2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בנתב"ג
בדיקות קורונה בנתב"ג
בדיקות קורונה בנתב"ג לחוזרים ארצה
(צילום: AFP)
בשבוע שעבר אובחנו בסך הכול 109 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. 51 מהם הגיעו לארץ מחו"ל - כלומר קרוב למחצית מהנדבקים שאובחנו שהו בחו"ל, חלקם לא ישראלים. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שהתפרסמו אתמול (א'). שלשום אובחנו ארבעה נדבקים - כולם הגיעו מחו"ל.
ביום שלישי בשבוע שעבר אובחנו בישראל 35 נדבקים בקורונה, 25 מהם הגיעו מחו"ל. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 14 מתוך החיוביים לנגיף היו בני המנשה, שהגיעו מהודו, שם הקורונה משתוללת בחודשים האחרונים. שניים הגיעו מדובאי, שניים מרוסיה, אחד מארצות הברית, אחד מאתיופיה, אחד מקולומביה, אחד מצרפת, אחד מקניה ואחד מטורקיה. לא נמסרו פרטים על המאובחן ה-25. ארבעה מבין 25 המאובחנים שהגיעו מחו"ל ביום שלישי בשבוע שעבר לא היו אזרחים ישראלים.
הטיסות מהודו נוחתות בנתב"ג למרות החשש מהווריאנט ההודי
(צילום: ליהי קרופניק)

מבין ה-11 החיוביים שהגיעו לארץ ביום שישי - שלושה באו לארץ מרוסיה, אחד מצרפת, אחד מהולנד, אחד מבולגריה, אחד מארצות הברית ואחד מאיחוד האמירויות. הפרטים על הארץ שממנה הגיעו שלושה מאובחנים לא הוקלדו על ידי אנשי משרד הבריאות. כמו כן, זהות המדינות שמהן הגיעו ארבעת החיוביים אתמול לא פורסמו.
במקביל, עדכן אמש משרד הבריאות כי שישה בני אדם אובחנו באותה יממה בישראל כחיוביים לנגיף. לא נמסר כמה מהם הגיעו מחו"ל. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 71 חולי קורונה, 38 מהם במצב קשה. 25 חולי קורונה מחוברים למכונות הנשמה. מפרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,418 חולי קורונה, ארבעה מהם החודש. לאור התחלואה הנמוכה הכריז הערב שר הבריאות יולי אדלשטיין כי אם לא תשתנה המגמה הנוכחית, החל מ-15 ביוני תבוטל גם החובה לעטות מסכות בחללים סגורים. כלומר אחרי 14 חודשים תבוטל לחלוטין כל חובה לעטות מסכה מחוץ לבית.
אדלשטיין: "נסיר את המסכות ב-15 ביוני"
(צילום: אלכס גמבורג)

2 צפייה בגלריה
אלה, בת 14 מתל אביב מתחסנת
אלה, בת 14 מתל אביב מתחסנת
היום החלו לחסן בני 12 ומעלה. אלה, בת 14 מתל אביב, מתחסנת
(צילום: AFP)
עוד נמסר ממשרד הבריאות, כי מאז חצות התחסנו בישראל 1,956 תושבים במנת החיסון הראשונה ו-580 בשנייה. מהיום ניתן לחסן גם בני 12 עד 15.
בדו"ח אמ"ן מתייחסים בימים האחרונים לאפשרות של כניסת וריאנטים מחו"ל לישראל. בדו"ח נכתב כי "לאור המשך ההתפרצויות הנרחבות ברחבי דרום אמריקה, אפריקה, הודו וסביבתה, החשש הינו שווריאנטים מדאיגים ימשיכו להתפתח ולצבור מוטציות נוספות, עד שבשלב מסוים ייתכן שיאיימו גם על מועילות החיסונים. על רקע זה, מניעת כניסת זני נגיף בעייתיים מחו"ל ומאמץ משותף של בדיקות, חובת בידוד, התנהגות אזרחית אחראית ואכיפה, מהווים גורם חיוני להמשך שימור ההצלחה בהתמודדות הישראלית מול הקורונה".
פורסם לראשונה: 21:48, 06.06.21