(צילום: אלכס בורטמן )

עו"ד רועי כהן, נשיא ארגון העצמאים, הודיע ביום חמישי האחרון כי יתמודד לכנסת בבחירות הקרובות ביחד עם ח"כ עפר שלח, שהודיע כי הוא פורש ממפלגת יש עתיד-תל"ם. "החלטתי שאני צריך לשנות מבפנים", הסביר היום (ראשון) כהן בריאיון לאולפן ynet.
"חברתי לאדם שהוא מנהיג, אדם שהיה איתנו כיו"ר ועדת הקורונה ויו"ר ועדת הביקורת", אמר כהן על שלח. לדבריו, "זו פעם ראשונה שתהיה נציגות לעצמאים בכנסת". בנוגע לסיכויי ההצלחה של המפלגה החדשה אמר: "עוד לא היה סקר אמיתי, אפילו עוד אין שם למפלגה. הדבר הזה עוד לא נמדד. יש הצטרפות של עוד ראשי ארגונים, יש הצטרפות של העצמאים".
האם תדעו להביא את מאות אלפי העצמאים להצביע לכם? "אני יודע לבוא לעצמאי ולהסתכל לו בלבן שבעיניים ולהגיד לו שאני הייתי שם בשבילו בחמש השנים האחרונות. אני נלחמתי, אני יודע מה הפתרונות. נלחמתי שתהיה רשת ביטחון סוציאלית, שהממשלה לא תיתפס עוד פעם עם המכנסיים למטה בלי דמי אבטלה לעצמאים, בלי רשת ביטחון, בלי מענה על ההוצאות. אני חושב שזו הדרך הנכונה".
1 צפייה בגלריה
עו"ד רועי כהן נשיא להב מכריז על הקמת מפלגת העצמאים
עו"ד רועי כהן נשיא להב מכריז על הקמת מפלגת העצמאים
עו"ד רועי כהן נשיא להב מכריז על הקמת מפלגת העצמאים
(צילום: מוטי קמחי)

(צילום: נדב אבס)

כהן התייחס לסגר שיתחיל הערב בשעה 17:00. "שוב עשרות אלפי עסקים ימצאו את עצמם סגורים כי מצטלם יפה להוריד את התריס. בלי מענה לפיצוי על המלאים שלהם, על השכירויות שלהם, שולחים אותם לריב עם בעלי הנכסים, שולחים אותם לצפות שהם יקבלו פטור מארנונה. כאשר היה מצופה כמו בכל מדינה מפותחת בעולם שברגע שאתה מחליט על סגר, אתה גם מפצה מראש. אתה נותן לאותם בעלי עסקים תזרים כדי שיוכלו לעמוד בהתחייבויות שלהם".
לדברי כהן, "העסקים מנסים לשרוד. חלק מהם הקימו אתרי אונליין, אבל גם שם יש יתרון לאותו יצרן סיני שמקבל 17% פטור ממע"מ, הם מנסים לשרוד בצורה כזו או אחרת. ברגע שמאפשרים להם לפתוח, אז כמובן בשבוע-שבועיים הראשונים, יש לחץ והזמנות כדי לעמוד באותו הביקוש. אבל בינתיים ההוצאות ממשיכות. עדיין הם מחויבים לשלם את אותן ההוצאות שיש להם. אף אחד לא מפצה אותם".