רותי ארנון אלמנתו של עורך הדין אפרים ארנון וארז חבר המשפחה מספרים על רגעיו האחרונים
(צילום: ליאור אל-חי)
המשטרה עצרה בן 63 מנשר בחשד שרצח את עורך הדין אפרים ארנון מחוץ לביתו בנשר לפני כשבועיים. החשוד נעצר כמה ימים לאחר הרצח, ומעצרו הוארך כבר פעמיים. היום (חמישי) הוא יובא לדיון נוסף בהארכת מעצרו בבית המשפט. לפי עדות אלמנתו של הנרצח, שהייתה עדה לרצח, היו במקום שני דוקרים, אך חשוד נוסף טרם נעצר. אחד מכיווני החקירה הנבדקים הוא כי החשוד, דוד אבו עזיז, היה מסוכסך עם ארנון על רקע נדל"ן. החשוד הואשם בשנת 1980 ברצח של אדם נוסף בנשר, ציון עמר.
ארנון נרצח בסוף החודש שעבר בדקירות בפתח ביתו, כששני רעולי פנים דפקו בדלת ביתו, והמנוח יצא לכיוונם. הם דקרו אותו עשרות פעמים בזמן שאשתו ובתו היו בבית. "זה היה דבר איום ונורא", שחזרה אחרי הרצח האלמנה רות ארנון. "אפרים לא אמר כלום בזמן שתקפו אותו, הוא לא הספיק להוציא הגה וגם הם לא הוציאו הגה. אף אחד לא אמר מילה. לא ידוע לי שהיו עליו איומים מצד מישהו, הוא שיתף בהכול".
2 צפייה בגלריה
באדיבות המשפחה
באדיבות המשפחה
עו"ד אפרים ארנון. באדיבות המשפחה
(צילום רפרודוקציה: ליאור אל-חי)
2 צפייה בגלריה
קרובת משפחה מנקה את כתמי דמו של עורך הדין אפרים ארנון
קרובת משפחה מנקה את כתמי דמו של עורך הדין אפרים ארנון
קרובת משפחה מנקה את כתמי דמו של עורך הדין אפרים ארנון
(צילום: ליאור אל-חי)
"לא הספקנו לצאת מהבית ובחצר כבר היו שני רעולי פנים ודקרו אותו", סיפרה. "צרחתי, קראתי לבת שלי ולבעלה. צרחתי: 'בואו!'. חשבתי שהם באו לגנוב, אז ניסיתי לסלק אותם עם היד. צרחתי: 'אייל, אייל', זה החתן שלי. הבת שלי עלתה ולקח 20 שניות והם כבר לא היו פה. רצחו אותו, דקרו אותו בהיסטריה. הוא נפל על המדרגות".
בני הזוג היו נשואים 48 שנה, ולהם שתי בנות ושבעה נכדים. עו"ד ארנון עסק בתחום האזרחי. "הוא מאוד אהב את המקצוע", סיפרה אלמנתו. "השקענו הרבה כדי שהוא יהיה עורך דין ועברנו בשבילו דירה. אנחנו במקור מבאר שבע ועברנו לצפון. הוא למד משפטים בירושלים ורצה מאוד להיות עורך דין. יש לו משרד ותיק בחיפה כבר קרוב ל-30 שנה".