55 חשודים נעצרו בפשיטה משטרתית בכפר מנדא
(צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה פשטה בלילה (בין רביעי לחמישי) על כפר מנדא שבצפון ועצרה 55 חשודים במעורבות בקטטות אלימות, השלכת בקבוקי תבערה והפרות סדר. הרקע למעשי האלימות והמעצרים הוא סכסוך בין שתי משפחות בכפר בשל תוצאות הבחירות למועצה המקומית. בפשיטה השתתפו כ-100 שוטרים, בהם כוחות יס"מ ומג"ב, שנשארו במקום כדי להשיב את הסדר על כנו.
העצורים מהלילה מתווספים ל-15 חשודים נוספים שנעצרו בסוף השבוע שעבר; חלקם נתפס עם אמצעי לחימה, בקבוקי תבערה וזיקוקים ומעצרם הוארך בהתאם לבקשת המשטרה.
מאז תוצאות הבחירות התרחשו בכפר עשרות קטטות שגרמו נזקים לרכוש וסיכנו חיי אדם. גם ה"סולחות" שהתקיימו לא הביאו להרגעת השטח. אחת מתושבות הכפר אמרה: "אני מפחדת לבקש מהבן שלי, בן 16, ללכת לקנות לחם כי אני חוששת לחייו. נמאס לנו לחיות באווירה מתוחה כזו. אני בעד שהמשטרה תעשה הכול כדי להעניש את כל מי שמעורב בקטטות. בגללם אנחנו חיים בפחד ובחוסר ביטחון".
2 צפייה בגלריה
 קטטה בכפר מנדא במהלכה נורו זיקוקים והושלכו אבנים
 קטטה בכפר מנדא במהלכה נורו זיקוקים והושלכו אבנים
ירי זיקוקים בכפר מנדא
תושב אחר אמר: "דיברנו וביקשנו פעמים רבות לא להשתמש באלימות ולקבל את תוצאות הבחירות, אבל הם בחרו בקטטות. כל מי שמדבר ימצא את עצמו כיעד לפגיעה. אני מקווה שהצעד שבו נקטה המשטרה יעזור".
מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה ארועי אלימות בכלל, בדגש על אירועים בהם מעורבים אישים המשמשים בתפקידים ציבוריים, והשוטרים יפעלו בכל האמצעים והמישורים על מנת לאתר את אותם עבריינים אלימים ולמצות עימם את הדין.
"בד בבד, משטרת ישראל קוראת לתושבים ולהנהגה המקומית, שאף היא צד בסכסוך, לחדול מלבוי הלהבות, לגלות אחריות ולפעול באופן מיידי להרגעת הרוחות במטרה להשיב את השקט לכפר".