נתניהו ואוחנה חונכים את נקודת השיטור ברמלה, היום
(צילום: ליהי קרופניק )

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ביקרו היום (ה') ברמלה, שם נפתחה נקודת שיטור חדשה בלב שכונת ג'ואריש. השניים חנכו את התחנה שנבנתה לראשונה מקום השכונה - שנחשבת לאחת המורכבות ואף המסוכנות בישראל. ynet העביר את הטקס בשידור ישיר.
נקודת השיטור החלה לפעול לפני כשבוע, לאחר שבמשך שנים מי שהשליטו סדר במקום היו בעיקר כוחות הביטחון ובמיוחד מג"ב. בתחילת הטקס נתניהו גזר את הסרט לרגל הפתיחה, בנוכחות מפקדים, שוטרים ואורחים.
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו חונך את נקודת השיטור ברמלה
(צילום: ליהי קרופניק )
"השם ג'ואריש היה שם נרדף לפשע חסר גבולות, לטרור. אנשים, משפחות, פחדו לצאת לרחובות", אמר בטקס ראש הממשלה נתניהו. "אנחנו בעיצומה של מהפכה, לא רק ברמלה אלא בכל הארץ. המאמץ האדיר שמובל על ידי משטרת ישראל הוא פשוט להשליט חוק וסדר וביטחון אישי בחברה הערבית.
"אנחנו נחושים לתת פתרונות רחבים, למגר את כנופיות הפשע כפי שעשינו בחברה היהודית", הוסיף, "אם משווים את איסוף הנשק והפעולות המשפטיות נגד מי שהחזיק בו - הנתון הוכפל. אנחנו פועלים במאמץ אדיר להשליט חוק וסדר בחברה הערבית, גם במילים וגם במעשים".
נתניהו סיפר על תוכנית שבכוונתו להגיש לממשלה. "נביא את התוכנית המיידית בשבוע הבא לממשלה, היא תלווה בהמשך בתוכנית ענק. אני מקווה שכחול לבן יאשרו. אתם לא תכירו את החברה הערבית, האפשרויות הן בלתי מוגבלות", אמר רה"מ וסירב להשיב לשאלה פוליטית שהוא נשאל בידי כתב ynet.
5 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה
אמיר אוחנה
אמיר אוחנה. "יותר מדי חיים נגזלו, עד כאן"
(צילום: ליהי קרופניק )
סיור מ"מ מקום המפכ"ל הקודם מוטי כהן בשכונת ג'ואריש, קיץ 2020
(צילום: נדב אבס)

5 צפייה בגלריה
יעקב שבתאי
יעקב שבתאי
"גאווה גדולה". המפכ"ל שבתאי בטקס
(צילום: ליהי קרופניק )
השר אוחנה דיבר בטקס: "לפני שמונה חודשים, ממש שבועיים אחרי שנכנסתי לתפקיד, הגעתי לכאן. יחד עם ראש העיר ומפקדי המשטרה הבטחנו שלא נשקוט ולא ננוח עד שנשליט את משילותה של מדינת ישראל גם כאן. הבטחנו בחודש יוני, יום למחרת הלילה שבו עבריינים ירו לעבר שוטרים, שתקום כאן נקודת משטרה. היום באנו לקיים את ההבטחה הזאת, היום מוקמת בשכונת גו'אריש נקודת שיטור שתפעל יחד עם כוחות השיטור העירוני במטרה להשליט חוק וסדר באזור. זו בשורה לתושבים שסבלו מהפשיעה".
אוחנה ציין כי הקמת הנקודה היא "סמל לתפנית שמתחוללת בישראל בנושא הפשיעה שמשתוללת בחברה הערבית", והציג נתונים: "בחודש ינואר עצרו כוחות המשטרה 586 חשודים בעבירות נשק. בתום חקירות הוגשו 191 כתבי אישום בגין שימוש באמצעי לחימה, שלגביהם חלה עלייה של כ-70% לעומת ינואר אשתקד. "יותר מדי חיי אדם נגזלו כאן", המשיך אוחנה, "עד כאן רבותיי. עד כאן".
השר התייחס לחדירה לבסיס בדרום שאירעה השבוע: "משטרת ישראל מודעת לבעיית המשילות בדרום. אני מתכוון להגיע לאזור בימים הקרובים, הנושא נחקר ואני מעריך שנגיע לעבריינים"
5 צפייה בגלריה
מ"מ המפכ"ל מוטי כהן סייר היום בשכונת ג'ואריש ברמלה
מ"מ המפכ"ל מוטי כהן סייר היום בשכונת ג'ואריש ברמלה
סיור כוחות הביטחון בשכונה, ארכיון
(צילום: נדב אבס)
5 צפייה בגלריה
ביקורו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בשכונת ג'ואריש ברמלה
ביקורו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בשכונת ג'ואריש ברמלה
אוחנה מבקר ברמלה, יוני 2020
(צילום: שאול גולן)
ראש העיר רמלה מיכאל וידל נשא דברים גם כן: "אני מתרגש וגאה להיות פה. תודה לך אדוני ראש הממשלה שהגעת לכאן. מגיע לתושבים ביטחון מלא. זה הכיוון, הקו שאתה מוביל בתקופה האחרונה הוא מצוין. שמעתי אותך מנחה את המשטרה להמשיך לפעול בתחום וזו משימה לא פשוטה", אמר וידל, וסיפר על פרויקטי התחדשות בעיר ועל תקציבים שקיבל לשם כך.
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי אמר בטקס: "משטרת ישראל ממקדת את פעילותה לאחרונה בחברה הערבית. יש לי המון שעות עבודה במקום הזה, זו פשוט גאווה לראות את ההתקדמות שנעשתה. אנחנו ממשיכים להקים תחנות ולהעביר תקציבים, הכול למען חיזוק הביטחון האישי של האזרחים.
"התחנה הזו היא הקו הקדמי, השוטרים באים במגע יומי עם הציבור ושם נקבע השינוי, שיתוף הפעולה עם ראשי העדה חשוב לנו", הוסיף שבתאי, "אין ספק ששירותי המשטרה במגזר יגדלו בזכות התחנה הזו. אני מאחל למפקד הנקודה והשוטרים הצלחה גדולה".
פרויקטור המגזר הערבי, אהרון פרנקו, אמר כי "זה יום חג".