1 צפייה בגלריה
אילן ישועה
אילן ישועה
אילן ישועה
(צילום: יואב דודקביץ)
הפרקליטות ביקשה היום (א') מבית המשפט המחוזי בירושלים לדחות את מועד העברת החומר החדש שהופק מהטלפון הנייד של אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, שהוא העד הראשון במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בתיק 4000. בפרקליטות ביקשו מבית המשפט להעלות לדוכן העדים בתחילת חודש יולי את מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, אבי ברגר, כדי להימנע מעיכוב המשפט.
הפרקליטות נדרשה להעביר עד היום את כלל החומר החדש שהופק מהנייד של ישועה, שכולל בין היתר תכתובות מייל ושיחות וואטסאפ. ב-5 ביולי יתקיים הדיון הבא במשפט, ואז אמור היה ישועה לשוב ולהעיד על החומרים החדשים שנמצאו בטלפון הנייד שלו.
השיחות של ישועה מנוטרות בטלפון הנייד שלו לפי מילות חיפוש חדשות, ואמורות לבחון את התנהלותו מול פוליטיקאים נוספים, דוברים, אנשי תקשורת ועוד, בהתאם להנחיית בית המשפט בנושא. מטרת העברת החומרים מבחינת ההגנה היא לבדוק אם אכן ניתן סיקור אוהד לבנימין נתניהו, כפי שטוענת הפרקליטות בכתב האישום. בפרקליטות טוענים כי החומר בטלפון של ישועה הוא רב, ושנדרש להם זמן נוסף להעברת החומר.
"החובה לערוך מעבר פרטני זה הוטלה, באופן חריג, על צוות הפרקליטים בתיק ולא היחידה החוקרת, אף שבית המשפט הכיר בהכבדה זו", כתבו בפרקליטות לשופטים.
בפרקליטות הסבירו כי בחנו עד כה כ-100 אלף תכתובות וואטסאפ בהתאם להוראות החיפוש, והעבירו כבר פעמיים, לאחרונה, את המידע שעברו עליו לידי הסנגורים בתיק. ואולם, יש עוד תכתובות ומיילים רבים, כפי שצוין בבקשה. הפרקליטות ביקשה "עוד שבועיים, ללא קיום דיונים במקביל, כדי לסיים את הפקת המעבר וסיווג החומרים". הפרקליטות למעשה ביקשה לדחות את העברת החומר ל-5 באוגוסט, אך הבהירה כי אם בית המשפט לא ייעתר לבקשה – מתבקש לפחות שבוע נוסף.
בין מילות החיפוש שנכללות בתכתובות נמנות "הבוס", "הגדול", "ניר שלום", "ניר חפץ", "שי חייק", "רץ ברץ", "לירן דן", "נתניהו", "שרה" "מוזס" ו"הגברת", מילים שהציעה הפרקליטות. ההגנה הבהירה שהיא מסכימה לכל חיפוש כדי שלא לעכב את המשפט, אולם שהיא שומרת את הזכות להתנגד להעברת החומרים שיימצאו אם הדבר ייראה כ"השלמת חקירה של הפרקליטות".