תיעוד שפורסם בלבנון: "בובת הטעיה" של צה"ל בגבול

החרם הכלכלי של האמירויות בוטל, אל על נערכת לטיסה היסטורית: איחוד האמירויות ביטלה היום (שבת) את החרם הכלכלי על ישראל, שנקבע ב-1972. ביטול החרם יאפשר לחברות באמירויות לחתום על הסכמים עם גורמים ישראלים, וכן לבצע סחר במוצרים ישראליים מכל הסוגים.
במקביל, חברת התעופה אל על ביקשה אתמול מרשויות התעופה בסעודיה לחלוף בשטחה האווירי במהלך הטיסה ההיסטורית לאבו דאבי המתוכננת ליום שני, כחלק מנרמול היחסים עם איחוד האמירויות. על הטיסה יהיו חברי משלחת של בכירים ישראלים ובכירים אמריקנים, בהם ראש המל"ל מאיר בן שבת ויועצו של הנשיא דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר.
יידוי אבנים מטווח אפסי בחברון: בהפגנה מול היישוב היהודי תועדו פלסטינים מיידים אבנים לעבר לוחמי צה"ל. אחד מהם התקרב מאוד לכוח, פגע בלוחם שהיה ממוגן היטב בפניו ופצע אותו באורח קל.
יידוי האבנים בחברון
(מתוך טוויטר)

8 צפייה בגלריה
פלסטינים יידו אבנים לעבר כוחות צה"ל בחברון
פלסטינים יידו אבנים לעבר כוחות צה"ל בחברון
פלסטינים יידו אבנים לעבר כוחות צה"ל בחברון
(צילום: רויטרס)
באירופה רוצים לשדרג את היחסים: בעקבות הוויתור הישראלי על סיפוח שטחים ביהודה ושומרון כחלק מההסכם עם האמירויות, באירופה מעוניינים כעת לשדרג את היחסים עם ישראל. באיחוד אף הציעו לשר החוץ גבי אשכנזי להקים מחדש את "מועצת האסוציאציה", מפגש שנתי בדרג שרים בין ישראל לאיחוד האירופי, שהתקיים בפעם האחרונה לפני שמונה שנים.
פרויקטור הקורונה מזהיר מהמצב ביישובים הערביים: פרופ' רוני גמזו ביקר היום בטירה בעקבות עליית התחלואה בעיר, ואמר במפגש עם נציגי העירייה: "מבחינתי שיטילו קנס של 50 אלף שקל על כל משפחה שלא שומרת על הכללים בחתונות". הוא הציע להטיל סגר על העיר, "כל עוד מפירי בידוד מסתובבים חופשי". על רקע המתקפות עליו השבוע, הבהיר גמזו כי אין בכוונתו לפרוש: "אמשיך להיאבק בקורונה בכל מקום".
גמזו מתנגד לפתיחת שנת הלימודים בטירה

הכנות אחרונות לחזרה ללימודים: שלושה ימים נותרו עד לפתיחת שנת הלימודים, אבל גם כעת תלמידים רבים לא יודעים אם יחזרו לבית הספר ב-1 בספטמבר. על פי הסיכום בין משרד החינוך, משרד הבריאות ופרויקטור הקורונה גמזו, בערים "אדומות" תיבחן בהתאם להערכת מצב האפשרות לדחות את פתיחת שנת הלימודים לתלמידי הכיתות העליונות עד לאחר החגים. לא ברור אם גם ילדי הגנים ביישובים אלה יישארו בבית. הערכת המצב תקיים בתחילת השבוע.
בינתיים ישנם הורים שחוששים מהמתווה שגובש, ומתכוונים לא לשלוח את ילדיהם לבית הספר - למרות שבניגוד לחזרה ללימודים בגל הקורונה הקודם, הפעם הדבר אינו מוגדר לשיקולם. הסיבות מגוונות: תחושות של חוסר אמון במערכת וחוסר התחשבות במשפחות שבהן יש כאלו שנמנים עם אוכלוסיות בסיכון. "אם אין ודאות שהילדה תחזור בריאה אז היא לא תלך. הילדה שלי חשובה מכל דבר אחר, ואם צריך שהיא תשב שנה בבית - אז היא תשב שנה בבית, קודם כל בריאות", סיפרה ל-ynet עינב לוביץ' מצרפי מפרדס חנה-כרכור, שנמצאת בסיכון מהנגיף וכבר חצי שנה סגורה בבית.
8 צפייה בגלריה
גבר בן 40 טבע בחוף אכדיה בהרצליה
גבר בן 40 טבע בחוף אכדיה בהרצליה
זירת הטביעה היום בחוף אכדיה בהרצליה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
ארבעה מקרי טביעה קטלניים: גבר בן 76 טבע היום למוות בחוף הקשתות בקיסריה. אתמול טבעו למוות האחים ראאד וזיאד אל-עמואסי, בני 40 ו-47 שהגיעו מאזור רמאללה לשחייה בחוף הים בתל אביב, סמוך למוזיאון האצ"ל. אתמול בבוקר טבעה למוות אישה כבת 45 בחוף הים בזיקים. היום טבע גבר נוסף, בשנות ה-40 לחייו, בחוף אכדיה בהרצליה. מצבו מוגדר קשה.
אבל בהוליווד: השחקן צ'דוויק בוזמן, שנודע בעיקר בזכות תפקידו בסרט גיבורי העל של מארוול "הפנתר השחור", מת אתמול בביתו בלוס אנג'לס אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן, בגיל 43. בוזמן אובחן בסרטן המעי הגס ב-2016 והוא שמר על כך בסוד במשך ארבע שנים, והמשיך לעבוד תוך כדי. "הוא היה לוחם אמיתי ששיחק בסרטים שאהבתם, מ'מרשל', 'הזהב של נורמן' ו-Ma Rainey's Black Bottom, כולם צולמו בזמן ובין אינספור ניתוחים וטיפולים", נכתב בפוסט בעמודי הטוויטר והאינסטגרם של השחקן.
8 צפייה בגלריה
צ'דוויק בוזמן
צ'דוויק בוזמן
נאבק בסתר בסרטן. השחקן צ'דוויק בוזמן שמת בגיל 43
(AP Images)
מותו המפתיע של בוזמן היכה בתדהמה את עולם הקולנוע ואת הקהילה השחורה בארה"ב. מרטין לותר קינג השלישי, בנו של לוחם זכויות האדם מרטין לותר קינג, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי בוזמן "הפיח בהיסטוריה חיים על המסך הגדול". הוא הוסיף: "בתור הפנתר השחור, הוא היה גיבור-על עבור רבים. אף שנאבק בסרטן, הוא המשיך להיות מקור השראה. הוא יחסר לנו".
תיעוד מ"בובת ההטעיה" של צה"ל: רשת אל-מיאדין הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, פרסמה בצהריים תיעוד שלטענתה צולם בגבול לבנון-ישראל ב-23 באוגוסט, ובו נראית לכאורה בובת חייל מוצבת על גבי רובוט במטרה להטעות את לוחמי חיזבאללה ולגרום להם לחשוב שביכולתם לפגוע בחייל ישראלי.
המנדט של יוניפי"ל הוארך: מועצת הביטחון של האו"ם האריכה את המנדט של יוניפי"ל (כוח האו"ם הזמני בלבנון) בשנה נוספת. המנדט החדש, שהושג בעקבות פשרה אמריקנית-צרפתית, דורש מיוניפי"ל להגביר את הפיקוח ולבקש בדיקה בכל מקום באזור הפעילות שלו שבו נרשמה מתיחות. כמו כן, הדרישה מיוניפי"ל כעת היא לתאר באופן מפורט וברור את כל המקרים שבהם נמנעה גישה מהכוח הבינלאומי להגיע לאזור מסוים.
8 צפייה בגלריה
עובד רשות הטבע והגנים מכבה שריפה ליד קיבוץ אור הנר
עובד רשות הטבע והגנים מכבה שריפה ליד קיבוץ אור הנר
מכבים שריפה ליד קיבוץ אור הנר בעוטף עזה. ארכיון
(צילום: AP)
בניגוד להצהרות – צה"ל לא תקף בתגובה לבלוני התבערה: למרות שאתמול פרצו בעוטף עזה 24 שריפות עקב בלוני תבערה ונפץ שהופרחו מרצועת עזה, צה"ל לא תקף הלילה ברצועה, בניגוד להצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, ולפיהן הפרחת בלונים מהרצועה תיענה בתגובה מצד ישראל. הבוקר דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי מקור בחמ"ל המשותף של ארגוני הטרור ברצועת עזה אמר שהזרועות הצבאיות כולן הודיעו על מוכנותן למערכה ארוכת טווח מול ישראל.
קטטה מתועדת בחופשה בים המלח: ארבעה צעירים עוכבו אתמול לחקירה בעקבות קטטה שפרצה במלון לאונרדו פלאזה שבים המלח. בתיעוד שפורסם מהקטטה נראו הצעירים סמוך לשפת בריכה כשהם מתנפלים אחד על השני באגרופים ומשליכים כיסאות פלסטיק ושולחנות בזמן שהמציל מנסה להפריד ביניהם.
משליכים כיסאות ושולחנות: הקטטה במלון בים המלח

תלונה נוספת נגד רב מוכר מהדרום: אישה בשנות ה-40 לחייה התלוננה אתמול נגד רב ידוע מאזור הדרום, אחרי שאישה אחרת כבר התלוננה נגדו בטענה שביצע בה מעשה מגונה בעת שהגיעה לקבל ממנו עצה וברכה. לדברי המתלוננת השנייה, הרב ביקש ממנה לחשוף בפניו את החזה שלה ולהרים את חולצתה, בנימוק שהוא "צריך לראות את כול השכבות ושהכול בסדר".
חשד לרצח בכפר קאסם: סאמר אבו פאדל בן ה-25 נורה בלילה האחרון בכפר קאסם. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים בילינסון, שם נקבע מותו. לפני כחודש במשפחתו של אבו פאדל שללו שמועות שנפוצו ולפיהן הוא היה מעורב במקרה רצח אחר של אחד מתושבי האזור.
8 צפייה בגלריה
הזירה בכפר קאסם
הזירה בכפר קאסם
זירת הרצח בכפר קאסם
תאונת דרכים קטלנית ליד בית שמש: רוכב אופנוע בן 25 נהרג אמש בתאונה עצמית סמוך לכניסה לכפר אוריה. מותו של הרוכב, שהחליק במהלך נסיעה, נקבע במקום. מוקדם יותר אתמול נהרג רוכב אופנוע נוסף, כבן 30, בתאונה עם רכב ועם אופנוע אחר בכביש 386 שליד ירושלים.
שעות ארוכות של ניסיונות לחילוץ לכוד מבור: צוותי כבאות והצלה פועלים מאז הלילה לחילוץ מחמוד כבהא, בן 34 מברטעה, שנלכד בבור בעומק עשרות מטרים ביישוב ערערה שבוואדי ערה. נמסר כי כבהא מחוסר הכרה, אף שהבוקר נוצר עמו קשר. אחיו, שנפל גם הוא לבור, הצליח לחלץ את עצמו והזעיק את הכוחות.
8 צפייה בגלריה
ברלין גרמניה הפגנה מפגינים נגד הגבלות קורונה
ברלין גרמניה הפגנה מפגינים נגד הגבלות קורונה
מפזרים את ההפגנה נגד הגבלות הקורונה בברלין
(צילום: רויטרס)
פוזרה הפגנת ענק בברלין נגד הגבלות הקורונה: משטרת ברלין פיזרה היום צעדת מחאה גדולה נגד הגבלות הקורונה, כמה שעות אחרי שהחלה. השוטרים הסבירו שהמוחים לא עמדו בהנחיות. הצעדה התקיימה בצפיפות גדולה, והמפגינים לא שמרו על מרחק ולא עטו מסכות. גם בפריז, בלונדון ובערים נוספות התקיימו בסוף השבוע הפגנות נגד מדיניות השלטונות לבלימת התפשטות המגפה. כ-1,000 מפגינים שהתאספו בכיכר טרפלגר בלונדון טענו שמגפת הקורונה היא תרמית, והניפו שלטים שעליהם נכתב "פייק ניוז ו"מסכות הן מחסומים".
ממדי ההרס של הוריקן "לורה" מתבררים: בארה"ב דיווחו בלילה האחרון כי מניין המתים מנזקי סופת ההוריקן שחוללה הרס בקו החוף של לואיזיאנה עלה ל-14. ההרוגים הם תושבי לואיזיאנה וכן טקסס, וחמישה מהם נפגעו מקריסת עצים או פגיעת חפצים. אף שהסופה נחלשה ועושה את דרכה לכיוון צפון-מזרח, ממדי הנזק שהיא הותירה עם הגעתה ליבשה ממשיכים להתגלות - והסכנה כלל לא הוסרה. כ-600 אלף בני אדם עדיין מנותקים מחשמל ולרבים מהם גם אין אספקת מים.
הוריקן לורה זורע הרס בבניין בלואיזיאנה

רבבות ניצלו את השבת האחרונה של החופש הגדול: כ-80 אלף מטיילים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ, וכ-40 אלף נופשים בילו בחופי הכינרת. גל השרב שהחל היום הוציא אלפים נוספים שהגיעו לחופי הים התיכון. לפי נתוני רשות הטבע והגנים, בחודשים יולי-אוגוסט השנה חלה עלייה של כ-6% במספר המבקרים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה - 1,509,974 הקיץ לעומת 1,422,211 בקיץ שעבר. זאת למרות היעדר תיירות מחו"ל ומכסות המבקרים שרשות הטבע והגנים נאלצה להגדיר בהתאם לתו הסגול.
התחזית: מחר ומחרתיים יגיע לשיאו גל החום שהחל כבר ביום שישי. הטמפרטורות בעמקי המזרח יגיעו ל-48 מעלות ובאופן נקודתי ייתכן שאף למעלה מזה. בימים שלישי ורביעי תחול ירידה קלה בטמפרטורות ותורגש עלייה בלחות באזורים הפנימיים, לצד הקלה מסוימת בעומסי החום. עם זאת יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה והביל באזור החוף. לקראת סוף השבוע הבא צפויות הטמפרטורות לחזור ולעלות ועומס החום שוב יגבר.
8 צפייה בגלריה
חוף שרתון
חוף שרתון
רוחצים בחוף שרתון
(צילום: מוטי קמחי )
8 צפייה בגלריה
נחל עמוד
נחל עמוד
מטיילים בנחל עמוד
(צילום: גאדו שנאן, רשות הטבע והגנים)
אזהרות לציבור בשל גל החום: במשרד הבריאות פרסמו אזהרה לאוכלוסיות בסיכון בעקבות גל החום, בעיקר לגבי שבת, ראשון ושני. בהודעת המשרד נקראו קשישים וחולים במחלות כרוניות שלא להיחשף לשמש בימים אלה. רשות הטבע והגנים ביקשה מהציבור להימנע מטיולים במסלולי הליכה ארוכים בשטח הפתוח מחשש להתייבשות ולסכנת חיים. ניתן לטייל באתרים שבהם משך הטיול קצר והמסלולים מוצלים, וקיימים בהם מקומות להתרעננות ומי שתייה.