אחרי שני ניסיונות פיגוע דקירה היום, כוח צה"ל ירה הערב (יום ב') בשני מחבלים שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר כביש 60, סמוך לצומת אל-חאדר שבגוש עציון. הפלסטינים דיווחו כי מצבם של המחבלים קשה. לא היו נפגעים נוספים.
2 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: רויטרס)
הכוח, מגדוד 636 של האיסוף הקרבי, היה במשימת מארב באזור הכביש כדי למנוע השלכת בקבוקי תבערה ואבנים אל הכביש שמשמש נוסעים רבים בין ירושלים לכיוון גוש עציון ודרומה. עם זיהוי המחבלים שהשליכו בקבוקי תבערה ירו לעברם הלוחמים וזיהו כי הם נפגעו. המחבלים נמלטו בחזרה לאזור הכפרים הפלסטיניים.
מוקדם יותר אירעו שתי תקריות ביטחוניות נוספות באזור יהודה ושומרון. בחוות שדה אפרים שבבנימין השתלטו אנשי ביטחון ללא ירי על פלסטינית שחדרה למקום וניסתה לפי החשד לדקור בסכין מטבח אישה ששהתה במקום. לפי עדויות, החשודה נכנסה לקרוואן בו מתגוררת משפחה, לקחה סכין וניסתה לדקור את בעלת הבית - שיצאה החוצה וקראה לעזרה. לא היו נפגעים באירוע.
2 צפייה בגלריה
הסכין שבאמצעותה ניסתה מחבלת לדקור בבנימין
הסכין שבאמצעותה ניסתה מחבלת לדקור בבנימין
זירת האירוע בחוות אפרים, מוקדם יותר
(צילום: TPS)
שעות לפני כן סיכלו לוחמי צה"ל ניסיון דקירה בפעילות מעצר בצפון מזרח השומרון באזור העיר טובאס. דובר צה"ל מסר כי המחבל ניסה לדקור את אחד הלוחמים, שהדף אותו בכוח. מפקד ששהה במקום ירה לעבר המחבל ונטרל אותו. הלוחם נפצע באורח קל בידו וטופל בזירת האירוע.