בצל קריאות גנאי ומחאה: גואטה מגיע לבית המשפט
(צילום: אלי סניור)

משפטו של סגן ניצב ניסו גואטה נפתח הבוקר (יום רביעי) בבית משפט השלום בראשון לציון. גואטה כפר בכתב האישום, וקו ההגנה שלו הוא שלחצים פסולים על המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הובילו לאישומים נגדו.
גואטה, נזכיר, מואשם בשני אירועי תקיפה במהלך תהלוכה לא חוקית שקיימו המפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ב-22 באוגוסט. לפי כתב האישום, בשעה שהמפגינים ביקשו ללכת מגשר המיתרים לכיוון בלפור, גואטה תקף במהלך אותה הפגנה מפגין וצלם - ואף תועד במעשים אלה.
2 צפייה בגלריה
סגן ניצב ניסו גואטה בבית המשפט
סגן ניצב ניסו גואטה בבית המשפט
"לחצים פסולים על מח"ש". גואטה ועו"ד כרמלי בכניסה לבית המשפט
(צילום: אלי סניור)
תיעוד האלימות שהפעיל גואטה
(מתוך טוויטר )

הצלם שהותקף: "קפץ לגואטה הפיוז"
(צילום: משי בן עמי)

הבוקר התייצב גואטה למשפטו, ובאמצעות עורך דינו עדי כרמלי הכחיש את המיוחס לו. מחוץ לבית המשפט חיכו לגואטה כמה מפגינים, שהניפו שלטים וצעקו במגפונים קריאות גנאי ומחאה לעברו. בין היתר, קראו המפגינים: "שוטרים עבריינים לא יהיו פה. אתה עבריין ניסו גואטה".
עו"ד כרמלי אמר כי "הבוקר העברנו כפירה מפורטת לכל המיוחס לסגן ניצב גואטה בכתב האישום. ביקשנו מבית המשפט להתחיל בהקדם בשמיעת ההוכחות בתיק. אנחנו סבורים שכתב האישום הוגש בניגוד לדין ועקב לחץ שהופעל על המחלקה לחקירות שוטרים".
לפי כתב האישום, התקיפה במהלך התהלוכה אירעה לאחר שחלק מהמפגינים הגיעו לרחוב בצלאל. הכוח המשטרתי שביקש למנוע את התקדמות התהלוכה לכיוון כיכר פריז, הורה למפגינים לחזור על עקבותיהם וחסם את התקדמותם. באותה העת עמד סנ"צ גואטה על הכביש עם כוחות משטרה נוספים.
2 צפייה בגלריה
ההפגנה בירושלים
ההפגנה בירושלים
סנ"צ גואטה במהלך ההפגנה בירושלים
(צילום: שלו שלום)
לפי כתב האישום, בשלב מסוים פנה אחד המפגינים לגואטה והלין בפניו על התנהגות השוטרים כלפי המפגינים במקום. בתגובה לכך הדף גואטה פעמיים בחוזקה את המפגין, אביחי מיכאל גרין, עם שתי ידיו בפניו. במהלך הדיפתו השנייה, גרין הסיט את מסכת הפנים של קצין המשטרה והחל להימלט מהמקום.
גואטה, כך נטען, החזיר את מסכת הפנים למקומה והחל לדלוק אחר המפגין על מנת לבצע את מעצרו. בסיועם של שוטרים נוספים, הצליח הנאשם לבצע את מעצרו של המפגין גרין.
לאחר שהמפגין נעצר, אחז הכוח המשטרתי בידיו וברגליו והוביל אותו למקום צדדי, הרחק מההפגנה. את הובלתו של המפגין ליוו, בין היתר, סנ"צ גואטה וצלם העיתונות וסרטי התעודה ילון גורביץ' שתיעד את ההפגנה מתוקף תפקידו.
במהלך ליווי המפגין, ומבלי שהייתה כל אינטראקציה בין המפגין לבין גואטה, הדף הנאשם בחוזקה את הצלם גורביץ' בחלק גופו העליון אחורנית, והכה בו בעוצמה בצד פניו, בעודו אוחז בידו המכה מכשיר קשר. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, משקפיו של הצלם גורביץ' נפלו והוא סבל מכאבים בצד ימין של פניו ובאוזנו הימנית.