3 צפייה בגלריה
פעילי הג'יהאד
פעילי הג'יהאד
פעיל הג'יהאד האיסלאמי מאהר אל-אחרס בבי"ח קפלן
ארגון הג'יהאד האיסלאמי מאיים לירות רקטות לישראל אם זו לא תשחרר את העציר המנהלי פעיל הארגון בגדה המערבית, מאהר אל-אחרס, השובת רעב במחאה על מעצרו ומאושפז בשל מצבו הרפואי בבית החולים קפלן.
בכיר הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני בעזה, אחמד אל-מודלל, הציב היום אולטימטום - "או שאל-אחרס ישוחרר או שהרקטות של ההתנגדות הפלסטינית ישוגרו לעבר ישראל והישראלים ימותו במקלטים מקורונה".
3 צפייה בגלריה
פעילי הג'יהאד
פעילי הג'יהאד
"או שאל-אחרס ישוחרר או שהישראלים ימותו במקלטים מקורונה". המסר שהגיע מעזה
אל-אחרס, בן 49, שובת רעב כבר יותר מחודשיים אחרי שהושם במעצר מנהלי מבלי שיש לעורכי דינו את האפשרות לדעת מדוע הוא עצור, בשל רגישות המידע המודיעיני שמוצג רק לשופט שמאשר את המעצר.
במחאה החלה השבוע גם אשתו, תע'ריד אל-אחרס, לשבות רעב. "המצב הבריאותי שלו קשה מאוד ובכל רגע הוא עלול למות. הוא עצור בלי שום אישום ובלי שום סיבה", טענה. "אנחנו לא רוצים לקבלו כשהיד אבל נראה שמטרתה של ישראל היא להרוג אותו".
3 צפייה בגלריה
פעילי הג'יהאד
פעילי הג'יהאד
אשתו תע'ריד החלה גם היא בשביתת רעב. "הוא עצור בלי סיבה"
עורכי דינו טענו כי השב"כ הציע לאל-אחרס שחרור עם סיום מעצרו המנהלי בסוף נובמבר ללא חידושו בתמורה להפסקת שביתת הרעב שלו והוא סירב להצעה.
לפני שנים אחדות עוררו סערה שביתות הרעב של פעיל מוכר אחר מהג'יהאד האיסלאמי באזור ג'נין, חדר עדנאן, ששבת גם הוא רעב במשך שבועות ארוכים במחאה על שני מעצרים מנהליים שבהם היה נתון. עדנאן שוחרר על ידי ישראל אחרי ששתי שביתות הרעב שלו הסתיימו עם השגת הסכם מול ישראל כי היא לא תחדש את המעצר המנהלי שוב.