עורך דינם של החשודים בריאיון לאולפן ynet
(צילום: בראל אפרים, שחר גולדשטיין)

בית המשפט קיבל הבוקר (שני) את הערר שהגישה המשטרה והורה להשאיר במעצר למשך שלושה ימים נוספים את הנערים שנמצאים במוקד פרשת האונס הקבוצתי באילת. השניים חשודים באונס עצמו, באי-מניעת פשע ובקשירת קשר לפשע.
ההחלטה התקבלה בהסכמת הסנגורים והמשטרה התחייבה בפני בית המשפט שהחקירה תסתיים כך שעד יום רביעי תגיש הפרקליטות כתבי האישום בפרשה. מעצרם של שני נערים אחרים בני 17, שחשודים בסיוע לאונס ובאי מניעת פשע, הוארך גם כן עד ליום רביעי. צעיר בן 19, שחשוד בסיוע לאונס, אי מניעת פשע וקשירת קשר, יישאר גם כן במעצר עד יום רביעי. נער בן 17 נוסף שוחרר למעצר בית.
שופט בית משפט השלום באשקלון משה הולצמן שחרר את שני האחים אתמול, אך במשטרה ביקשו היום לשקול את שחרורם רק לאחר הגשת כתב האישום, שכן יש לוודא שהם משוחררים למסגרת שתוכל לטפל בהם לאור החשדות הכבדים נגדם. לאחר הגשת כתב אישום צפויים השניים להישלח לתסקיר שירות מבחן שיקבע באילו תנאים יוכלו להשתחרר.
1 צפייה בגלריה
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
(צילום: חיים דוד)
מאחורי הגשת העררים עומדים שיקולי חקירה, אך גם הגנה על הנערה שהתלוננה, שמגיעה מאותה הקהילה של החשודים. בצוות החקירה המיוחד שהוקם במחוז דרום, בפיקודו של סנ"צ דורון אלוני, מבקשים לוודא כי אם הנערים ישוחררו הסביבה התומכת שלה והסביבה של החשודים ידעו להעניק לכל אחד מהם את הטיפול המתאים: מצד אחד להגן על המתלוננת ולשמור עליה שלא תיפגע, שכן השחרור מהווה מעמסה נפשית קשה עליה, ומצד שני גם להעניק טיפול לחשודים.
לפי הערכות, מחרתיים יוגש כתב אישום אחד נגד כל המעורבים, גם הבגירים וגם הקטינים, וכתבי האישום לא יפוצלו. זאת, בין היתר, על מנת לחסוך ניהול שני משפטים בנפרד ועדות כפולה של המתלוננת.
עורך דינם של האחים, נס בן נתן, אמר שהשניים צפויים להיות נאשמים באונס, אך טען כי "שני הקטינים שאני מייצג טוענים שלא באו במגע עם הנערה". בריאיון לאולפן ynet הוסיף בן נתן: "הם היו שם, הם נכנסו למקום, ראו, יצאו אבל לא פגעו בה בשום צורה ואופן. היא לא טוענת דבר כזה, היא לא מטיחה בהם, לא הוצגו ראיות שקושרות אותם במובן הזה".
עם זאת בן נתן הזכיר כי לפני הגשת הערר, בית המשפט קבע שיש לשחרר את השניים למעצר בית בתנאים מגבילים, תוך פיקוח של בני משפחה המשרתים כקצינים בצה"ל, לדבריו. "בית המשפט חשב שיש מסוכנות, ואם אנשים ראויים יפקחו עליהם 24 שעות ביממה זה יפיג את המסוכנות". עורך הדין ציין כי "זה לא משהו שתוכנן, זה משהו שקרה, הם בטראומה, בוכים".
האם הם מביעים חרטה על שהיו שם?
"הם מצטערים שהיו שם, הם נמצאו במקום שלא היו צריכים להיות בו".
הם לא מצטערים שלא אמרו משהו למישהו?
"מוקדם מדי להתייחס לראיות עצמן, יש עוד המון אנשים שלא נעצרו אפילו".
עורכת הדין שני אסייג-דרי, המייצגת קטין נוסף ששוחרר היום למעצר בית למרות הערר ואמרה בתגובה כי "בית המשפט התרשם מחומר הראיות וקבע כי לא קיים רף ראייתי נדרש לעבירת סיוע לבעילה שלא בהסכמה שיוחסה לו. היחידה החוקרת ביקשה לשנות את סעיף העבירה לסיוע בטענה כי החשוד סייע לאחרים לבצע את העבירה. בית המשפט קיבל את עמדתנו שהקטין הוציא אותה מהחדר וסייע לה. אנו נושמים לרווחה".
פורסם לראשונה: 10:37, 31.08.20