בית המשפט האריך היום (ה') בחמישה ימים את מעצרה של נורית שמייב, בת 36 מפרדס חנה, החשודה בהצתת בן זוגה לשעבר שנפגע באורח קשה. לשמייב, שנעצרה אמש, מיוחסת עבירה של ניסיון רצח באכזריות מיוחדת או התעללות. הערב עצרה המשטרה חשוד נוסף במעורבות בהצתה, תושב פרדס חנה בן 42. מחר הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו.
3 צפייה בגלריה
 נורית שמייב
 נורית שמייב
"אם תשוחרר תוכל לתאם גרסאות". שמייב ובן זוגה לשעבר שעל פי החשד הוצת
ניסיון הרצח אירע ביום ראשון בשבוע שעבר, שבועיים אחרי שבני הזוג נפרדו. הקורבן, תושב פרדס חנה בן 29, נמצא ברחוב ביישוב, עולה באש. עוברי אורח שהבחינו בו כיבו את האש ופינו אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה.
בשל מצבו של הקורבן, המשטרה עדיין לא גבתה את עדותו. תחילה נבדקה אפשרות כי מדובר בניסיון התאבדות, אך בהמשך עלה חשד כי מדובר באירוע פלילי. במסגרת החקירה גבו החקורים ממשטרת חדרה עדות גם משמייב. לפני יומיים חלה התפתחות בחקירה וצו מעצר הוצא נגד שמייב, בחשד כי ניסתה לרצוח את בן זוגה לשעבר בסיוע אחרים.
החוקרים הגיעו לביתה של שמייב, אמא לילדים ללא עבר פלילי, על מנת לעצור אותה, אך היא לא הייתה בבית. החוקרים ביקשו מאמה להודיע לה כי עליה להתייצב בתחנת המשטרה. אמש הגיעה לתחנה ונעצרה. בחקירתה הכחישה את המיוחס לה. בנוסף עצרו השוטרים את לימור גנח, בת 46 מבנימינה, בחשד לשיבוש הליכי חקירה.
3 צפייה בגלריה
נורית שמייב
נורית שמייב
חשודה בניסיון רצח באכזריות. שמייב
בדיון היום בבית משפט השלום בחדרה ביקשה המשטרה להאריך את מעצרה של שמייב בשמונה ימים. סנגורה, עו"ד שי לוי, טען כי הקורבן מוכר כנרקומן ואלכוהוליסט וצריך לבדוק את היכולת שלו להבחין בין מציאות לדמיון.
השופט אהוד קפלן אמר בדיון כי "יש צורך לחקור אנשים רבים מאוד, חלקם מוכרים לחשודה, ואם תשוחרר, היא תוכל לתאם עמם גרסאות". השופט הוסיף כי חומר החקירה מגלה חשד סביר שהחשודה עברה את העבירה המיוחסת לה, והאריך את מעצרה בחמישה ימים.
3 צפייה בגלריה
עו"ד שי לוי
עו"ד שי לוי
עו"ד שי לוי
(צילום: שלומי גבאי)
בנוגע לגנח, קבע השופט כי עולה שהחשודה שיבשה במידה מסוימת את הליכי החקירה, אבל ברור שהקשר שלה להצתה אינו משמעותי, והורה להאריך את מעצרה עד הלילה.
סנגורה של שמייב מסר כי "החשודה מכחישה את החשדות שמופנים כלפיה. מדובר באישה צעירה, אם לילדים קטנים ללא עבר פלילי. נמתין לממצאים בהמשך החקירה".