4 צפייה בגלריה
אילן ישועה
אילן ישועה
ישועה בבית המשפט, הבוקר
(צילום: יואב דודקביץ)
לאחר שבנימין נתניהו הוחלף אתמול בתפקיד ראש הממשלה, בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשך היום (שני) משפטו. גם היום המשיכה עדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, זה היום ה-24.
ראש ההרכב, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, הודיעה לסנגורו של נתניהו בעז בן צור שהוא אמור לסיים השבוע את החקירה הנגדית של ישועה. לאחר מכן צפויה הפרקליטות לערוך לישועה "חקירה חוזרת" שצפויה להימשך ישיבה אחת. עם זאת, לאחר שבית המשפט הורה לאחרונה להרחיב את החיפוש בטלפון הנייד של ישועה, לבקשת הסנגורים, כך שיכלול שיחות שלו עם גורמים פוליטיים אחרים, דוברים ועוד, השופטת לא שללה שעדותו תתארך בהמשך.
ישועה על ספסל העדים, בחודש שעבר
(צילום: גיל יוחנן)

החקירה הנגדית היום שבה והתמקדה בשנת 2015, סמוך לבחירות. בן צור שב וטען כי הסיקור של וואלה היה עוין לנתניהו וניסה לשלול את טענת הפרקליטות לסיקור אוהד כלפיו בשורת אירועים שמוזכרים באישום.
משפט נתניהו - סיקור נרחב:
בין היתר הוצגה כתבת פרופיל על מני נפתלי, לשעבר אב הבית במעון ראש הממשלה, שהסתכסך עם משפחת נתניהו. בן צור כינה את הכתבה "מלטפת" ו"אוהדת". הוא הטיח בישועה: "תאשר לי שלא פנו אליך בעקבות הכתבה הזו דוברי ראש הממשלה". העד ענה "אינני זוכר", אך הוסיף: "היה סוף שבוע שירד המגזין בוואלה (הוסר מהאתר - ג"מ) בגלל שהייתה שם כתבה עם נפתלי, היה בלגן שלם. תמיד מי שפנה אלי בדברים האלו הם או שאול או איריס (אלוביץ') או ניר (חפץ). כאן אינני זוכר. על מני נפתלי אני זוכר פניות רבות".
עו"ד בן צור טען כי בכתבה לא צוינה תלונה במשטרה שהוגשה נגד נפתלי סמוך לפרסום (שנסגרה בסופו של דבר - ג"מ). "לא צריך לאזכר את זה בכתבה?", שאל וישועה השיב: "נשמע סביר שכן. נדרשנו לפרסם. זה נבדק אצלנו, התגלה שזה פייק או משהו כזה אז לא פרסמנו". בן צור: "אתה אומר דברים חסרי אחריות, היא הגישה תלונה".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
הביע הסתייגות מהריאיון. נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ב-7 במרץ 2015, ימים ספורים לפני בחירות 2015, התקיימה עצרת שמאל, שהנואם המרכזי בה הוא ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, שמותח ביקורת על נתניהו בנאומו. בכתב האישום נטען כי נתניהו העביר דרך אלוביץ' ובאמצעות ניר חפץ לישועה דרישה להפסיק את השידור החי מהעצרת הזו, והוא אכן הופסק.
הוצג מסרון SMS מניר חפץ לישועה: "שידור עשית מהכיכר???? יש אצלכם הפגנה רק לא ביבי, זו תעמולה. וגם אפילו אין באולפן מישהו שלנו". ישועה אמר לסנגור: "שאלת אותי אם אני רואה בדבריו הוראה (להוריד את הסיקור - ג"מ) אז הסברתי שכן".
בן צור טען שהשידור החי נמשך יותר משעה, והופסק רק בסוף הנאומים. ישועה הסביר שהוריד את השידור כתוצאה מלחץ עליו. בן צור טען כי כמה ימים אחר כך שודרה עצרת דומה של הימין, אך הראה כי האתר בחר להדגיש במכוון דווקא תמונה בולטת של ברוך מרזל איש הימין הקיצוני בעצרת הימין.
4 צפייה בגלריה
עו"ד בעז בן צור
עו"ד בעז בן צור
הטיח בישועה: "אתה אומר דברים חסרי אחריות". עו"ד בעז בן צור
(צילום: יואב דודקוביץ)
בהמשך עסק הדיון בדרישה לכאורה להסיר סקר שפורסם ב-9 במרץ 2015, שהצביע על יתרון למחנה הציוני, שמונה ימים לבחירות - דרישה שבה נתניהו היה מעורב לטענת הפרקליטות. הוצג מסרון לישועה מניר חפץ: "ממתי מפרסמים סקרים של מפלגות? לא ברור לכם שזה ספין?" ישועה ענה לו : "צודק טיפלתי".
בן צור אמר כי הדרישה לגיטימית: "סקר פנימי של מפלגה אמין כמו מה?". ישועה: "פחות אמין". בן צור טען כי בקשת חפץ היא "עבודת דוברת קלאסית". ישועה השיב: "הוא יודע שאני צריך לעשות מה שהוא רוצה".
לאחר מכן שאל בן צור את ישועה לגבי הריאיון שנערך עם נתניהו ב-15 במרץ, והדרישה בעקבותיו לערוך קטעים ממנו. בן צור טען כי הריאיון היה "עוין". הוא הקריא חלקים מעדותו של חפץ, שאמר שהיה סיכום מוקדם על אופי הראיון שהופר: "נתניהו הביע הסתייגות מכך שדב גילהר יראיין אותו, ישועה ואלקלעי (עורך וואלה) הרגיעו אותי והבטיחו שהוא יהיה הוגן ומאוזן ולא ייצור אווירה שאלות אנטי ושהוא שלא יתפרץ לדבריו של ביבי".
חפץ הוסיף: "בראיון גילהר היה לעומתי, מעצבן, מקניט כהרגלו, נכנס לדבריו. ביבי נהג לומר על מראיינים כאלו 'אם היו מראיינים את אבו מאזן הם לא היה מתפרצים לדבריו כמו לראש ממשלת ישראל'".
4 צפייה בגלריה
אילן ישועה
אילן ישועה
"כאן אינני זוכר"
(צילום: יואב דודקביץ)
בן צור טען שהשינויים העריכתיים שנעשו בכתבה לא משמעותיים כלל כפי שהציגה הפרקליטות. "ראש הממשלה ביקש ריאיון חוזר. אלקלעי סירב, והוצע לערוך את הריאיון מחדש". הוא הוסיף: "אלקלעי הציע אז שיתאפשר לביבי שלכל שאלה תינתן אפשרות לתשובה מלאה לפי שיקול דעתם המקצועית של האתר".
ישועה ענה: "הייתה בקשה של ניר לריאיון חלופי. אבי סירב. היה ניסיון לעשות ריאיון משלים כשהצוות עוד בשטח, וזה לא קרה". התובעת בתיק יהודית תירוש אמרה בדיון שחפץ אמר בחקירתו כי ראש הממשלה היה לידו כשהוא אמר לוואלה אילו חלקים להוריד מהריאיון.
בן צור שאל את ישועה גם על סרטון "הערבים נעים לקלפיות" מיום הבחירות. לפי כתב האישום הועברו לישועה דרישות לפרסם את הסרטון שבו התריע נתניהו כי "שלטון הימין בסכנה" ולהשאיר אותו בעמוד הבית למשך זמן רב. נתניהו, נטען, היה מעורב בדרישות שהועברו באמצעות חפץ לאלוביץ' ולישועה, והדרישה נענתה.
בן צור הציג את ההודעה שנשלחה לכל כלי התקשורת ואמר "אבי אלקלעי אמר שרק אחרי שזה עלה בכל האתרים זה עלה בוואלה". לדבריו, "לקחו את ההודעות האלו וטענו שזה חלק ממתת השוחד. הכותרת מאד מאוזנת".
ישועה אמר: "זה עלה בכמה כלי תקשורת, אבל הצורה, ההיקף והעוצמה אצלנו לא היה דומה לאחרים מקרה ברור. נאמר בבדיקה של אתר 'העין השביעית' שוואלה פעל בעוצמה הכי גדולה כאן".