6,706 ישראלים אובחנו אתמול (יום א') כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כמעט 93 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 7.4% - נתון גבוה לעומת הימים האחרונים. כך מסר משרד הבריאות. עד כה התחסנו בישראל 1.87 מיליון בני אדם. אתמול נרשמה ירידה במספר המתחסנים שעמד על 49,897 בשל מלאי החיסונים שפחת. מחצות אובחנו עוד 1,047 חיוביים בנגיף.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,715 חולי קורונה, 1,044 מהם במצב קשה – מעט פחות מהשיא שנרשם אתמול. 251 חולים מחוברים למכונות הנשמה וכאן מדובר בשיא חדש. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 3,671 חולי קורונה – 22 מהם אתמול.
5 צפייה בגלריה
מנת החיסון השניה באיכילוב
מנת החיסון השניה באיכילוב
מקבלים את מנת החיסון השנייה באיכילוב
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
מנת החיסון השניה באיכילוב
מנת החיסון השניה באיכילוב
כמעט 1.9 מיליון ישראלים התחסנו, אתמול: ירידה במתחסנים
(צילום: רויטרס)
הפרויקטור אש, אתמול: "יש מקום לאופטימיות"







שיא חדש אתמול: 1,029 חולי קורונה במצב קשה

משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 5,047 נדבקים חדשים בקורונה מתוך כ-82 אלף בדיקות. אחוז החיוביים עמד על 6.3%. מספר הנדבקים הנמוך יחסית נבע ממספר נמוך של בדיקות לעומת הימים האחרונים, ולא משקף ירידה בתחלואה.
בנוסף, מספר החולים שמאושפזים במצב קשה בבתי החולים הגיע לשיא חדש - 1,029. עם זאת, בדו"ח אמ"ן ציינו שהעלייה במספר החולים החדשים במצב קשה נמצאת במגמת האטה מסוימת בימים האחרונים - ככל הנראה ביטוי להשפעת מבצע החיסונים.
על רקע נתוני התחלואה הגבוהים, ישראל נכנסה לסגר שלישי, שנכנס לתוקף בחצות שבין חמישי לשישי ואמור להימשך שבועיים - אך בכירים במשרד הבריאות מעריכים כי הוא יוארך. במסגרת הסגר, מערכת החינוך מושבתת למעט החינוך המיוחד והפנימיות הסגורות.

מתן החיסון השני - אלו ההטבות

עד כה התחסנו בישראל 1.87 מיליון בני אדם, ועוד כמעט שני מיליון ישראלים צפויים לקבל בחודש הקרוב את "תעודת המתחסן" ואת "הדרכון הירוק". אתמול, עם תחילת מבצע חיסוני המנה השנייה למתחסנים מפני קורונה, נרשמה ירידה במספר המתחסנים - שעמד על פחות מ-50 אלף.
5 צפייה בגלריה
מנת החיסון השניה באיכילוב
מנת החיסון השניה באיכילוב
ההטבות: "תעודת מתחסן" ו"דרכון ירוק"
(צילום: רויטרס)
בשעה 16:00 נחת משלוח החיסונים הנוסף של חברת פייזר, במסגרת ההסכם שיאפשר לחסן את כל האוכלוסייה הבוגרת בישראל עד מרץ.
מי שקיבל מנה ראשונה של חיסון "פייזר" יקבל את המנה השנייה אחרי לפחות 21 ימים, מי שקיבל את המנה של "מודרנה" ימתין עד שבוע לפחות. בכל מקרה, רק שבוע אחרי קבלת המנה השנייה של החיסון ניתן לומר שהחיסון הושלם.
סבב חיסונים שני בבתי החולים
(צילום: נדב אבס, חגי דקל)

5 צפייה בגלריה
תעודת המתחסן
תעודת המתחסן
תעודת המתחסן
לפי שעה טרם ידוע לחלוטין אם החיסון מונע הדבקת אחרים בנגיף הקורונה, ולכן גם על המתחסנים לשמור על הגבלות הריחוק החברתי כדי לספק את ההגנה המרבית לאוכלוסייה.
שבוע לאחר קבלת המנה השנייה יקבלו המתחסנים את "תעודת המתחסן" שתהיה תקפה למשך חצי שנה, אך ייתכן שתוקפה יוארך בהמשך בהתאם לנתונים שיתקבלו על יעילות החיסון. התעודה מספקת פטור מחובת בידוד לאחר חשיפה לחולה מאומת, פטור מבידוד בעת חזרה ארצה ממדינה אדומה וכן תפטור את המתחסנים מעריכת בדיקות קורונה או הצגת תוצאה שלילית בעת כניסה ל"איים הירוקים" כמו אילת וים המלח.
המתחסנים יקבלו גם את "הדרכון הירוק" שיאפשר כניסה לפעילויות שונות שכיום הופסקו לגמרי בשל הגבלות הקורונה וייפתחו רק למי שיחזיק בו.
מחרתיים, ביום רביעי, צפוי להתחיל מבצע חיסון צוותי ההוראה ברחבי הארץ. בערים שונות כמו תל אביב ורמת גן כבר חיסנו מורים, אך מיום רביעי ייצא לדרך רשמית מבצע "חוזרים לחיים בחינוך" - מתן חיסון לקורונה לכלל צוותי החינוך וההוראה במערכת החינוך - והכוונה היא לסיימו תוך שלושה ימים.