבים להתפנות למלוניות

לפי נתוני משרד הבריאות המעודכנים לערב זה, נחצה רף אלף המתים מקורונה החודש - שטרם הסתיים. מתחילתו נפטרו 1,028 חולי קורונה בהם 30 שנפטרו היום. מספר הנפטרים הכולל מפרוץ המגפה הוא 4,392 - כלומר כמעט רבע מהנפטרים (23.4% ליתר דיוק) מתו ב-24 הימים האחרונים.
על רקע הנתונים הללו, והחשש מפני כניסתן של מוטציות הקורונה החדשות לארץ, הממשלה אישרה הערב בישיבתה השבועית את סגירת נמל התעופה בן גוריון החל ממחר בחצות (בין שני לשלישי) ועד סוף הסגר, פרט למקרים של טיסות לצרכים הומניטריים וחריגים.