3 צפייה בגלריה
סגן ראשת מח"ש עו"ד משה סעדה
סגן ראשת מח"ש עו"ד משה סעדה
עו"ד משה סעדה
(צילום: אלעד גרשגורן)
מועמד נוסף במירוץ לתפקיד פרקליט המדינה: סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, עו"ד משה סעדה, צפוי להגיש את מועמדותו בימים הקרובים לתפקיד פרקליט המדינה. סעדה נחשב לאופוזיציונר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וסיכויו להתמנות לתפקיד נמוכים. עם זאת, הוא מצוי בקשר טוב עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה והגשת מועמדותו עלולה להיתפס כהתרסה נגד הפרקליטות.
3 צפייה בגלריה
משרדי מח"ש
משרדי מח"ש
משרדי מח"ש
(צילום: אוהד צויגנברג )
כמו כן, שני המועמדים מבין הפרקליטות הנחשבים למובילים עד כה הם פרקליט מחוז חיפה עמית איסמן, והמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים שלמה (מומי) למברגר. עם זאת, ניתן להגיש מועמדות לוועדת האיתור עד סוף השבוע, כך שככל הנראה פרקליטים נוספים יעשו זאת.
3 צפייה בגלריה
 היועמ"ש אביחי מנדלבליט והשר אמיר אוחנה
 היועמ"ש אביחי מנדלבליט והשר אמיר אוחנה
היועמ"ש אביחי מנדלבליט והשר אמיר אוחנה
(צילום: דנה קופל, אלכס קולומויסקי)
סעדה התייעץ בימים האחרונים עם מקורביו ואמר כי "הוא מבין שהפרקליטות נמצאת בתקופה מורכבת בשל ההתנהלות בתיקים הרבים המעניינים את הציבור". בעקבות זאת, הוא הוסיף כי הוא "מעוניין לבנות מחדש את האמון בין הפרקליטות לציבור ולהציע פרקליטות שכל רצונה יהיה להגיע לחקר האמת".
סעדה עמד בעבר במוקדי החיכוך בין מח"ש, המשטרה ומשרד המשפטים. כך למשל, לפני ארבע שנים הוא החליף את מקומו של ראש מח"ש אורי כרמל למשך שנה. לאחר שכרמל פרש מסיבות בריאותיות, סעדה נחשב למועמד המוביל להחליפו בתפקיד, אך מפכ"ל המשטרה דאז, רב-ניצב (בדימוס) רוני אלשיך, התנגד למינוי ובמקום סעדה מונתה עו"ד קרן בר מנחם.
משה סעדה סירב להתייחס לדברים.