נתניהו על פרשת אבו אלקיעאן, בספטמבר שעבר

נציב תלונות הציבור על הפרקליטות, השופט דוד רוזן, דחה היום (ב') את טענת ראש הממשלה בנימין נתניהו מספטמבר האחרון, שלפיה פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן וגורמים אחרים בפרקליטות קבעו שיעקב אבו אלקיעאן היה מחבל כדי לפגוע בו (בנתניהו) על רקע החקירה הפלילית שהתנהלה נגדו. אבו אלקיעאן נהרג באירוע הפינוי באום אל חיראן בינואר 2017, שבו נדרס למוות השוטר ארז עמדי לוי.
בהחלטה שפרסם התייחס הנציב רוזן להתבטאויות של נתניהו בתקשורת, שמהן עלה לכאורה כי בכירי הפרקליטות קבעו שאבו אלקיעאן היה מפגע, מטעמים פוליטיים שנועדו לשבש את חקירת ראש הממשלה או לפגוע בו. "כלל הגורמים שהתבקשו להתייחס לתלונה בסוגיה זו", כתב, "דחו מכל וכל את הטענה, וגרסו היות הטענה מופרכת מיסודה".
בין השאר אמר נתניהו, בהתבסס על תכתובות פנימיות מהפרקליטות שדלפו לתקשורת, כי "התברר שבכירי הפרקליטות והמשטרה הפכו אותו למחבל כדי להגן על עצמם ורק כדי לפגוע בי... הפכו אותו למחבל רק כדי לפגוע בי... פרקליט המדינה אומר באימייל שלו שהם קוברים חקירות... מעוותים את האמת מסיבות פוליטיות לפי מה שנוח להם...".

2 צפייה בגלריה
שי ניצן בנימין נתניהו
שי ניצן בנימין נתניהו
שי ניצן ובנימין נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי, יונתן ולצר TPS)
2 צפייה בגלריה
יעקוב אבו אלקיעאן
יעקוב אבו אלקיעאן
יעקוב אבו אלקיעאן
הנציב רוזן כתב: "תכתובות המייל שהוחלפו בין הצדדים, ככל תכתובת מייל כזו או אחרת, משקפות את הלך המחשבה הפרטי של כותביהן. חשיפתן בפומבי מהווה פגיעה בפרטיות ויש בה בבחינת 'אפקט מצנן' באופן העלול לפגוע בדיון מקצועי חופשי, לעיתים נוקב וחד, לליבון סוגיות בהן נחלקות הדעות".
בהחלטה שפרסם מתח הנציב רוזן ביקורת נוקבת על מחלקת המשמעת של המשטרה שלא נקטה צעדים משמעתיים ופיקודיים כנגד שוטרים וצוות רפואי חרף המלצת פרקליט המדינה: "מדובר במצב שאין הדעת סובלתו. פרקליט המדינה מעביר לטיפול מחלקת משמעת אירוע, שאין כמעט חמור ממנו, ודבר לא נעשה. אין פוצה פה וזועק. מצב הדברים המתואר מחייב תיקון".