תושב חיפה בן 44 נהרג הבוקר (שבת) בעת שרכב על אופניים חשמליים בקריית ים. הנהג הפוגע, בן 27 מקריית ים, נמלט מזירת התאונה בגשר רפאל שבשכונת סביוני ים, אך נתפס ונעצר תוך זמן קצר.
זירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

2 צפייה בגלריה
רוכב אופניים נהרג בתאונת פגע וברח בקריית ים
רוכב אופניים נהרג בתאונת פגע וברח בקריית ים
זירת התאונה בקריית ים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
ל-ynet נודע כי לאחר שברח, הנהג הפוגע חזר למקום התאונה והסגיר את עצמו. בין השאר ייבדק אם נהג בשכרות. המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירה, שבמסגרתה בודקים בוחני התנועה את נסיבות התאונה.
הדיווח על התאונה התקבל במוקד מד"א בשעה 08:47. חובשים ופרמדיקים של הארגון דיווחו כי רוכב האופניים סבל מפגיעה רב-מערכתית וקבעו את מותו במקום.
פראמדיק מד"א רן ברנר סיפר: "הפצוע שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
על פי נתוני עמותת אור ירוק, בכל שנה נפגעים בממוצע כ-1,000 בני אדם בתאונות פגע וברח, ו-13 נהרגים (יותר מאחד בכל חודש). מהנתונים עולה כי בכל שנה מתרחשות כ-700 תאונות פגע וברח בממוצע = שתיים בכל יום.
החוק מתיר לבית המשפט לגזור עונש של עד 14 שנות מאסר בפועל לנהג שהפקיר אדם בכביש, אך למעשה, בבדיקה שערכה עמותת "אור ירוק", עולה כי ב-71 פסקי דין שעסקו בתאונות "פגע וברח", נגזר עונש ממוצע של שנתיים ושבעה חודשים וקנס כספי ממוצע של 2,179 שקלים.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: "תאונות הפגע וברח הן מכת מדינה והפכו לדבר שבשגרה. לבי עם משפחת ההרוג ואני שולח את תנחומי. המשטרה חייבת לשים את ידה על הנהג הפוגע במהירות האפשרית. במקביל בתי המשפט חייבים להחמיר בעונשם על נהגים שפוגעים האחרים ומשאירים אותם לדמם בכביש, כדי לשדר מסר חד וברור כי לא משתלם לפגוע ולהפקיר פצוע בכביש. רק כך נוכל למגר את תאונות הפגע וברח".