פרנסואה מאיור מנווט בזהירות רבה את הספינה שלו בקטע צר במיוחד בתעלת סואץ. לא מדובר בתעלה המצרית המפורסמת - אלא בדגם של התעלה, שנמצא ביער בלב צרפת.
הדגם של התעלה נבנה כדי לאמן קפטנים של ספינות לנווט את דרכם בתעלת סואץ. בחודש שעבר רבים הבינו כמה המשימה הזאת מורכבת: ספינת המשא הענקית Ever Given נתקעה לרוחבה התעלה, במהלך סופת חול וכשרוחות עזות מנשבות באזור. היא יצרה פקק ימי גדול ושיתקה במשך כשבוע את אחד מנתיבי השיט העמוסים והחשובים בעולם.
המתאמנים בתעלה הצרפתית צריכים לשוט בדגמים של ספינות המשא הענקיות מבלי להיתקע. התעלה בנויה ביחס של 1:25 בהשוואה לאחד הקטעים בתעלת סואץ. "קצת קשה לדַמות סופות חול", אומר מאיור, שמנהל את מתקן האימונים פורט רבל, שנבנה מסביב לאגם במזרח צרפת. "כאן יש לנו משבי רוח שידחפו את הספינה לכיוון זה או אחר".
במהלך אימון במיני-סואץ, המדריכים מדמים בעיות בהיגוי ותקלות במנוע, כדי לראות איך החניכים מגיבים. "יש פה מעט מרחב תמרון, אתה חייב להיות מרוכז במיוחד", מציין מאיור.
מתקן פורט רבל, שנמצא למרגלות האלפים, מאפשר לתרגל את השיט בכמה מהנתיבים הסבוכים והמורכבים בעולם. במתקן פועל גם "מיני-מפרץ סן פרנסיסקו" ו"מיני-פורט ארתור בטקסס", לצורך שיעורים על עגינה ותמרונים של ספינות תענוגות ומכליות בנמלים עמוסים. במהלך השיעורים, טורבינות מתחת למים מדמות זרמים וגלים.
מאיור מאמין שהתקרית בתעלת סואץ עשויה לשכנע את חברות הספנות לשלוח אליו את אנשי הצוות שלהן לריענון. "אחרי כל תקרית אנחנו רואים את הלקוחות מגיעים. המחיר של אימונים בפורט רבל הוא כלום לעומת המחיר של ספינה שתקועה במשך יום אחד".