סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה אמש (יום רביעי) תחקיר של העיתון הבריטי Jewish Chronicle, שלכאורה חושף פרטים חדשים על חיסולו של מדען הגרעין האיראני מוחסן פחריזאדה.
המדען שכונה "אבי פצצת הגרעין" נהרג בנובמבר באזור טהרן. לפי הדיווחים חמושים ירו בו בנשק אוטומטי כשנסע במכוניתו. לפי התקשורת האיראנית הוא הובהל לבית החולים ושם מת מפצעיו. זמן קצר לאחר מכן הודיעה איראן שהסימנים מראים שישראל אחראית לחיסול.
תיעוד מהזירה: חיסול מדען הגרעין האיראני מוחסן פחריזאדה
(מתוך טוויטר)

2 צפייה בגלריה
תמונת מוחסיין פחריזאדה ותמונה מהלוויה שלו
תמונת מוחסיין פחריזאדה ותמונה מהלוויה שלו
מוחסן פחריזאדה, מדען הגרעין האיראני שחוסל
(צילום: AP, רויטרס)
לפי Jewish Chronicle פחריזאדה חוסל באמצעות נשק במשקל טון, שהוברח לאיראן בחלקים על ידי המוסד. גורמים מודיעיניים אמרו לעיתון שצוות של יותר מ-20 מרגלים – בהם ישראלים ואיראנים – לקחו חלק במארב לפחריזאדה בתום מעקב של שמונה חודשים.
בשבועון הבריטי, שנחשב לעיתון היהודי הוותיק בעולם, נכתב שהמוסד התקין את הנשק האוטומטי על טנדר מסוג ניסאן. עוד נכתב שהנשק – שנשלט מרחוק על ידי סוכנים שצפו במטרת החיסול – "היה כל כך כבד מכיוון שהוא כלל פצצה שהשמידה ראיות אחרי החיסול".
2 צפייה בגלריה
זירת החיסול בטהרן
זירת החיסול בטהרן
זירת החיסול באיראן
לפי ה-Jewish Chronicle החיסול של "אבי הפצצה האיראנית" התבצע "על ידי ישראל בלבד, ללא מעורבות אמריקנית", אך גורמים אמריקנים קיבלו דיווח על הפעולה המתוכננת.
בתחקיר של Jewish Chronicle נכתב שאיראן מעריכה שהחיסול "האריך את פרק הזמן הדרוש לאיראן להגיע לפצצה, משלושה חודשים וחצי לשנתיים". לפי העיתון, במשטר האיראני מעריכים שתהליך הכשרתו של מחליף לפחריזאדה יסתיים רק אחרי שש שנים.
פורסם לראשונה: 23:54, 10.02.21