קצין משטרה הורשע בהטרדה מינית בעקבות סדרת מסרונים בוטים ששלח לטלפון הנייד של גרושתו. "הנאשם לא קרא לגרושתו בשמה אלא תמיד בכינוי 'זונה', החפיץ אותה והפך אותה לאובייקט מיני", צוין בהכרעת הדין של בית המשפט שניתנה לפני כמה ימים בבית משפט השלום בכפר סבא.
בכתב האישום שהוגש על ידי המחלקה לחקירות שוטרים, צוין כי הקצין, תושב השרון בדרגת רב-פקד, היה נשוי לאשתו במשך 16 שנה עד לגירושיהם - ואז נישא לאישה אחרת. הקצין חשד שגרושתו מנהלת קשר רומנטי עם אדם אחר, ובעקבות כך החל לשלוח לה כ-575 מסרונים בין אפריל 2014 ליולי באותה שנה.
1 צפייה בגלריה
אילוס ניידת משטרה ב ירושלים תאונה ירי בוקר
אילוס ניידת משטרה ב ירושלים תאונה ירי בוקר
ארכיון
(צילום: shutterstock)
בחלק מההודעות התייחס הקצין בבוטות למיניותה של גרושתו, עלב בה וייחל למותה, בעוד היא מצדה ביקשה ממנו לחדול מכך. "תיחנקי בתוך הבית שלך", כתב הקצין לגרושתו. "כלבה מנוולת, חתיכת פרזיטית, עצלנית, אוכלת חינם. תמשיכי לבכות לכל החברים שלי ואני אספר להם איזה זונה את".
עוד כתב קצין המשטרה לגרושתו: "מה קורה עם הסרטן? הגיע כבר? אולי רכבת או משאית, אולי התאבדות, יאללה - תיעלמי כבר. שתהיה לך שבת שחורה, זונה נצלנית ואפס מאופסת ריקה שאין בה כלום. שתישרפי באש הגיהינום, שאלוהים ייקח אותך כבר".
בעקבות התנהלותו, זומן הקצין לחקירה ב-13 ביולי 2014 במשרדי מח"ש ובמהלכה חתם על כתב ערובה שאוסר עליו ליצור כל קשר עם גרושתו במשך 15 יום. ואולם, ארבעה ימים לאחר מכן שלח הקצין לגרושתו הודעה שבה כתב: "שלום זונה. תסירי בבקשה את השם והמייל והטלפון שלי מהוט", ובכך הפר הוראה חוקית.

הקצין טען: "התכתבות הדדית לגיטימית"

חקירת הקצין החלה בעקבות מידע שהגיע למח"ש שפנתה לגרושה. בחקירתו אישר הקצין את שליחת ההודעות ושהן כללו קללות וגידופים, לרבות איחולי מוות, אך טען כי מדובר בהתכתבות הדדית לגיטימית על רקע סכסוך משפחתי שאין מקום להתערב בו, ומדובר בהודעות שאינן מאיימות או מטרידות.
ההליכים בתיק שהחלו ב-2014 התארכו עקב מצבו הרפואי של הקצין. גרושתו אמרה בין היתר במהלך עדותה במשפט: "זה היה משפיל. הרגשתי לא טוב ולא נעים. זו הייתה תקופה קשה". היא אף אישרה כי עדכנה את מח"ש בכך שהקצין הפר את איסור יצירת הקשר עמה, ושלח לה הודעה לטלפון.
השופטת מרב גרינברג, שהרשיעה את קצין המשטרה בהטרדה מינית, הטרדה באמצעות מתקן בזק והפרת הוראה חוקית, ציינה בהכרעת הדין בהתייחסה אליו כי "גרסתו המיתממת בחקירתו לפיה מדובר בסכסוך משפחתי, סכסוך פנימי שאין להתערב בו, מחזקת התרשמותי השלילית מאופיו ודרכי חשיבתו. הנאשם מצטייר דרך חקירתו ועדותו כאדם כוחני, שאינו נרתע מלהשפיל ולהכפיש את המתלוננת.
"בכל ההליך לא גילה ולו קמצוץ של אמפתיה ורגישות כלפיה. כשסירבה לשחק בכללי המשחק שכפה עליה, בערה חמתו ונשפכה באמצעות שליחת אינספור הודעות בוטות ומטרידות. אם לא די בכך, אוסיף את גרסתו המתחמקת והבלתי אמינה בעדותו, שלפיה אינו זוכר את ההודעות ששלח".
השופטת קבעה עוד בנוגע להטרדה המינית מצדו של הקצין: "הנאשם לא קרא לגרושתו בשמה אלא תמיד בכינוי זונה. הנאשם החפיץ את המתלוננת, הפך אותה לאובייקט מיני, הרבה בהתייחסויות לאיבריה המיניים ותיאר בצורה פלסטית ובוטה אקטים מיניים שמבצעת, כך בדמיונו החולני". גזר דינו של הקצין יינתן במועד אחר.