5 צפייה בגלריה
מוסטפא חאמד
מוסטפא חאמד
מוסטפא חאמד (במרכז בשחור) עם בני משפחתו והצוות הרפואי
(צילום: דוברות מרכז רפואי מאיר)
מוסטפא חאמד בן ה-15, שנפצע קשה מאוד באירוע הירי בשבוע שעבר בג'לג'וליה שבו נרצח חברו ובן כיתתו מוחמד עדס, השתחרר היום (חמישי) מהמרכז הרפואי מאיר בכפר סבא כשהוא עומד על רגליו. בצהריים עלה לקברו של עדס. "הייתי רוצה להתעורר ולראות את חברי מוחמד לידי אבל לצערי היה לי קשה כששמעתי שהוא מת", סיפר מוסטפא.
הוא סיפר על חברות אמיצה, "תמיד אזכור אותו בימים הטובים. אני רוצה להודות לכל מי שתמך בי. בהמשך אני אחזור ללימודים ואמשיך את חיי, לא אשכח את המנוח. זאת הזדמנות לנחם את המשפחה הטובה על מותו של מוחמד".
5 צפייה בגלריה
מוסטפא חאמד ליד הקבר של חברו מוחמד עדס
מוסטפא חאמד ליד הקבר של חברו מוחמד עדס
מוסטפא חאמד עלה לקברו של חברו מוחמד עדס
5 צפייה בגלריה
מוסטפא חאמד ואביו של מוחמד עדס בבית החולים
מוסטפא חאמד ואביו של מוחמד עדס בבית החולים
חאמד בבית החולים
5 צפייה בגלריה
מוחמד עדס
מוחמד עדס
מוחמד עדס, הנרצח
מוסטפא חאמד אושפז בתחילה במחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים לאחר סדרת ניתוחים, מצבו היה אנוש והוא היה בסכנת חיים. לפני שהשתחרר כבר יצא למדשאה בכניסה לבניין בית החולים והלך שם, לשמחת בני משפחתו.
אמו של חאמס, סברין עבד אל-גאפר, ביקשה להודות לצוותים הרבים בכל המחלקות שנלחמו על חייו במקצועיות ובמסירות ועזרו להם לעבור את הימים הקשים. בצאתו מהמחלקה הכירורגית חיכתה למוסטפא הפתעה נוגעת ללב. חברי קבוצת "המנהיגות הצעירה" שאליה הוא משתייך כמדריך צעיר, חיכו לו וקיבלו את פניו בהתרגשות גדולה ובמחיאות כפיים.
5 צפייה בגלריה
זירת הירי
זירת הירי
זירת הירי בג'לג'וליה
מוחמד עדס בסרטון ביתי

תיעוד: בן 15 נרצח ביריות בג'לג'וליה, בן 12 נפצע קשה

חאמד נגמל מהנשמה בסוף השבוע ואז הועבר להמשך טיפול במחלקת כירורגית ילדים. על כך שחברו מוחמד עדס נרצח הוא עדיין לא יודע דבר. גם אביו של עדס ביקר אותו, ולא בישר לו כי חברו נרצח. "הוא שאל לגבי מוחמד, אבל לא אמרנו לו, אמרנו לו שהוא בבית חולים אחר", אמרה בתחילת השבוע ל-ynet ספאא עבד אל-גאפר, דודתו של חאמד. "הוא עדיין לא יודע על מוחמד ואנחנו לא אומרים לו כרגע לפי המלצת העובדים הסוציאליים. זה כל כך מוקדם להגיד לו".
דודתו אמרה כי "אנחנו מודים לאל על השיפור במצבו. אנחנו עוברים ימים לא פשוטים ורוצים להודות לכל צוות הטראומה וחטיבת הילדים בבית החולים מאיר שנלחם על חייו. בתחילת הדרך הוא היה במצב מאוד קשה ולראות אותו עכשיו במחלקה מעודד ומרגש אותנו". לדבריה, "מוסטפא הוא בחור חמוד, חייכן, אוהב לעזור. אני לא רק דודה שלו, אני נחשבת לאימא השנייה שלו כי מהילדות הוא נמצא אצלי בבית. הוא ילד אמיץ, תלמיד מצוין בבית הספר".
עדס וחאמד נורו כ-100 מטר מתחנת המשטרה, כאשר שוטרים נכחו בה. בג'לג'וליה סבורים כי נער אחר הוא שירה 20 כדורים ורצח את עדס, ועדיין לא ברור כיצד הצליח להשיג נשק ותחמושת כה רבה.