בפילדלפיה היו גם הלילה הפגנות על מותו של צעיר שחור, שנורה למוות במהלך עימות עם שוטרים. זה היה הלילה השני שבו התעמתו המפגינים בפילדלפיה עם המשטרה, ובעיר דיווחו גם הפעם על אנשים שבזזו חנויות. משפחתו של הצעיר קראה למפגינים לחדול מאלימות.
ביום שני הרגו השוטרים בפילדלפיה את וולטר וואלאס בן ה-27. השוטרים טענו כי הם נאלצו לירות בו אחרי שסירב להישמע להוראתם שיניח סכין שהייתה בידו. לפי בני משפחתו הוא סבל מהפרעה דו-קוטבית ובזמן העימות היה בהתמוטטות עצבים. "אמרתי לשוטרים 'אל תירו בילד שלי, בבקשה אל תירו בילד שלי'", אמרה קתרין וואלאס, אמו של ההרוג. "הם לא התייחסו אליי וירו בו". המשטרה חוקרת את האירוע.
7 צפייה בגלריה
הפגנה מהומות ב פילדלפיה לילה שני של מחאה ירי משטרתי וולטר וואלאס צעיר שחור ארה"ב
הפגנה מהומות ב פילדלפיה לילה שני של מחאה ירי משטרתי וולטר וואלאס צעיר שחור ארה"ב
מפגינים הלילה בפילדלפיה
(צילום:AFP)
מאות מפגינים במערב פילדלפיה התעמתו הלילה עם שוטרים. כמו בהפגנות אחרות שהיו בארה"ב בחודשים האחרונים, מאז הרצח של העצור השחור ג'ורג' פלויד, גם הלילה מחאה לא-אלימה הידרדרה לאלימות ולביזה. משטרת פילדלפיה טרם דיווחה על מספר העצורים והפצועים במהומות הלילה. אתמול היא דיווחה על 30 שוטרים שנפצעו ועל 90 מעצרים.
וולטר וואלאס האב קרא למפגינים "להפסיק את האלימות" מתוך כבוד להרוג ולמשפחתו האבלה. "לא אסלח על אלימות, הרס בעיר, ביזת חנויות וכל הכאוס הזה", אמר לכתבים. "זאת קריאת SOS לעזרה – לא לפגיעה".
הירי בפילדלפיה הוציא הלילה מאות מפגינים גם לרחובות ברוקלין. משטרת ניו יורק עצרה 30 מפגינים שמחו על הירי בוואלאס. דובר המשטרה מסר ששוטר נפגע במהלך עימותים עם מפגינים, אך לא נשקפת סכנה לחייו. המשטרה אמרה שחלק מניידות המשטרה ניזוקו. רשת NBC דיווחה על נהג שניסה לדרוס שוטרים.
ההפגנות הסוערות בפילדלפיה וניו יורק מתקיימות פחות משבוע לפני הבחירות לנשיאות. אחד הנושאים המרכזיים בקמפיין הבחירות הוא נושא "החוק והסדר" – והתגובה של רשויות אכיפת החוק למפגינים שמתפרעים במחאת הענק שמתנהלת בחודשים האחרונים נגד גזענות ואלימות משטרתית. המחנה הליברלי קורא לבצע רפורמה במשטרה ולהיאבק באפליה של המשטרה נגד שחורים, השמרנים מתלוננים על הכאוס ברחובות והנזק שנגרם לרכוש.
הירי בצעיר השחור וולטר וואלאס
פילדלפיה, שבה חיה קהילה שחורה גדולה, היא העיר הגדולה בפנסילבניה – מדינה מתנדנדת שניצחון בה קריטי בקרב על הבית הלבן. לפי הסקרים האחרונים ג'ו ביידן מוביל בפער קטן על דונלד טראמפ בפנסילבניה. טראמפ חייב לנצח בפנסילבניה כדי לזכות בכהונה נוספת, והשבוע ערך בה עצרות בחירות המוניות.
בעקבות הירי בוואלאס והמחאה על מותו פרסמו ג'ו ביידן וסגניתו במירוץ, קמלה האריס, הודעה משותפת. "אסור שנקבל את העובדה שבמדינה הזאת משבר בבריאות הנפש מסתיים במוות. זה הופך את ההלם, הצער והאלימות של הירי לכואבים הרבה יותר – במיוחד בקהילה שכבר סבלה מטראומות קשות כל כך", אמרו.