תיעוד היריקה לעבר השוטר

הצד המכוער של הקורונה: תושב אילת כבן 20 סירב לעטות מסכה על פניו, איים בתקיפה ואף ירק לעבר שוטר. כך מתואר בכתב אישום שהוגש היום (ו') לבית משפט השלום בעיר. בפתח הכתבה תיעוד של הנאשם יורק לעבר השוטר.
לפי כתב האישום, שהוגש על ידי מחלקת התביעות במשטרה, שוטרי משמר הגבול שעסקו השבוע באכיפת ההנחיות למיגור נגיף הקורונה הבחינו באזור המרינה בשני אזרחים ללא מסכה על פניהם.
בשלב זה אמר הנאשם לאחד השוטרים: "מי אתה שאני אשים מסכה בחום הזה?". לאחר שהשוטרים הציעו לנאשם מסכה חד-פעמית, הוא סירב לעטות אותה ואף הוציא מכיסו סיגריה שהכילה סם קנאביס, קרע אותה מול השוטר ואמר לו: "כולה גראס, אם היית גבר - הייתי נותן לך לעשן איתי".
1 צפייה בגלריה
סירב לעטות מסכה על פניו- קילל, איים בתקיפה ואף ירק על שוטר
סירב לעטות מסכה על פניו- קילל, איים בתקיפה ואף ירק על שוטר
מתוך תיעוד היריקה בתחנת המשטרה
בהמשך, כך צוין, טען הנאשם שהוא סובל מאסתמה וכשהשוטר ביקש ממנו אישור לכך - הוא איים על השוטרים ואמר: "לא לעצבן אותי אחי, אני פסיכיאטרי על כל הראש, אני בסוף אוציא את העצבים עליכם ואשב במעצר, אתם לא יודעים עם מי הסתבכתם ואיפה נפלתם".
בעקבות כך עיכבו השוטרים את החשוד לתחנת אילת, ושם לפי כתב האישום ירק הנאשם על פניו של אחד מהם ממרחק קצר מאוד. המשטרה מייחסת לנאשם עבירות של איומים, תקיפת שוטר, החזקת סמים והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.
במשטרה אמרו: "אנו רואים בחומרה רבה פגיעה בשוטרים שפועלים לצמצום התפשטות נגיף הקורונה למען בריאות הציבור".
עוד אמרו במשטרה: "אנו עדים לא פעם למקרים שבהם אין שיתוף פעולה מצד אזרחים שלא מקיימים את ההנחיות על פי חוק, אך זהו מקרה חריג שהחל בניסיון של השוטרים להסביר ולהעניק לנאשם מסכה כחלופה לדו"ח, המשיך בפרובוקציות ואיומים כלפי השוטרים והסתיים באלימות מצד הנאשם בכך שירק בפניו של אחד השוטרים".